کد خبر: ۴۸۳۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 19 آذر

از زورآزمایی شهردار شیراز با «وانت‌بار» تا روزهای تنهایی آیت‌الله حائری

امروز یکی از روزنامه‌های استان فارس، تیتری برای سخنان آیت‌الله حائری انتخاب کرده که کمی معنادار است.

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه، امروز «عصر مردم» سرمقاله خود را به یارانه‌ها اختصاص داد. عسلی با ذکر دلایلی با قطع یارانه‌ نقدی مخالفت کرده و نوشته است: «بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر که دخل و خرج خود را روی همین مبلغ ناچیز تنظیم کرده‌اند و چه بسا کسانی هستند که تنها درآمدشان همین یارانه نقدی است ... حس مالکیت و دارایی چنین یارانه‌ای نهادینه شده و قطع آن قطعا نارضایتی عمومی را به دنبال می‌آورد». اما این روزنامه به نقل از دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای فارس از موفقیت آن در کسب سطح دو پیشرو در مدیریت سلامت اداری در بین دستگاه‌های اجرایی کشور هم خبر داده است. این موفقیت برای مشفقیان نیکوست اما به نظر کمی دیر محقق شده است! فتامل! عصر مردم علاوه بر انتشار سخنان خواندنی آیت‌الله حائری در جمع کارگروه تدوین منشور اخلاقی بسیج رسانه استان فارس، یک حاشیه خواندنی‌تر را هم منتشر کرده: «آیت‌الله حائری که به تازگی همسر خود را از دست داده است، هنگام خداحافظی و دادن یک بسته پذیرایی حاوی شیر و کیک به خبرنگاران، خطاب به دست‌اندرکاران گفت: به هر کدام‌شان دو تا بدهد تا برای اهل‌بیت‌شان هم ببرند! من می‌دنم بدون اهل‌بیت چه می‌گذرد ...»

اما «افسانه» ترجیح داده تا تیتر یک خود را به سخنان دیروز استاندار در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شیراز اختصاص دهد که گفته بود: «در انتصاب مدیران، اعتدال را مورد توجه قرار داده‌ام». گزارش و سوژه اختصاصی قابل توجهی در افسانه امروز نبود. ستون خبر صفحه‌ 4 آن هم دو خبر قدیمی که برخی روزنامه‌های دیروز کار کرده بودند را در برگرفته یعنی خبر انتصاب مشاور هنری استاندار و پیام مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه به مناسبت درگذشت آیت‌الله ارسنجانی!

«خبرجنوب» ولی ترجیح داده است تا از میان آن‌ همه سخنان آیت‌الله حائری، یک تیتر معنادار بزند؛ «آیت‌الله حائری شیرازی: برخی به بهانه احیای زمین میلیاردر شدند» و از قول او نوشت: «منابع طبیعی با ناشی‌گری و با این بهانه جلوی احیای زمین را می‌گیرد و می‌بینیم که روز به روز جنگل‌ها و منابع طبیعی ما رو به نابودی می‌رود».

«نیم‌نگاه» اما تیتر گزارش خبری خود از آن‌چه در جلسه شورای شهر گذشت را به سخنان شهردار شیراز اختصاص داد: «از این‌که زورم به وانت‌‌بارها نمی‌رسد خجالت می‌کشم»! امروز هم مثل همه این روزهایی که شیرازه سالاد مطبوعاتی دارد، نیم‌نگاه صفحاتی را به صورت رنگی به تصاویر تعداد زیادی دانش‌آموز اختصاص داده است. احتمالا این روزنامه به تعداد دبستان‌ها و مدارس دخترانه و پسرانه شیراز، این کار را تکرار خواهد کرد. خوشا بحالش!

«سبحان» هم که واقعا داد ما را در آورده. چند روزی است که سازندگان سالاد! بر سر این بحث می‌کنند که با این روزنامه چه کنند ...

مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید دستغیب، ‌سخنان استاندار در دیدار با دانشجویان و هم‌چنین اعضای مرکز نخبگان شهید فهمیده، سخنان آیت‌الله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر وجود آلودگی در بافت‌های فرسوده و تاریخی شیراز، جلسه شورای شهر، مشکلات شهر صدرا از زبان شهردار آن‌جا و دستگیری قاتلان فراری از سال 67 تا 91 توسط نیروی انتظامی و ... از دیگر مواردی است که روزنامه‌ها به آن پرداخته‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
0
شیراز خان! حالا که زور شهردار به چندتا وانت نمیرسه به نظر شما بهتر نیست شما وارد بشید و یک گزارش حسابی تهیه کنید. اینکه وانت بارها به اقتصاد جامعه لطمه میزنند و مغازه داری که کلی زحمت کشیده و مالیات میده و سرمایه اش راکد مانده است یه وانت بار میاد همه چیز را به هم میزنه. اینکه وانت بارها تو بولوارها و معابر پر رفت و آمد توقف میکنند و چه ترافیک و تصادفاتی از این طریق صورت نمیگیرد.
ساده ترین راه حل اینست که پلیس راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی آنها را جریمه کند. آیا شدنی نیست؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
0
شیرازه کارت بسیار خوب ست اما گاهی این مخلوط سالادت ناهمگن م و سلیقه ای می شود چرا.من تمام روزنامه ها را چک می کنم ما شا دنبال چیزی که دندان گیر خودتان باشد در برخی روزنامه ها میگرید. مثلا این گیر شما به سبحان