کد خبر: ۴۹۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

وزیر موسوی و هاشمی: حکم سران فتنه حتماً اعدام است

نماینده مجلس گفت: جمهوری اسلامی یک تمهید ارزشمندی اندیشید و سران فتنه را در حصر قرار داد، این حرکت باعث شد جان این افراد نجات یابد. علیرضا مرندی در دولت دوم میرحسین موسوی و دولت دوم هاشمی وزیر بهداشت بود.
به گزارش شیرازه به نقل از نسیم آنلاین، نماینده مجلس گفت: جمهوری اسلامی یک تمهید ارزشمندی اندیشید و سران فتنه را در حصر قرار داد، این حرکت باعث شد جان این افراد نجات یابد.

مهمترین محورهای گفتگو با علیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس به شرح زیر است:

- موج مطالبه مردم و مسئولین برای محاکمه فتنه گران در نه دی ماه امسال، تقصیر خود این افراد و طرفداران محدودشان است.

- اخیرا شنیدم فردی از این فتنه گران مطلب نابجایی گفته که "ما از طلب سال 88 خود گذشتیم"، این امر موجب شد مسئولین و مردم خشمشان بیشتر از همیشه شود و گرنه مشکل آنها که از بین نرفته است.

- فتنه گران در مقابل خیانتهای که کردند هنوز توبه نکرده اند بنابراین در اذهان ملت مشکلی از بین نرفته بود و فقط جمهوری اسلامی به نظر من یک تمهید، که البته شاید مورد رضایت همه نبود، ولی خب یک تمهید ارزشمندی اندیشید و اینها را در حصر قرار داد. این حرکت باعث شد که جان این افراد نجات یابد.

- بنده مطمئنم اگر قرار بود که سران فتنه محاکمه بشوند حتما حکمشان اعدام بود چرا که هر طوری به ماجرای فتنه 88 نگاه کنیم می بینید که مسئله غفلت نبوده است.

- من در روز انتخابات سال 88 مجله تایم آمریکا را مطالعه می کردم. آن روز مصاحبه‌ای با میر حسین موسوی داشت که میرحسین در آن مصاحبه اشاره کرده بود که "ما می خواهیم از طریق تظاهرات خیابانی قدرت رهبر انقلاب را تقسیم کنیم" و قدرت را از ایشان بگیریم. حال وقتی این فرد با قانون اساسی و با توانمندی های که قانون به رهبری داده است می خواهد مبارزه کند، این دیگر یک مبارزه سیاسی معمولی انتخاباتی نیست، این حرکت برخورد با نظام و ضدیت با قانون اساسی است.

- سران فتنه با پافشاری مسئولین، با پیام های نه یک بار و نه دو بار، حتی با دعوت مقام معظم رهبری از آنها برای بررسی حضوری مسائل و همه گونه امکانی که ایشان می دهند که اگر کسی فکر می کند حقی از او ضایع شده، بیاید و حرفش را بزند و قضایا روشن شود، قبول نکردند که مساله را فیصله دهند، آنها نیامدند و اصولا از این فرصت نمی خواستند استفاده کنند.

- اساس حرکت سال 88 فتنه گران کودتای به اصطلاح مخملی و اصل حرکتشان لطمه زدن به اصل نظام اسلامی بود.

- آن مصاحبه مجله تایم را خودم دارم و چند بار به ایشان گفتم، خودم هم به ایشان نامه نوشتم که شما بیا و این مصاحبه را تکذیب کن. به ایشان گفتم اگر شما اعتقادی به این حرفهای منتشر شده ندارید باید این مطالب را تکذیب کنید. لذا چندین بار به ایشان نامه نوشتم و دوستان ما در مجلس مانند آقای تابش، نماینده اردکان که دو بار پیام کتبی و یک بار پیام شفاهی مرا برای میرحسین موسوی بردند یا آقای انصاری که در دوره قبل نماینده مجلس هشتم بود یکبار پیام مرا همراه با آقای تابش به میرحسین رسانید. خود میرحسین هم بعد این ماجرا به من زنگ زد و گفت: این مجله که شما حرفش را می زنید کجاست؟ و من گفتم این مصاحبه شماست اگر قبول ندارید همانطور که برایتان نامه نوشتم مطلب این مصاحبه را تکذیب کنید. اما ایشان باز هم حاضر نشد تکذیب کند.

- میرحسین موسوی نظام اسلامی و اصل قانون اساسی را قبول نداشت، لذا ایشان این طور هستند و در ذهنشان چیزهایی هست که مطرح نمی کنند و نتیجتا آمدند و تلاش کردند که جامعه را بسیج کنند که علیه نظام بایستند.

- طرفداران معدود این فتنه گران اخیرا تلاش کردند که دوباره آتشی روشن کنند، لذا باز مردم و مسئولین را نگران کردند که نکند باز اشتباهی بشود چرا که اینها توبه‌ای نکرده‌اند که نظام بخواهد برایشان امتیاز خاصی قائل شود.

- بنده معتقدم توبه سران فتنه نباید به این سادگی ها پذیرفته شود، چرا که یک زمان انسان یک کار اشتباه کوچکی می کند و خداوند آن را می بخشد اما این مسئله، مسئله کوچکی نبود، این مسئله داشت حیثیت کشور را به باد می داد

- در انتخاباتی که 80 درصد مردم حاضر شده بودند و ما داشتیم از غرب انواع و اقسام امتیازات را می گرفتیم، اما با فعالیت فتنه گران، غربیها تا دیدند این اتفاقات دارد می افتد آمدند و انحصارات خود را نیز بیشتر کردند. معتقدم نظام ما باید به اینها بفهماند که حاضریم شما را محاکمه کنیم مشروط بر اینکه حکم آخر اگر بخشش نباشد قبول کنند چون توبه نکرده اند، اما این دو نفر باز هم حاضر به این کار نیستند که بیایند عذرخواهی کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
001
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲
0
چقدر ترسید از اصلاح طلبان!!!! بیچاره ها حنایتان رنگی ندارد
التقاطی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲
0
ایشان گویا رئیس محکمه هستند!؟! جالبه در مملکت ما دکتر به جای قاضی ،قاضی به جای شهردار،شهردار به جای شورا و........... تصمیم گیری می کنند....روزگار جالبیست!!!!!!!!!!!!