کد خبر: ۴۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۲

روزانه 40 بار به سایت شهرداری شیراز حمله می شود!

سروهای پرتال سازمان فاوا شهرداری شیراز روزانه 40 تا 50 مورد حمله هکر ها قرار می گیرند که بیشترین این حملات از سمت کشورهای امریکا، روسیه، چین ، مالزی، بلغارستان و اسرائیل است.
به گزارش شیرازه، امنيت شبكه اينترنتي شهرداري شيراز هم‌اينك در سطح مناسبي قرار دارد، ارتقا سطح ايمني اين شبكه را در راستاي خدمات‌رساني مطلوب به شهروندان ضروري توصيف و تاكيد كرد: تلاش ما استفاده از خدمات ارزش‌افزوده شبكه تلفن‌هاي همراه نيز هست لذا در اين راستا نيز اقداماتي براي امنيت شبكه انجام شده و تداوم خواهد داشت.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري شيراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات جامع طرح احداث برج‌هاي بي‌تي‌اس در شيراز انجام شده و اميدواريم پس از انجام مطالعات نقطه‌يابي، اولين برج ايجاد و آنتن‌‌هاي بي‌تي‌اس تجميع مي‌شود.

علي‌رضا حسيني افزود: مذاكرات اوليه با شركت‌‌هاي اپراتور تلفن‌ همراه  و مشارکت سرمایه گذاری برای نصب آنتن های بی تی اس   انجام شده است. تا  كار تجميع آنتن‌هاي بي‌تي‌اس، براي اولين‌بار در كشور، و شهر  شيراز  عملیالتی خواهد شد

وی خاطر نشان کرد: هدف از تجمیع  آنتن‌هاي بي‌تي‌اس ، ارتقا سطح ايمني شهروندان در خصوص امواج مخابراتي ناشي از تلفن‌هاي همراه،‌ و زيبايي بصري و ايجاد نظم و هماهنگي در نصب آنتن‌هاي بي‌تي‌اس است.
 
وی ابراز داشت: سومین برنامه طرح جامع فناوری اطلاعات در شهرداری  تهيه و تدوين  و با نگرش برنامه‌ريزي استراتژيك و براي 5 سال آينده، به تصويب مديران شهرداري رسيده و جهت  بررسي و تصويب به شوراي م شهر ارائه خواهد شد.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات ضمن تاکید برا این مطلب که برنامه طرح جامع فناوري اطلاعات پيوستگي نزديكي به توسعه شهرداري دارد تصریح کرد: برونسپاري فعاليت‌هاي غيرحاكميتي، افزايش كيفيت خدمات و ارتقا بهره‌وري از شاخص‌هاي مورد نظر طرح جامع فناوری اطلاعات است
حسيني با بيان اينكه سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تلاش مي‌كند تا زمينه استفاده از خدمات شهرداري با استفاده از تلفن‌هاي همراه را بسترسازي كند، از اجرايي شدن طرح ABLS، يا مديريت خودروها، با هدف افزايش بهره‌وري، صرفه‌جويي در هزينه و وقت و ساماندهي خودروهاي شخصي تحت اختيار شهرداري شيراز، تا پايان سال‌جاري خبرداد.

 وی از راه اندازی سه واحد جديد به مجموعه شهرداري خبر داد و گفت: اين واحدها شامل آزمايشگاه نرم‌ا فزار، مركز عملياتي امنيت شبكه و مركز آمادگي، پشتيباني و امداد هستند که مراحل  شکل گیری را طی می کنند ..

حسيني با بيان اينكه گیشه های در سطح شهرداری مناطق 4،9،و 3 برای ارایه تمام خدمات به مراجعه کنندگان آغاز به کار کرده است عنوان کرد:با ایجاد گیشه های و دفاتر کارگزاری و نظام مهندسی ساختمان عمد کارها در حال انجام است.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: سروهای پرتال سازمان فاوا شهرداری شیراز روزانه 40 تا 50 مورد حمله هکر ها قرار می گیرند که بیشترین این حملات از سمت کشورهای امریکا، روسیه، چین ، مالزی، بلغارستان و اسرائیل است.
 
نظرات بینندگان