کد خبر: ۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۲
آیت‌الله مکارم شیرازی؛

زمینه اختلاف بین مسلمانان همانند شرک به خداست

در بخشی از پیام این مرجع تقلید آمده است: علمایی که از مذاهب اسلامی برای از بین بردن توطئه دشمنان احساس خطر و مسئولیت می‌کنند، بر تلاش خود بیافزایند و از طرق فرهنگی مسلمانان را متوجه مسئولیت خود کنند.

بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ حمده بن عمر سعید مفتی اعظم تونس، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، شیخ نفیع الله عشیروف مفتی روسیه آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ در این مراسم چند پیام از مراجع بزرگ عالم اسلام از جمله آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قرائت شد.

در بخشی از پیامی که آیت‌الله مکارم شیرازی به این کنفرانس ابلاغ کرده، آمده است: هنگامی از این دوره از اسلام فاصله بگیریم، به توطئه دشمنان تن می‌دهیم و نتیجه‌ای جز این وضعیت کنونی نخواهد بود، قرآن کریم هشدار داده که درباره اختلاف مسلمین مراقب باشند که در دین خدا از هم جدا نشوند.

وی در بخش دیگری از این پیام با ارائه چند آیه از قرآن کریم و توجه به تفرقه و اهمیت وحدت امت اسلامی می‌افزاید: از مشرکان نباشید که آن‌ها در دین خود جدایی افکندند، اختلاف بین مسلمین همانند شرک به خداست، هنگامی که به علل این اختلاف دقت می‌کنیم، جز دو امر بیشتر نیست نخست جریانات تکفیری و دوم توطئه دشمنان قسم خورده اسلام.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از پیامش عنوان کرد: متأسفانه برخی سران کشورهای عربی در این دام توطئه افتاده‌اند و از عوامل اصلی این اختلاف هستند، اگر ما مسلمانان هشیار باشیم و گروه اقلیت را منزوی کنیم، می‌توانیم صلح و صفا را تمام جهان اسلام فراگیر کنیم.

وی در بخش پایانی پیامش بیان کرد: علمایی که از مذاهب اسلامی احساس مسئولیت کردند و در این اجلاس پرشکوه شرکت کردند، بر تلاش خود بیافزایند، از طرق فرهنگی مسلمانان را متوجه مسئولیت خود کنند، نقش شما علما در این راه مؤثر است، چنانچه دست به دست هم دهید، توطئه‌های بیگانه را از بین ببرید، ما هم برنامه وسیعی برای کنگره مهمی با عنوان خطر جریانات تکفیری برای اسلام و مسلمین برای سال آینده تدارک دیدیم که از وجود شما علما در این برنامه بهره‌مند خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم نیز پیام نماینده آیت‌الله شبیر نجفی قرائت شد.

نظرات بینندگان