کد خبر: ۵۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
نائب رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورا:

هیچوقت نمی‌توان سرعت ساخت پارکینگ را به سرعت شماره‌گذاری خودرو رساند

همانطور که در وضعیت ترافیکی شهر مشهوده بوده و برخی مشاورین نیز اعلام نموده‌اند ساعات اوج ترافیک در محدوده ساعات ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ می‌باشد لذا اصلاح ساعات محدودیت طرح لازم به نظر می‌رسد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، نائب رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در نطق پیش از دستور خود درباره طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک از طرح‌هایی بوده که پس از سالیان سال مطالعه و جلسات کار‌شناسی سرانجام در شورای سوم تصویب و سایر مراحل شورای ترافیک استان، ابلاغ وزیر کشور و استاندار را طی نمود. در ادامه مسیر با تعیین زمان شروع طرح توسط وزیر کشور تکالیف دستگاههای متولی امر نظیر شهرداری در شورای ترافیک مشخص و معاونت حمل و نقل و ترافیک شروع به اجرای بخشهای فیزیکی نظیر خط ویژه نموده، حال آنکه برخی دستگاه‌ها فرصت را برای بیان نواقص مناسب دیده و به جای عمل به تکالیف زبان به انتقاد گشوده‌اند.

اصنافی تصریح کرد: در این مقطع زمانی از مسئولین و شورای ترافیک استان به عنوان مرجع هماهنگی موضوع ترافیک شیراز مجدانه خواستاریم با بررسی مجدد طرح و مسائل مطروحه، نسبت به رفع سردرگمی مردم اقدام نموده و شهرداری و سایر دستگاههای خدمت رسان مردم را، از این تضاد رفتاری‌‌ رها نماید.

وی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح با کاهش حجم وسایل سواری، میزان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یافته و متناسب با احجام این دو بخش سفر شهری در مورد نیاز یا عدم نیاز به خط ویژه را می‌توان بررسی و تصمیم گیری نمود. حال آنکه در شرایط کنونی ۵۰درصد حجم خیابان را برای کمتر از ۱۰درصد حمل و نقل (یعنی اتوبوس) اختصاص داده‌ایم لذا پیشنهاد می‌گردد در راستای رفع معضلات مقطعی پیش آمده سازمان ترافیک تا زمان اجرایی شدن طرح و بررسی مجدد نیاز به خط ویژه، نسبت به جمع آوری موانع فلزی ایجاد شده
اقدام نماید.
این عضو شورا ادامه داد: همانطور که در وضعیت ترافیکی شهر مشهوده بوده و برخی مشاورین نیز اعلام نموده‌اند ساعات اوج ترافیک در محدوده ساعات ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ می‌باشد لذا اصلاح ساعات محدودیت طرح لازم به نظر می‌رسد. اصنافی ترافیک را حاصل عواملی دانست که در درجه اول باید نسبت به رفع این عوامل اقدام نمود و از جمله آن‌ها می‌توان ساماندهی مدارس، مطب پزشکان و ادارات را نام برد که سرانه آن‌ها در محدوده طرح ترافیک چندین برابر میانگین شهر است و باید همواره در نظر داشت که این طرح مسکن ترافیک است نه درمان آن.
وی ادامه داد: نکته دیگر پتانسیل های موجود در محدوده و تأثیرات طرح بر آنهاست مباحثی نظیر اماکن زیارتی و راه های دسترسی، هتلداری و گردشگری، بازسازی بافتهای فرسوده، فضاهای تجاری و... را می‌توان دارای تأثیر دو طرفه با طرح ترافیک دانست.

ناظر شورای شهر در سازمان ترافیک تصریح کرد: در سیاست های کلان کشوری یکی از اولویت های سفرهای درون شهری، حمل و نقل عمومی است که یکی از مصادیق آن عدم ورود وسایل شخصی به ویژه در محدوده‌های متراکم مرکز شهر‌ها بوده و اگر بخواهیم زیرساخت چنین طرح‌هایی را تأمین پارکینگ برای تمام اتومبیل‌ها تعریف کنیم اولاً با روح سیاستگذاری‌های کلان در تناقص است ثانیاً هیچگاه سرعت ساخت پارکینگ را نمی‌توان به سرعت روزانه چند صد خودرو شماره شده در شیراز رساند.

اصنافی تأکید داشت: اصلاح بخشهایی از طرح ترافیک در کنار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردم فهیم شیراز از ضروریات هرگونه اقدام اجرایی به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/523/4
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، شورا ، ترافیک ، طرح
نظرات بینندگان