کد خبر: ۵۰۵۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۲

انتقاد امام جمعه شیراز از برگزاری ارکسترهای چندهزار نفری در سومین حرم اهل بیت

از دیرباز بنابوده در شهر شیراز فضای غیر الهی،دینی و قرآنی حاکم شود که اوج این تفکر از در جشن های دو هزار و 500 ساله و جشن فرهنگ و هنر بود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه ، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس که در جلسه ستاد عالی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در شیراز سخن می گفت، از درخواست روزافزون چندهزار نفری برای برگزاری ارکستر در سومین حرم اهل بیت انتقاد کرد و آن را شایسته شیراز ندانست.
آنگونه که خبرگزاری ایرنا نوشته است، امام جمعه شیراز اظهارداشت: امروز وظیفه ما در مقابل ناهنجاری های اجتماعی، تکیه بر شعار اسلام، دین و مذهب است که باید از این مفاهیم غنی بهره برداری و استفاده مناسب شود.

ایمانی با بیان اینکه برای مقابله با ناهنجاری ها در شهر شیراز استمرار و مشارکت همه دستگاه ها را می طلبد بیان کرد: باید فضای شهر شیراز و استان فارس به سمت مذهبی بودن هدایت شود زیرا شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است که این نشان باید در جای جای شهر نمایان باشد.

وی اضافه کرد: معتقدم اگر در مدت زمان حدود پنج سال به صورت مستمر کارهای بزرگ فرهنگی در عرصه های مختلف در استان و شهر شیراز دنبال شود می توان فضای شهر را تغییر داد.

ایمانی ادامه داد: باید برای توسعه شعائر مذهبی در جامعه فضاسازی شود که برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در شیراز فرصت مغتنمی برای حرکت و هدایت جامعه به این سمت است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تنها با تکیه بر حوزه دین و قرآن می توان برای فضای موجود برنامه ریزی و فعالیت های موثر و مستمر انجام داد عنوان کرد: همه دستگاه های اجرایی استان با تمام توان باید برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآن در شیراز بسیج شوند.

وی گفت: افرادی که دلسوزانه به دنبال تغییر فضا، توسعه و رشد درجهت تعالی افراد استان و شیراز دارند باید به دنبال اجرای کارهای فرهنگی ریشه دار بروند و دستگاه ها در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

ایمانی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی قران کریم درشهر شیراز مهمترین رویداد فرهنگی استان و خدمت به قرآن بزرگترین خدمت است لذا باید برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات در شیراز تلاش شود.

وی بیان داشت: کار، توسعه و ترویج قرآن از وظائف ما است و کاری که برای قرآن باشد آثار و برکات فراوانی را در جامعه به دنبال دارد.

ایمانی اظهارداشت: قرآن در عمل، خواندن، توجه، تفسیر و هزینه کردن مهجور است که امیداوریم با برگزاری این مسابقه و استمرار فضای قرآنی در استان و شیراز بتوانیم گام موثر و مهمی در جهت مهجوریت زدایی قرآن برداریم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کشور به میزبانی شیراز نباید تنها دریک تالار شهر انجام شود بلکه باید قرائت قران باید در تمام نقاط شهر شیراز و شهرهای استان انحام و فضا قرآنی در استان حاکم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های موسسات قرآنی در استان فارس گفت: موسسات قرآنی استان برای ماه مبارک رمضان آینده باید قرائت دسته جمعی قرآن را چندین جلسه و در ساعات مختلف در حرم های مطهر برگزار کنند.

ایمانی با بیان اینکه هنجارهای اجتماعی از مسیر ناهنجاری ها توسعه پیدا می کند اضافه کرد: از دیرباز بنابوده در شهر شیراز فضای غیر الهی،دینی و قرآنی حاکم شود که اوج این تفکر از در جشن های دو هزار و 500 ساله و جشن فرهنگ و هنر بود.

وی ادامه داد: امروز می بینیم در کلان شهر شیراز نسبت به سایر کلان شهرهای کشور مجامع موسیقی بیشتر برپا میشود و این نشان از حرکت تاریخی زنجیره ای از دوران زندیه تا به امروز است.

ایمانی عنوان کرد: متاسفانه امروز در شهر شیراز شاهد اجرای ارکسترهای مختلف با حدود 15 هزار نفر دراخوست کننده هستیم که چنین اتفاق هایی دیگر شهرهای کشور وجود ندارد و شایسته سومین حرم اهل بیت(ع) نیست
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
تقاضای اینچنین کنسرتهای از سوی جوانانی است که از کره مریخ آمده اند وخدای نکرده در این کشور تربیت نشده اند
حرف حق
Pakistan
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
با سلام باید به نظر همه مردم احترام گذاشت و اجرای کنسرتی که با مجور ارشاد باشد اشکالی ندارد.
امی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
جناب آقای ایمانی ما جوانان همین تفریحات سالم را داریم. دزخواست میکنیم با احترام به جوانان شهر شیراز مزاحم برگزاری مراسم فرهنگی نشوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
توهمات خاتمي منجر به ارشاد مهاجراني شد و افاضات روحاني منجر به اباحه گري گرديد...