کد خبر: ۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ شنبه 12 بهمن

کسی می‌تواند این تیتر «نیم‌‌نگاه» را معنی کند؟!

روزنامه «خبرجنوب» در اقدامی قابل تقدیر و با حضور اهالی رسانه و فرهنگ شیراز٬ یاد چهار استاد و همکار فقید خود را زنده کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز گزارشی از «یادمان فراق دیرینه یاران «خبرجنوب»» را منتشر کرد. سال همایش‌های هتل همای شیراز عصر پنج شنبه میزبان اهالی فرهنگ و رسانه شیراز بود تا یاد چهار استاد فقید که از بزرگان این روزنامه محسوب می‌شدند، بزرگ داشته شود. در این مراسم علاوه بر سردبیران و مدیرمسئولان رسانه‌های استان از جمله سردبیر شیرازه، همتی بوشهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و قزل‌سفلی مسئول بسیج رسانه استان نیز حضور داشتند. احترام به اساتید و بزرگداشت کسانی که حالا در میان ما نیستند، رسم نیکویی است که خبر جنوب آن را به حوزه رسانه نیز وارد کرد. انشاء‌الله که علاوه بر اساتید فقید، اساتیدی که هنوز در میان ما هستند نیز مورد تکریم قرار بگیرند.

«قطعنامه 598 جام زهر نبود»؛ این را «افسانه» به نقل از موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در صفحه دو خود تیتر کرده است. موسویان گفته: «با این‌که تعبیر جام زهر را حضرت امام فرمودند اما نظر من این است که قطعنامه 598 جام زهر نبود»! قطعا او باید این‌‌گونه حرف بزند چون اگر بگوید 598 جام زهر بود، این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی این جام را به امام دادند؟ اصلا باید جام زهر سال 67 از اساس نفی شود تا جام‌ زهرهای جدید معنا پیدا نکنند.

«نیم‌نگاه» اما از میان سخنان آیت‌الله حائری در یکی از خبرگزاری‌های کشور، «دیدن ماهواره برای برخی واجب و برای برخی دیگر حرام است» را تیتر کرده است. در صفحه آخر این روزنامه گزارشی منتشر شده که تیترش در صفحه اول هم آمده: «خواب آشفته تفاوت غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار شیراز». سالادنویسان شیرازه که هرچه تامل کردند تا معنی این تیتر را متوجه شوند، چیزی عایدشان نشد و نفهمیدند که این «خواب آشفته» را باید چگونه در کنار کلمات دیگر هضم کنند! اگرچه این گزارش، با معنا و مهم است اما واقعا این تیتر را باید کجای ذهن نشاند؟! راستی روزنامه‌نگاری هم کار چندان سختی نیست انگار!

نظرات بینندگان