کد خبر: ۵۱۱۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
عضو شورای شهر شیراز:

اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان معلم غیر منطقی است

متاسفانه اجرای این طرح‌ها بر اساس گزارش مشاوره‌ای در سال۸۵ در تهران به دور از واقعیت‌های موجود و توسط مهندسین اکثرا عمران و نه ترافیک صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز گفت: فلسفه تشکیل شورا‌ها ایجاد گشایش در امور مردم است، نباید در وضع قوانین و مقررات به گونه‌ای رفتار و عمل شود که بر گرفتاری‌ها اضافه کند.

ابراهیم شعرا در در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: ملت بزرگ و غیور ایران در تمام صحنه‌ها ایستادگی کرده و همراه با مسئولان نظام، پشتوانه نظام اسلامی بوده و هستند. مردم شیراز نیز با مبارزات خستگی ناپذیر خود نقش بسزایی در به ثمر رسیدن انقلاب داشتند و در همه عرصه‌ها نظیر راهپیمایی و انتخابات سرمایه بزرگی برای اقتدار کشور بودند لذا رسیدگی به این مردم و رفع مشکلات آن‌ها باید سرلوحه کار منتخبین آن‌ها در شورا قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه استکبار جهانی با تحمیل فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی به‌دنبال به زانو درآوردن مردم ما بوده و هست اما این ملت محکم و استوار ایستاده و در مقابل همه دسیسه‌ها مقاومت کرده است شورای شهر هم به پاس همه این ایستادگی‌ها نباید قوانین و مقرراتی تصویب کند که بر گرفتاری‌های مردم خصوصا در حوزه اقتصادی بیفزاید و موجب تورم، بیکاری، مشکلات مالی و فقدان مسکن شود.

این عضو شورا با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تاکنون شهرداری خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه داده است، لزوم بازنگری تاثیرات طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا توسط شهرداری در شیراز را یادآور شد و گفت: به نظر می‌رسد اجرای طرح‌های تقاطع غیر همسطح بدون مطالعه دقیق به مصلحت نیست زیرا در برخی نقاط هم‌اینک ترافیکی روان وجود دارد. متاسفانه اجرای این طرح‌ها بر اساس گزارش مشاوره‌ای در سال۸۵ در تهران به دور از واقعیت‌های موجود و توسط مهندسین اکثرا عمران و نه ترافیک صورت گرفته است.

شعرا اجرای تقاطع غیرهمسطح در نقاطی نظیر میدان معلم و میدان ولی‌عصر با هدف روان‌سازی ترافیک را به‌دلیل روانی تردد وسایل نقلیه و هزینه سنگین عمرانی اجرای چنین پروژ‌ه‌هایی و بروز مشکلات ناشی از زمان اجرای پروژه، غیر منطقی خواند.

وی پیشنهاد داد به جای تصویب اجرای این طرح‌ها که اعتبارات آن از محل دریافت عوارض از مردم تامین می‌شود، در بودجه سال ۹۳ شهرداری شیراز، پروژه‌هایی پیش‌بینی شود که خدماتی نظیر توسعه فضای سبز و پارک شهری، اماکن عمومی و فضاهای تفریحی، مسکن ارزان‌قیمت، تسهیل امکان اشتغال و جذب کارجویان در مشاغل صنعتی و تجاری، ایجاد فضایی آرام و بدون استرس برای شهروندان، تسهیل شرایط ازدواج و کمک به این امر... به شهروندان ارایه شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: توجه به طرح‌هایی نظیر ایجاد محیط‌های رشد دهنده و خلاق برای کودکان، مساجد و حسینیه‌ها و کانون‌های فرهنگی، روش‌ها و راهکارهای ایجاد شهری امن و بدون خلاف‌کار، معتاد و متکدی، تسهیل مقررات دست و پاگیر و خسته‌کننده در بودجه سال ۹۳ شهرداری توسط شورای شهر شیراز ضروری به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
0
پل دفاع مقدس(فلکه خاتون) راملاحظه کنید حدود 5سال مردم منطقه اذیت شدند تاپل ساخته شد دراین مدت صدهامیلیون تومان بطور مستقیم وغیرمستقیم ازجیب مردم توسط شهرداری وبالاجبارهزینه های گزاف مالی وغیرمالی توسط مردم بخصوص ساکنین منطقه صرف شد_طرح امتداد بلوار رازی بعلت تداخل باانتهای خروجی پل لغو شد_ایستگاه آتش نشانی جابجاشد_ قسمتی ازپارک زیر آسفالت رفت واملاک تجاری بین پل وکوچه مجاور(ضلع شمالغرب) باهزینه مردم تملیک شد_ورودی خیابان حسینی بهمین دلیل مسدود شد تااینکه پس ازهمه این مخارج ومشکلات میدانی که دارای چراغ راهنمایی دوزمانه بود به تقاطعی4زمانه تبدیل شود!لطفا تعدادخودروهایی راکه ازروی پل تردد میکنند بشمارید وبه کودکان دبستانی که جنب همان پل سالها راه مدرسه شان بسته بود وخاک خوردند بدهیدتامحاسبه کنند که این پل باید همینطور ساخته می شد یادرجهت شرقی -غربی وبرروی بلوارسیبویه-الزهراس ؟
ناشناس
قربونت برم.
هم شما و هم آقای شعرا!
یه کم صبر کنید تا رینگ های شهری تکمیل بشه اون وقت می بینید که هم پل فلکه خاتون کارایی داره هم پل میدان معلم و هم پل میدان ولیعصر!

واقعا بعیده از یه عضو شورای شهر که این مسائل رو ندونه و بیاد فقط واسه حرف زدن، یه چیزی بگه!

بعدم مشکل اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان رو دولت نتونسته حل کنه، شهرداری با این همه مشکل موجود بیاد حلش کنه؟!

شهرداری خیلی بتونه کار کنه واسه این شهر، کارهای زیربنایی از قبیل همین پل ها و اتوبان ها رو تکمیل کنه و بعد تلاش کنه برای جذب سرمایه گزار. اون وقت شما هم به حرفتون می رسید.

دست بردارید از حرف هایی که نتیجه منفیش و عدم کاراییش قبلا مشخص شده. ( در شورای دوم: شورای شعار!)
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
0
لطفا شورای شهر را سیاسی نکنید و فکر مردم باشد برای خودنمایی مصاحبه نکنید و به جای این حرفها کمی فکر مردم و ترافیک شهر و اسفالت های مزخرف خیابان ها در شیراز که در کشور زبانزد هست باشید
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
0
لطفا سفسطه نکنید مرد باشید وبه اشتباهتان اعتراف کنید طراحی اشتباه مسیر پل دفاع مقدس(خاتون) درزمانی صورت پذیرفته که اصلا پل کابلی ولیعصر عج درطرح نبوده ازآن گذشته کدام منطق اقتضا میکند که حداقل 10سال قبل ازاجرای پل ولیعصرعج مسیری راکه سالها مسدود ومنتهی به راه انحرافی میگردد به پلی بی مصرف وباترافیک لاینحل زیر آن دچار!ساخت .شاهد بی برنامگی وطراحی غلط 1-تملیک وبازگشایی امتداد بلواررازی بعد بلاتکلیف ماندن آن است 2-ساخت وتجهیز ایستگاه ومرکز آموزش آتش نشانی وسپس تخریب آن است.3- اینکه درآینده مسیرغلط این پل بدرد رینگ رویایی دور شهر خواهد خورد سابقه تاریخی دارددراحرای پل نشاط جنب پل باغ صفا که ازاشتباهات بزرگ طراحی بود پول مردم هدر رفت وعاقبت به ضرب وزور طرحهای ترافیکی یک ترددضربدری وخطرناک روی آن برقرار شد.حال شما میدانید وانصافتان ویوم الحساب !
ناشناس
عزیزم دقت کن:
رینگ شهری!
همین و بس...
ناشناس
بذار رینگ شهری رو هم واست توضیح بدم. این شیرازه که فقط سیاسی کار می کنه!

رینگ شهری یعنی اینکه شما از دروازه قرآن که وارد شدی بیای
هفت تنان (یه زیر گذر دارن می سازن)
بعد بیای کلبه (فعلا طرحی ندارن واسش)
بعد بیای میدون ولیعصر ( یه پل دارن میسازن)
بعد بیای فلکه خاتون ( پلش رو ساختن)
بعد برسی به بولوار رحمت و بری ته رحمت بدون یه تقاطع همسطح! و نخواستی بری کمربندی!
یعنی از شمال شیراز برسی به جنوبش بدون معطل موندن پشت یه چراغ!
علت ساخت این پل ها هم دقیقا همینه.
همون چیزی که اگر توی اصفهان ساخته بشه میشه کعبه آمال من و شما ولی اگر توی شیراز ساخته بشه به خاطر سیاسی بازی و حسادت میشه لکه ننگ!!!