کد خبر: ۵۱۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲

«بهار شیراز» یک هفته دیگر آغاز می‌شود

با اینکه زمستان در حال نشان دادن چهره سرد و یخی در بسیاری از شهرهای شمالی کشور است «بهار شیراز» امسال یک ماه زودتر به شیراز می‌رسد اما این بار بهار نیست که مسافر جذب می‌کند بلکه ۴۵۰ مسافر بهاری هستند که بهار را به شیراز می‌برند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، «بهار شیراز» در بین ایرانیان زبانزد است و به همین واسطه و دیگر جاذبه‌های گردشگری که در استان فارس وجود دارد این استان در هر فصل بهار مقصد بسیاری از مردم است.

اما امسال شیرازی‌ها یک ماه زودتر از سال‌های  قبل و بعد خود میزبان بهار هستند و مسافران آنها نیز بهاری‌تر از هرسالند چرا که با برگزاری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، از اول تا ششم اسفند‌ماه 1392 با حضور بیش از 450 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در دو بخش آقایان و خانم‌ها این‌بار  این دسته از مسافران هستند که بهار را به پایتخت فرهنگ و ادب ایران می‌برند.

پیامبر اعظم(ص) فرمودند : «قرآن بهار دل‌هاست» و به همین دلیل امسال «بهار شیراز» در زمستان طلوع می‌کند و میهمانان آن نیز بهاری‌تر از هرسال دیگری هستند.

بنا‌ بر این گزارش به منظور اطلاع‌‌رسانی مطلوب مسابقات، مسئولان برگزارکننده با همکاری شهرداری شیراز بیش از 36 هزار متر مربع بنر آماده کرده‌اند که در سطح شهر شیراز و سایر شهر‌های استان نصب می‌شود.

این بنر‌ها با موضوع قرآن و روایات و سخنان بزرگان تهیه شده که تعدادی از این بنرها به منظور تبلیغ و ترویج قرآن کریم و استفاده مسافران نوروزی تا پایان فروردین‌ماه 1392 در سطح شهر شیراز باقی می‌ماند.

از آنجا که شیراز یکی از قطب‌های گردشگری کشور است اداره کل اوقاف فارس با همکاری شهرداری شیراز اقدام به تهیه بسته‌های فرهنگی کرده‌اند که در این بسته‌ها جزوه‌ و لوح‌هایی به منظور معرفی مفاخر و اماکن تاریخی قرار دارد و در بدو ورود میهمانان به این شهر، این بسته‌ها به آنان اهدا می‌شود.

با هماهنگی اداره کل اوقاف فارس و هیئت فوتبال شیراز قرار است در مسابقه امروز تیم‌های پرسپولیس و فجر‌سپاسی شیراز تابلو‌های اطلاع‌رسانی مسابقات سراسری قرآن کریم نصب شود.

آیین افتتاحیه مسابقات بعد‌از ظهر روز پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه 1392 در تالار حافظ برگزار و مسابقات در روز‌های 2، 3، 4 و 5 اسفند‌ماه برگزار می‌شود، همچنین آیین اختتامیه مسابقات در روز 6 اسفند‌ماه برگزار می‌شود، البته تالار حافظ مخصوص برگزاری مسابقات برادران است و رقابت‌های خواهران در سالن مرکز اسناد شهر شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسنl
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
0
36 هزار متر بنر ضرب در متری 5 هزار تومان ( با هزینه نصب و...) میشه صد و هشتاد میلیون تومان!!!! این فقط هزینه بنر تا بعدیاش! اون وقت بچه مسجدی برای برنامه قرآنی حتی 50 هزار تومن کمک اوقاف نمیکند!