کد خبر: ۵۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 27 بهمن:

وام 100 میلیونی برای نانوایی‌های شیراز/ فروش «قبر» اینترنتی شد!

مدیرعامل سازمان آرامستان‌‌ای شهرداری شیراز خبر داده که امکان خرید اینترنتی قبر در آرامستان جدید شیراز فراهم شده است!

به گزارش شیرازه؛ روزنامه‌های امروز در فارس در حالی منتشر شدند که هر یک تیتر یک خود را به موضوعی اختصاص داده‌اند؛

«نیم‌نگاه» به مسابقات بزرگ قرآنی که بناست یکم تا ششم اسفندماه در شیراز برگزار شود پرداخته است. این روزنامه با تیتر «کارخانه‌‌های مزاحم نفس شیراز را گرفته‌اند»، سخنان مظفر مختاری عضو شورای شهر شیراز را هم منتشر کرده؛ «کارخانه‌های سیمان، روغن نباتی، پشم شیشه و شیرین بیان هر یک در نقطه‌ای از شهر شیراز جاخوش کرده‌‌اند». مختاری ادامه داده؛ موضوع جابجایی این کارخانه‌‌ها بارها در شورای دوم و سوم مطرح شده است اما تحقق این امر مستلزم همراهی و هم‌دلی تمام مسئولین شهر و استان است.

«عصر مردم» اما ‌«دلیلی نمی‌بینم به مذاکرات هسته‌‌ای نگاه منفی داشته باشم» را از لاریجانی رئیس مجلس تیتر یک خود کرده است. ناصر امامی هم در صفحه اول این روزنامه مطلبی قابل توجه را به رشته تحریر درآورده که قابل تقدیر است؛ «پیشنهاد به پزشکان ارجمند پوست و زیبایی» برای درمان دانش‌آموزان درودزنی که چند سال قبل در آتش سوزی کلاس درس‌شان آسیب‌های جدی دیدند. در قسمتی از این مطلب آمده: «بنده خود در همین شهر شیراز، پزشکان نوع‌دوست و دل‌آگاهی را می‌شناسم که بدون تردید بدین کار انسانی اقدام کرده و دِین دانش و تخصص و توفیق خود را به دردمندان ادا خواهند ساخت ... تصمیم بر این است که نسخه‌ای از این روزنامه وزین عصر، حاوی این مقاله کوتاه را برای سایر پزشکان متخص پوست و زیبایی کشور ارسال داریم تا آنان نیز در صورت برخورداری از دل آگاهی و مراتب نیک‌اندیشی، بدین کار خیر مبادرت ورزند.»

«مرگ بی‌سروصدای گونه‌های کمیاب جانوری در فارس» را «خبرجنوب» تیتر خود کرده و از این گفته که بیش از 19 پستاندار، پرنده و آبزی در فهرست قرمز جهانی قرار گرفته‌اند. رئیس شورای هماهنگی کار استان هم با انتقاد از سیاست های نافرجام اقتصادی در سال‌های گذشته به این روزنامه گفته که روزانه 70 کارگر قراردادی در استان بیکار می‌شوند. اما این تیتر جذاب‌تر از بقیه است؛ «فروش خانه آخرت با تسهیلات ویژه!» مدیرعامل سازمان آرامستان‌‌ای شهرداری شیراز خبر داده که امکان خرید اینترنتی قبر در آرامستان جدید شیراز فراهم شده است!

«افسانه» اما تیتر یک زده است «نامه‌نگاری ضرغامی برای سریال سرزمین کهن». طی چند روز گذشته ماجرای اهانت این سریال به قوم پرافتخار بختیاری‌‌ها در رسانه‌ها بسیار مطرح شد که حالا صدا و سیما و عوامل این مجموعه تلویزیونی عذرخواهی رسمی خود را بیان داشته‌‌اند. اما این روزنامه یک خبر خوب هم برای نانواها را در صفحه اول خود تیتر کرده: واحدهای نانوایی برای دریافت وام 100 میلیونی با سود 4 درصد به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

خبر انتصاب مصطفی امیری به فرمانداری شیراز هم در برخی روزنامه منتشر شده بود.

نظرات بینندگان