کد خبر: ۵۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

مستند خانواده های سه شهیدی در فارس تهیه شد

برای مرحله دوم مستند سازی از این خانواده ها دربهمن امسال به مدت پنج روز تصویر برداری انجام و دراین مرحله مستند پنج خانواده سه شهیدی استان فارس تهیه شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، حسن خلیلی، بیان کرد: استان فارس مفتخر به داشتن 26 خانواده دارای سه شهید است که تاکنون از 19 خانواده سه شهیدی، در این استان مستند تهیه شده است و درآینده نزدیک مستند دیگر خانواده ها دارای سه شهید نیز تهیه می شود.

وی افزود: تهیه 19 مستند در این زمینه ازپارسال در استان فارس آغاز شده و دراین مورد با بیش از 120 نفر از همرزمان و خانواده های شهدا 75 ساعت مصاحبه و تصویربرداری شده است.

خلیلی اظهار کرد: تاکنون قسمت هایی از این مستندها به مرحله تدوین رسیده و از شبکه های مختلف سیما پخش شده است.

وی اضافه کرد:برای مرحله دوم مستند سازی از این خانواده ها دربهمن امسال به مدت پنج روز تصویر برداری انجام و دراین مرحله مستند پنج خانواده سه شهیدی استان فارس تهیه شده است.

خلیلی ادامه داد: نخستین قسمت این مستند ، به زودی از شبکه های چهارم، شبکه خبر و دیگر شبکه های سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

وی گفت: محمد جلیلی کارگردان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس تهیه کننده، مرضیه فرهنگ نویسنده و دستیار کارگردان و ، میلاد روشن تصویر بردار و احسان گیاه چی صدابرداری این مستندها هستند.

خلیلی ادامه داد: خانواده های شهدا سرمایه های فرهنگی و معنوی استان فارس هستند و مستندسازی از این سرمایه ها در قالب هنر به جامعه به ویژه نسل جوان امری ضروری و مهم است.

نظرات بینندگان