کد خبر: ۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

ذخیره ۹۵۰ هزار تن سیب و مرکبات برای عید/ نگرانی تامین میوه نیست

سرپرست دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۹۵۰ هزار تن مرکبات و سیب در انبارهای کشور وجود دارد و هیچ نیازی به واردات نیست، گرانی میوه در بازار هم از سوی دلالان انجام می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جعفر شهامتی‌فرد در پاسخ به اینکه وضعیت ذخیره میوه برای شب عید چگونه است، گفت: 450 هزار تن انواع مرکبات در انبارها و سردخانه‌های کشور ذخیره شده است و نیاز مردم در عید بدون واردات تأمین خواهد شد.

سرپرست دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: براساس آخرین آمار از انبارهای کشور، 500 هزار تن سیب ذخیره شده است که 250 هزار تن در ارومیه، 13 هزار تن در اردبیل و بقیه در سایر استانهای کشور است.

وی در پاسخ به اینکه مسئولان وزارت صنعت کافی نبودن عرضه را دلیل بالا بودن قیمت میوه مطرح می‌کنند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید است و عرضه میوه در بازار فراوان است، اما بالا بودن قیمت میوه از سوی دلالان و برخی سوء استفاده گران انجام می‌شود.

شهامتی فرد در پاسخ به اینکه آیا برف و سرمای اخیر منطقه شمال خسارتی به مرکبات درختان و یا ذخیره سازی انبارها وارد کرده است، گفت: هیچ تاثیری نداشته به دلیل اینکه بیش از 90 درصد برداشت و ذخیره‌سازی انجام شده بود.

از شهامتی‌فرد پرسیدیم وزارت صنعت قیمت پرتقال برای شب عید را کیلویی 1700 تومان اعلام کرده است، آیا با وجود قیمت بالای بازار چنین وعده‌ای عملی می‌شود، گفت: وزارت صنعت مسئول تنظیم بازار است و باید تدبیری بیاندیشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان