کد خبر: ۵۲۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
فرمانده نیروی انتظامی فارس:

مرکز کنترل ترافیک شیراز را به ما بدهید/ امسال 37 کودک در تصادفات کشته شدند

آماری که ازسوی برخی مسولین در خصوص صدور و ارسال 5 هزار قبض جریمه به درب خانه های افراد مختلف اعلام شده بود همگی دست نویس بوده است.
به گزارش شیرازه، 150 میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هزینه شده است در حالی که اگر از این رقم پنج میلیارد ریال آن صرف آموزش مسایل ترافیکی شده بود، بهره بیشتری داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان این مطلب در همایش سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: به سبب بهره نبردن از مدیریت هماهنگ، آموزش های ترافیکی و ایمنی در این استان رضایت بخش نیست.

سردار سجادیان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی، شهرداری و آموزش و پرورش در ارائه آموزش های ترافیکی هریک جداگانه تصمیم سازی می کنند درحالی که این آموزش ها باید از پیوستگی، هماهنگی و استمرار برخوردار باشد.

سجادیان در خصوص انتقادی مربوط به نبود نیروی پلیس در مرکزمکانیزه کنترل ترافیک شهرداری گفت: ما هیچ نیروی پلیس آنجا نخواهیم گذاشت و تجهیزات مرکز مکانیز کنترل ترافیک باید در اختیار پلیس باشد که خودش نظارت و کنترل را انجام بدهد تا در صورت مشاهده تخلف از شهروندان آنها را شناسایی وقبض های جریمه های را به درب منازل ارسال کند اما تا زمانی که دیتای آن در اختیار نیروی پلیس نباشد، امکان برخورد برای ما وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از مرکز کنترل ترافیک تنها در حد یک دیدن مسایل ترافیکی استفاده می شود در حالی که باید در این مرکز تخلفات افراد خاطی بصورت مکانیزه در سیستم ثبت شود و جریمه های مربوط به آن به درب خانه های افراد خاطی ارسال شود که اکنون چنین چیزی وجود ندارد.

سجادیان ابراز داشت: آماری که ازسوی برخی مسولین در خصوص صدور و ارسال 5 هزار قبض جریمه به درب خانه های افراد مختلف اعلام شده بود همگی دست نویس بوده است. باید دسترسی به سرور مرکز کنترل مکانیزه ترافیک بصورت 100 درصد در اختیار ما قرار بگیرد

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر ها و جاده ها باید تجهیزات مسایل ترافیکی و حمل و نقل را تهیه در اختیار نیروی پلیس قرار دهند.

سجادیان عنوان کرد: محلی که شهرداری برای مرکز کنترل مکانیزه در نظر گرفته باید محلی برای هدایت و نظارت بر عبور مرور باشد و ثبت تخلف و ارسال قبضه جریمه با نیروی پلیس است.

وی در خصوص درخواست نیروی پلیس برایر دسترسی کامل به سرور این مرکز گفت: ما نیاز نداریم دستمان را جلوی کسی دراز کنیم و شهرداری وظیفه دارد این مرکز را در اختیار ما قرار دهد وظیفه ذاتی آنها تهیه این وسایل و در اختیار قرار دادن آن به نیروی پلیس است و پلیس وظیفه برخورد با متخلفین را دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای اجرای آموزش قطعا نیازمند هزینه های هستیم که شورای شهر اعتباری درنظر گرفته اند که اگر این هزینه در جای خودش و با مدیریت درست انجام باشد اثر گذار خواهد بود تصریح کرد: مرحله ارشادی طرح ترافیک همچنان باقی خواهند ماند و تذکر و آموزش باید از طریق توسط مجریان از جمله آموزش و پرورش شهرداری نیروی انتظامی و مردم و رسانه گفته شود. نیروی انتظامی با استفاده از تجربیات و کارشناسان این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: در ارائه آموزش ترافیکی و کاهش عوارض ناشی از تصادفات نیاز به مدیریت قوی با تصمیم سازی های اساسی و بنیادی داریم .

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: از مجموع متوفیان حوادث رانندگی پارسال استان فارس 26 نفر کودک بودند و این میزان امسال به 37 نفر رسیده است.

سجادیان افزود: همچنین سال گذشته چهارهزار و 106 کودک در استان فارس براثر تصادف مصدوم شدند و این رقم از ابتدای امسال تا کنون به سه هزارو633 نفر رسیده است.

وی افزود: دراستان فارس امسال متوفیان سر صحنه تصادف هشت درصد و تصادفات جاده ای 9 درصد کاهش داشته است اما انتقال مصدوم از سرصحنه تا مراکز درمانی هفت درصد افزایش فوتی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس اظهار داشت: برای کاهش حوادث ترافیکی امسال از 20 اسفند تا 20 فروردین سال آینده ، قرارگاه کاهش تصادفات در دروازه قران شیراز راه اندازی می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سجادی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
0
خبر را بردارید بهتر است زیرا هم غلط املایی زیاد دارد و هم غیر واقعی است بعض از مطالب آن .
مثلا" اطلاعات در اختیار پلیس هست و شما اشتباه نوشته اید.
و..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
0
سردار اینقدر شعار ندید! لطفا اول مسئولیت فعلیتون رو خوب انجام بدید بعد دنبال مسئولیت های جدید باشید.
میشه برفرمایید بعد از لغو طرح ترافیک، اون همه سربازی که وضعیت نسبی خ.بی رو در خیابونا ایجاد کرده بودند، کجا رفتند؟!
نکنه طرح رو لغو کردید تا از مسئولیت های پلیس کم بشه؟!