کد خبر: ۵۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲

ناحیه صنعتی تخصصی سنگ بوانات گشایش یافت

در مراسمی با حضور استاندار فارس‌ و برخی از مدیران استانی و شهرستانی فعالیت ناحیه صنعتی تخصصی سنگ در شهرستان بوانات آغاز شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت گفت: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت 67 هکتار عملیاتی شده است.

علی صداقت‌پور افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان بوانات در بخش سنگ و وجود معادن غنی سنگ در این شهرستان، این ناحیه صنعتی با محوریت استقرار واحدهای سنگ‌بری و صنایع مرتبط با فرآوری سنگ راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: استقرار صنایع فرآوری سنگ می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی و توسعه صنعتی، ارزش افزوده بیشتری را نصیب فعالان اقتصادی این منطقه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس ادامه داد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار 50 واحد سنگ‌بری و صنایع فرآوری سنگ با اشتغالزایی 900 نفر را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرک تخصصی سنگ بوانات سومین شهرک تخصصی سنگ استان پس از نی‌ریز و خرم‌بید محسوب می‌شود، اضافه کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی به عنوان راهبری مهم برای هم‌افزایی و حضور منسجم صنایع مربوط به یک رشته صنعتی خاص،‌ نقش مهمی در ارتقای وضعیت صنایع به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در این ناحیه صنعتی بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی تکمیلی نیز در این شهرک در دستور کار قرار دارد.

صداقت‌پور با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی افزود: علاوه بر در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری، ‌واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی با تخفیف 50 درصدی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: با استقرار واحدهای سنگ‌بری و فرآوری سنگ در این شهرک صنعتی، علاوه بر اشتغالزایی و افزایش درآمد پایدار،‌ این شهرستان در آینده به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرآوری سنگ کشور تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان