کد خبر: ۵۲۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
مدیرکل کمیته امداد فارس:

اختصاص 5 هزار و ۵۳۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی/۱۳۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند

اطلاعات کامل از خانواده‌های نیازمند داریم و راهکار علاج هم تعریف کردیم اما برای پاسخگویی به این نیازهای گسترده نیاز به منابع داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس خبر داد: در جشن نیکوکاری که از ۱۴ اسفندماه جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود؛ ۵ هزار و ۵۳۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان برپا می‌شود.

علی اللهیاری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ‌هزار و ۱۰۰ پایگاه در شیراز برای جمع‌آوری وجوهات نقدی و غیرنقدی برپا می‌شود، تشریح کرد: ۳۰۰ پایگاه ثابت، ۲۶۰ پایگاه سیار، ۴ هزار و ۱۰۰ پایگاه در مدارس، ۱۴۰ پایگاه در خیریه‌ها، ۶۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و ۶۷۰ پایگاه در مساجد کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۹۵ هزار مددجو در قالب ۱۳۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) هستند و از پنج سال گذشته تاکنون با تلاش‌های انجام شده، ۱۸ هزار خانوار و در ۳۰ سال اخیر نیز ۳۰ هزار خانوار تسهیلات و کمک هزینه برای تهیه مسکن دریافت کردند. البته کماکان ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون مسکن و ۳۸ هزار خانواده دیگر از خانواده‌های تحت پوشش نیز از مسکن غیراستاندارد برخوردار هستند.

اللهیاری بیان داشت: در سه دهه اخیر امید به زندگی، بهداشت و سواد رشد خوبی داشته و فقر مطلق محیطی تبدیل به فقر نسبی شده که درمان آن جز از طریق توانمندسازی می‌سر نیست.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در قالب ایجاد اشتغال محقق می‌شود، تصریح کرد: کمیته امداد به فقر به عنوان یک بیماری اجتماعی می‌نگرد که برای درمان این بیماری اجتماعی به منابع نیاز داریم که از دو طریق کمک‌های دولت و مشارکت مردمی تامین می‌شود.

این مقام مسئول افزود: اطلاعات کامل از خانواده‌های نیازمند داریم و راهکار علاج هم تعریف کردیم اما برای پاسخگویی به این نیازهای گسترده نیاز به منابع داریم.

اللهیاری جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری را بستری برای جذب مشارکت‌های مردمی دانست وابراز داشت: در ۵سال اخیر در کمک‌های جمع آوری شده در جشن نیکوکاری رشد سی درصدی را شاهد بودیم. سال گذشته نیز در جشن نیکوکاری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به میزان دومیلیارد تومان در سطح استان جمع آوری شد.

وی در خصوص نحوه توزیع کمک‌های جمع آوری شده، تصریح کرد: توزیع کمک‌های جمع آوری شده در پایگاه‌های مدارس مانند سابق به عهده مدیران مدارس و توزیع بخشی از کمک‌ها که در پایگاههای کمیته امداد جمع آوری می‌شود به عهده خود کمیته است؛ در محله‌ها ومساجد هم هرچقدر جمع شود در‌‌ همان محله توزیع می‌شود البته انتقاداتی به این روش توزیع وارد است چون در محله‌ها و مدارس برخوردار میزان کمک بیشتری جمع می‌شود در صورتی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار مستحقان بیشتری ساکن هستند به همین خاطر امسال در ستاد برگزاری جشن نیکوکاری نگاه ویژه به این مشکل داشتیم و با خواهرخواندگی مدارس برخوردار و ضعیف سعی در رفع این مشکل داریم البته ساز وکار اجرایی آن و تحقق این مهم چکش خوری لازم دارد. علاوه بر آن آمادگی داریم مدارس ضعیف و مناطق محروم را از طریق منابع کمیته امداد پوشش دهیم تا توازن نسبی برقرار شود. البته باید توجه داشت که نمی‌توان مر عدالت را اجرا کرد قطعا از این نقطه فاصله داریم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
0
با سلام و احترام خدمت جناب آقای الهیاری
لطفا یه وقت ملاقات حضوری و روش گرفتن وقت حضوری با جناب عالی را به اینجانب دهید.