کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
سخنگوی انجمن قلم ایران:

بیانات رهبر انقلاب دستور جدید نیست؛ تذکر وظایف است

این تذکرها در واقع یادآوری وظیفه‌ای است که به شکل ذاتی برعهده سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان در جمهوری اسلامی است.
به گزارش شیرازه محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با فارس پیرامون تاکیدات رهبر انقلاب درباره تقویت جناح فرهنگى مؤمن، اظهار داشت: تاکید اخیر مقام معظم رهبری در واقع تذکر اولیه در این زمینه نیست و تقریبا تذکری است که ایشان به همه دولت‌ها و به همه مسئولین و دست اندرکاران در این زمینه تذکر داده‌اند.

* اتکا کلیه دست اندرکاران جمهوری اسلامی ایران باید بر نیروهای مومن، متعهد و معتقد باشد

وی ادامه داد: به گمان من این تذکرها در واقع یادآوری وظیفه‌ای است که به شکل ذاتی برعهده سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران، برنامه ریزان و مجریان در نظام جمهوری اسلامی ایران است. یعنی در واقع یک دستور جدید نیست بلکه تذکر وظایف است، قاعدتا کلیه دست اندرکاران جمهوری اسلامی ایران باید توجه داشته باشند که اتکا اصلی آنها در کنار توکل بر خداوند باید بر نیروهای مومن ، متعهد و معتقد باشد.

* تخصص در کنار تعهد می‌خواهیم

به گفته پرویز، بنده و افراد بسیاری در خاطرمان هست که اوایل پیروزی انقلاب وقتی که بنی صدر به عنوان رئیس جمهور تعیین شده بود، یکی از جالش‌هایی که او برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد، این بود که می‌گفت می‌خواهم از نیروهای متخصص استفاده کنم، جناح متعهد و معتقد به انقلاب که بار اصلی مصائب و مشکلات موجود را فداکارانه به دوش می کشیدند همیشه تاکید می‌کردند که تخصص به تنهایی کفایت نمی‌کند، ما تخصص در کنار تعهد می‌خواهیم و این نکته‌ای بود که حضرت امام هم در بیانات خود در مقاطع مختلف بر او صحه گذاشته و تاکید کرده‌اند.

این عضو انجمن قلم افزود: در واقع این فرمایشات مقام معظم رهبری احیای مجدد آن نگاه حضرت امام در خصوص واگذاری امور به نیروهای متعهد و متخصص است، شاید گاهی وقت‌ها از سر غفلت اتفاق‌هایی می‌افتد که آن اتفاقات همه نیروهای متعهد را نگران می‌کند، شاید ضرورتی نداشته باشد که ما وقتی می‌خواهیم دایره شمول فعالان حوزه‌‌های مختلف را گسترش دهیم کار به جایی برسد که از افرادی دعوت به کار کنیم که در سوابق و پیشینه شان خدمت به نظام جمهوری اسلامی و تعهد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران دیده نمی‌شود، در واقع دعوت به کار ما و فراهم کردن تسهیلات برای فعالیت قاعدتا باید شامل حال نیروهای متعهدی باشد که آثار قلمی و نمایشی آنها منطبق با اهداف جمهوری اسلامی ایران است و نه منفعت شخصی خود را در نظر می‌گیرند و نه نگاه به آن سوی مرزها دارند.

* برخورد دو وجهی با فعالان حوزه فرهنگ؛ از آماده سازی فضا و عدم ممانعت از فعالیت افرادی که ضوابط را رعایت می‌کنند

وی ابراز داشت: بقیه اشخاص در واقع در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه فرهنگ باید شرایط فعالیت برایشان باید مهیا باشد و ما ممانعت از فعالیتشان نکنیم. این دو با هم متفاوت است و گاهی این تفاوت مورد غفلت قرار می‌گیرد. به این معنا که برخورد ما در قبال فعالان حوزه فرهنگی شامل دو وجه باید باشد، یکی آماده سازی فضا برای فعالیت، کمک یا یاری رساندن که این قاعدتا باید شامل حال نیروهای مومن و متعهد و متخصص باشد و بخش دوم ممانعت نکردن از فعالیت و آماده‌سازی فضا برای افرادی که ضوابط را رعایت می‌کنند بتوانند فعالیت خود را به انجام برسانند.

* فضا برای فعالیت همه افراد فراهم شود/ بیانیه وزیر ارشاد در راستای اجرای منویات رهبری

سخنگوی انجمن قلم ایران در ادامه عنوان کرد: اگر قرار است یک معاون وزیر تماس بگیرد و فردی را دعوت به کار کند قاعدتا توقع این است که این تماس با آن نیروهای متعهد و مومن و انقلابی متخصص صورت بگیرد و البته فضا برای فعالیت سایر افراد هم آماده باشد و اگر علاقه مند بودند در چارچوب ضوابط فعالیت کنند طبیعتا نباید از فعالیت آنها ممانعت شود.

وی اضافه کرد: تصور من این است که سیاست کلان دولت و رئیس جمهور هم دقیقا و آنچه مدنظرشان هست همین است و همانطور که مشاهده شد بلافاصله وزیر ارشاد هم در بیانیه خود تاکید کردند که تلاش خواهند کرد رهنمودهای مقام معظم رهبری به شکل درست اجرا شود و امیدواریم این اتفاق در عمل رخ دهد، قطعا با توجه به حسن نیت نیروهای مومن و متعهدی که در بخش‌های مختلف فرهنگی بر سر کار هستند این اتفاق اجرایی می‌شود.

نظرات بینندگان