کد خبر: ۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 27 اسفند

مردم استان فارس سپرده می‌کنند٬ استان‌های دیگر بهره می‌برند

امروز روزنامه‌های استان بوی نوروز و بهار می‌دهد.

به گزارش شیرازه؛ در صفحه اول «افسانه» امروز به جز عکس دروازه قرآن که کل صفحه را گرفته هیچ مطلبی در مورد شیراز وجود ندارد. اما مطلبی جالب توجه در نیمه پایینی صفحه اول بدجوری ما را به خود جلب کرده است؛ «کشف یک میدان بزرگ نفتی در میدان ستاد شیراز» یعنی درست وسط شهر! در بررسی صفحات داخلی مطلب دندان‌گیری دیده نشد به جز یکی دو مورد محدود مثل «برگزاری چهارمین همایش تجلیل از ستارگان دانش آموزی» و «جاذبه های معنوی و گردشگری در اماکن مذهبی فارس». در صفحه آخر هم در مطلبی با عنوان «مهم ترین وقایع سال 1392 به روایت راویان» به انتصابات استانی در سال 92 و اتفاقات جالب و مهم این سال پرداخته است.

«عصرمردم» هم تیتر های استانی را به حاشیه برده و سمت راست صفحه چند تیتر استانی را به چاپ رسانده مثل «آسیب رساندن به منظر شهر برای هیچکس قابل قبول نیست». این انتقاد شهردار شیراز به دیوار نویسی‌های شهر است. در تیتر دیگر هم «وظیفه دانشگاه ها ارائه راهکارهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است» به نقل از رئیس دانشگاه پیام نور فارس چاپ شده. «بعد از نوروز در شیراز با یک شهر جنگ زده مواجه هستیم!» که از صحبت های معاون فرهنگی شهرداری شیراز استخراج شده، از عناوین صفحات داخلی این روزنامه است. «طرح آمایش افراد بیگانه در فارس انجام می شود» هم از دیگر تیتر های صفحات داخلی است. مطلبی هم با موضوع گردشگری در فارس با تیتر «عجایب آبشاری که چهار نوع آب دارد» در صفحه فارس این روزنامه خودنمایی می کند. در صفحه آخر اما شاهد عناوین نوروزی متنوعی هستیم از جمله «سفره هفت سین در حافظیه پهن خواهد شد» و « راه‌اندازی اولین موزه عکاسی جنوب کشور در شیراز».

«نیم نگاه» با «آثار مجازات زندان باید بر مجرم اعمال شود نه خانواده زندانی» کار امروز خود را شروع کرده. «سردار غول ترافیکی بولوار مدرس را به زانو درآورد» و عکسی هم با همین موضوع از عناوین دیگر صفحه اول این روزنامه است. «40 درصد گاز تولیدی کشور در فارس تولید می شود» از دیگر عناوین صفحه اول امروز نیم نگاه است. در بررسی صفحات داخلی مطالب متنوعی به چشم می خورد؛ «امیدواریم سال آینده راهگشای پیروزی در عرصه فرهنگ و هنر باشد» به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و «تبلیغات منزل میله در شان سومین حرم اهل بیت(ع)نیست» که از جملات شهردار است. گزارشی هم با تیتر «تخریب منقل خانه‌ها، خواست عمومی جامعه» در صفحه شیراز این روزنامه به چاپ رسیده است.

اما «خبرجنوب» پای حاجی فیروز را به صفحه اول خود باز کرده که با اسب که نماد سال 93 است بهار را به صفحه اول این روزنامه می‌کشاند. تیترهای نوروزی امروز این روزنامه مثل «دو قدم مانده تا بهار»، «اسباب کشی در نوروز ممنوع! مگر با هماهنگی پلیس» و «هشدار! امشب مرگ را ارزان به جان نخرید» که تلنگری به مناسبت چهارشنبه سوری زده. «سپرده های مردم فارس به کام دیگر استان ها» تیتری است که بالای تمام مطالب زده شده و نوروزی نیست. به علاوه مطالب دیگری هم در صفحات داخلی به چشم می خورد مثل «بازگشایی بولوار مدرس پس از 12 سال» و « سفره «چهارسینِ» اهالی رسانه و مطبوعات فارس پهن شد» که عنوان گزارشی از مراسم تقدیر از اصحاب رسانه است که در صفحه فرهنگ و هنر این روزنامه به آن پرداخته شده. بیشتر صفحه گردشگری به چهارشنبه سوری پرداخته ولی پیشنهادی هم برای سفر به پل دختر کرده و خبری هم از مرمت آبراه باغ نشاط لار زده. صفحه ورزشی تیترهای استانی را در سمت راست خود کار کرده مثل «با پرورش ورزشکاران فارس گامی بزرگ در قهرمانی سه گانه کشور بر می داریم» به نقل از سردار سجادیان فرمانده ناحیه انتظامی فارس.

نظرات بینندگان