کد خبر: ۵۳۴۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۳

جانباز ناهی از منکر به شهادت رسید+ تصاویر و فیلم

پیش از این اعلام شده بود که ضارب وی تنها حکم سه سال زندان دریافت کرده و با قرار وثیقه در شرف آزادی است!
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام علی خلیلی جانباز ناهی از منکر ساعت 19 روز یکشنبه بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده ، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل شد. حجت الاسلام قاسمی فر از دوستان نزدیک وی گفته که هنوز زمان و مکان تشییع پیکر این شهید اعلام نشده است.
اما علی خلیلی چه کسی بود و چرا و به چه علت مصدوم شد؟ تیر ماه سال ۱۳۹۰ حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد. بیش از هزار و شصت روز قبل ساعت 22:30 دقیقه در یکی از شبهای تیرماه سال 90 طلبه جوانی به نام علی خلیلی که سوار بر موتورسیکلت بود عده ای جوان را که سوار برخودرو بوده و موسیقی غیرمجاز با صدای بلند گوش می دادند دعوت به آرامش (امر به معروف و نهی از منکر) کرد ولی این توصیه به مشاجره از سوی راکبان خودرو تبدیل شد و یکی از سرنشینان به نام احسان با ضربه چاقو این طلبه جوان را مجروح کرد.



 
این حادثه که در آن سال برای چندمین بار در پایتخت رخ داده بود سر تیتر رسانه ها قرار گرفت. ولی پس از 24 ساعت مشخص می شود که برخی از بیمارستانها از پذیرش این جوان غرق به خون خودداری کرده‌اند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ ۶ میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد. ماجرای علی خلیلی به دستگاه قضا کشیده شد و دادستان تهران و دادستان کشور وعده دادند اینگونه جرائم را در لیست جرائم خاص قرار داده و به سرعت رسیدگی کنند ولی برخلاف قول و وعیدها این پرونده 300 روز در دادگاههای تهران سرگردان بود تا اینکه بالاخره در اواخر فروردین ماه سال گذشته حکم دادگاه برای احسان متهم اصلی پرونده صادر شد.

 اسکندری وکیل مدافع علی خلیلی طلبه ناهی از منکر با بیان اینکه آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 17 اسفند سال 90 در شعبه 1033 مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد گفت : قاضی دادگاه متهم ردیف اول پرونده را به 3 سال حبس و همچنین پرداخت 35 میلیون تومان دیه محکوم کرده است. پس از صدور رای خانواده علی خلیلی از طریق وکیل خود به دادگاه تجدید نظر اعتراض کرده و پرونده وارد دادگاه تجدید نظر شد.

 
 
علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می شد.
 
 
وی بهمن ماه سال 92 نیز مجدداً در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه به خانه منتقل شد اما سرانجام یکشنبه 7عصر و در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار اباعبدالله الحسین و یارانش شتافت.


نکته مهم در پرونده حجت الاسلام خلیلی، اطاله دادرسی در رسیدگی است چرا که ماه‌هاست بعد از اعتراض خانواده شهید خلیلی به حکم اولیه صادر شده پرونده در دادگاه تجدید نظر خاک می‌خورد این درحالی است که در روزهای اول این حادثه رئیس قوه قضائیه و بعد از آن دادستان تهران قول پیگیری سریع به اینگونه پرونده ها را داده بودند.
 
تقریبا ده روز پیش نیز صدا و سیما در گزارشی به وضعیت وخیم او پرداخته بود.
 


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
1
قابل توجه رئیس محترم دستگاه قضا...........
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
0
خوشبحال خودش و خدا به داد دل مادر و پدرش برسند. ای که دستت می رسد کاری بکن
اللهم عجل لولیک الفرج
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
0
چه کنیم که نهی از منکر اینقدر مظلومه
چرا یک با یک طلبه وظیفه شناس این طور رفتار می شود؟