کد خبر: ۵۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
حاج محمـود 93 ساله خمس و زکات می دهد

پیرترین دست فروش دوره گرد ایران را بشناسید؛ او نماز اول وقتش ترک نمی شود!

حاج محمود می گوید در پنج سالگی پدر ومادر خود را ازدست داده ام و از آن زمان خودم به تنهایی و بدون هیچ حامی زندگی خود را اداره کردم.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، در جامعه و اطراف ما کسانی زندگی می کنند که از همت و پشتکار فوق العاده ای بهره‌مند هستند و افراد جامعه کمتر به این گونه افراد توجه می کنند.

کمتر کسی است در شهرستان پاسارگاد که نام حاج محمود را نشنیده و یا او را ندیده باشد. این پیرمرد 93 ساله با همت و پشتکار خستگی ناپذیر خود، 80 سال است که به کار دست فروشی مشغول است و به گفته خودش هیچ گاه از این کار خسته نشده است.

سایت محلی طنین پاسارگاد از زندگی حاجی محمود چنین می نویسد: در پنج سالگی پدر و مادر خود را ازدست داده  و از آن زمان به تنهایی و بدون هیچ حامی زندگی خود را اداره کرده است.

این پیرمرد دست فروش کسب روزی حلال را مهمترین خصوصیت خود می داند و می گوید: هیچ زمانی از کار دست فروشی خسته نشده ام با توجه به اینکه برای فروش مجبور بودم از کوهها و دشت های زیادی با پای پیاده عبور کنم .

حاج محمود بدترین صفات یک انسان را نامیدی از درگاه خداوند می داند و اعتقاد دارد کسب روزی حلال باعث رونق در همه زندگی ها می شود.

وی  انجام فریضه نماز را بسیار مهم می داند و می گوید: خدا را شکر می کنم که در طول تمامی این سالها با توجه به اینکه بی سواد هستم، در تمامی شرایط نمازم را خوانده ام و به برکت همین نماز خداوند همیشه روزی مرا طوری قرار داده است که محتاج کسی نباشم.

حاج محمود شش فرزند دارد؛ چهار پسر و 2 دختر دارد و فرزند صالح را بهترین نعمت خداوند می داند.

وی می گوید: با توجه به اینکه اکثر روستاها و دشت های  شهرستان های مرودشت، پاسارگاد، خرم بید، اقلید و همچنین در بین عشایر این مناطق حضور داشتم، مهمترین درسی که از طبیعت دراین سالها گرفتم قدرت و بزرگی خدا بوده است.

حاج محمود در مورد در آمد و بیمه خود چنین می‌گوید: همیشه از درآمد خود راضی بوده ام و خدا را شکر کفاف زندگی ساده خودم به همراه همسرم را داده است، اما هیچ بیمه ای ندارم و با توجه به اینکه در سن 93 سالگی به سر می برم و موقع بازنشستگی من می باشد و دیگر توانایی کار کردن را ندارم، نداشتن بیمه تنها حسرت زندگی من می باشد.

وی از جوانان تحصیلکرده امروزی گله مند می باشد و می گوید: متاسفانه جوانان ما با اینکه تحصیلکرده هستند اما شکر گذار خداوند نیستند و همیشه از زندگی خود ناراضی هستند و با نامیدی زندگی خود را می گذرانند.

در بقچه حاج محمود از لباس گرفته تا جوراب و چای خشک و گیاهان دارویی موجود می باشد و تقریبا می تواند تمام نیاز یک خانواده را تامین کند.

او هیچ وقت سیگار که می توانست یک جنس پر مشتری برایش باشد نفروخته است و علت  نفروختن سیگار را این چنین عنوان می کند: با توجه به اینکه  همیشه در بیابان ها و دشت و در میان عشایر برای فروش اجناس می رفتم و سیگار هم یکی از نیاز های آنان بود، هیچ گاه دوست نداشتم کالایی را به مردم بفروشم که برای سلامتی آنها ضرر داشته باشد.

مردم و افرادی که اجناس مورد نیاز خود را از حاج محمود خریداری می کنند از اجناس آن راضی هستند.

حاج محمود در کنار فروش اجناس بقچه خود، پندها و نصیحت‌هایی هم به خریداران و مردم نیز انجام می دهد و مردم هم از صحبت های وی استقبال می کنند.

وی به مردم سفارش می کند که اهل تقوی و پرهیزگاری باشند و خمس و زکات خود را هیچگاه فراموش نکنند که دادن خمس و زکات باعث برکت در رزق و روزی خانوده می‌شود.

و کلام پایانی حاج محمود مقیمی پیرمرد دست فروش 93 ساله:

ای دل از جهان بی خبری                           هر دم طلب سیم وزری

سرمایه تو یک کفن است                           آیا ببری یا نبری؟

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منتظرالمهدي
-
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
مردان خدا اينچنيند و خوشا بحالشان ، من به حال اين مرد غبطه خوردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
اخی : خدایا شکرت بابت هر چیزی که بهمون دادی و ما نفهمیدیم .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
هرکس بخواد خوب باشه می تونه فقط اراده میخواد.به همین سادگی.اسلام راحت ترین دینه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
کاش درسی باشد برای دیگران...
جوان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
0
ای کاش یکی پیدا می شد و این بیچاره را بیمه می کرد و از کارکردن در این سن نجاتش می دادند ومسوولین کجایید؟