کد خبر: ۵۳۵۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۳

گزارش خواندنی از پیرمرد 80 ساله دارابی که 45 سال است بستنی و فالوده می فروشد

بعدها شاگرد آقای وکیلی شدم که به من روزی یک تومان می داد. البته آن زمان ها یک تومان خیلی پول بود و مثل الان نبود که گوشت گاو کیلویی 24 هزار تومان باشد!

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، کمتر دارابی در این شهر زندگی می کند که نام بستنی "مضیئی" را نشنیده باشد. قدیمی ترین بستنی فروشی داراب در حال حاضر روبروی مصلی و در بلوار بسیج قرار گرفته است.

"محمد حسین مضیئی" متولد سال 1313 و  45 سال است که مشغول تهیه و فروش فالوده و بستنی سنتی می باشد. او در ابتدای کار خود شاگرد مرحوم شریف پور بوده است و در کنار خانه سوخکیان داراب بستنی می فروختند.

به گفته خودش 18 سال روبروی مدرسه امیرکبیر سابق ( محل فعلی آموزش و پرورش داراب) بر روی گاری، بستنی و فالوده می فروخته و کسب درآمد کرده و به خیلی از کسانی که امروز دکتر و مهندس شده و در آن مدرسه درس می خواندند بستنی و فالوده فروخته است.

بستنی و فالوده آن زمان ها چیز دیگری بود

مضیئی در خصوص نحوه درست کردن بستی در آن سال ها می گوید: بستنی را در قوطی و با برف کوه بستنی درست می کردیم. نشاسته رشته مانند الان آماده نبود و باید خودمان درست می کردیم. بستنی و فالوده آن زمان ها با سختی زیادی درست می شد و چیز دیگری بود.

وی در خصوص میزان درآمدش گفت: بعدها شاگرد آقای وکیلی شدم که به من روزی یک تومان می داد. البته آن زمان ها یک تومان خیلی پول بود و مثل الان نبود که گوشت گاو کیلویی 24 هزار تومان باشد!

این کاسب کار قدیمی داراب گفت: من در درست کردن بستنی و فالوده هیچ وقت خلاف و دزدی نکردم. در بستنی هایمان از شیر گاو تازه و ثعلب دانمارکی کیلویی 50 هزار تومان استفاده می کنیم، سعی کرده ایم بستنی و فالوده با کیفیت به مردم بدهیم.

از نکات جالب مغازه بستنی و فالوده فروشی آقای مضیعی در داراب، کار کردن سه نسل خانواده در کنار همدیگر است. محمد حسین مضیئی (پدر بزرگ)، فرزند ایشان و نوه هایشان هر چهار نفر در مغازه کار می کنند.

   
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقیقت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
3
خاک بر سرتون با این خبرهای چرتتون- مشکلات مردم را نمی گذارید خبر های مسخره را انتشار میدید. یه مشت ادم افراطی عقده ای آشغال
منصور
Germany
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
1
خوب دستش درد نکنه .
که چی؟
این گذترشه یا خبر؟
مارگون
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
0
داداش حقيقت !

حقيقت داره كه ميگن ادب مرد به از دولت اوست ؟
ارسنجانی اعتدال گرا
-
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
0
اقای حقیقت خاک..... معلومه که خودت افراطی هستی که این حرفها را میزنی ومثل افراد معلوم الحال مخالفان افکارت را افراطی مینامی .چرا حرف حق نمیزنی هر خبری باید در سایت باشه تا تنوع داشته باشه شیرازه یک سایتی هست که اکثرا منتقدانه عمل میکند ومشکلات را بخوبی منعکس میکند.
مدیر سایت
مدیر سایت
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
بخشی از نظر شما بدلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.
ناشناس
-
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
0
خدا عقلتون بده - یه کم آب ببندین رو سایتتون