کد خبر: ۵۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: تا اطلاع ثانوی استخدام نداریم

برای تغییر روش تدریس از حالت فعلی به وضعیت خلاقانه و پرسشگرانه، امکانات نیاز است و باید مدارس هوشمندسازی شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حمیدرضا آذری صبح امروز در نشست خبری هفته معلم اظهار داشت: دیروز مسابقه هندبال را بین فراشبند و کازرون نظاره کردم و بسیار ناراحت شدم که هیچ پولی در مدت سه سال به داوران و مربیان پرداخت نشده و حتی اعتبار خرید یک آبمیوه برای ورزشکاران وجود نداشت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس فارس زیر میانگین کشوری است، افزود: مسابقات ما بیشتر بر اساس رفاقت و دوستی معلمان برگزار می‌شود.

آذری ادامه داد: ورزش آموزشگاهی زیرساخت ورزش قهرمانی است.

وی اضافه کرد: اوج قهرمانی یک ورزشکار 26 سال است که 18 سال آن در آموزش و پرورش می‌گذرد و بدون تعارف بعد از 18 سالگی نمی‌توان از کسی قهرمان ساخت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدامات عملی صورت گرفته برای تغییر روش تدریس و ایجاد فضای تبادل علمی، خاطرنشان کرد: برای تغییر روش تدریس از حالت فعلی به وضعیت خلاقانه و پرسشگرانه، امکانات نیاز است و باید مدارس هوشمندسازی شوند.

آذری تصریح کرد: اتاق سرور، شبکه رایانه‌ای، ویدئو پروجکشن و بسیاری موارد دیگر برای هوشمندسازی مدارس نیاز است که میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که ما هزینه آب و برق مدارس را نیز به سختی تامین می‌کنیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که در کلاس درس ما معلم با طراوت، با انگیزه و آموزش‌ دیده حضور نیابد، تحول اساسی در آموزش و پرورش میسر نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استاد مطهری الگوی بسیار خوبی برای تعلیم و تربیت کشور ما است اما آن گونه که باید در مدارس و دانشگاه‌ها از اندیشه و آثار این فیلسوف و اسلام‌شناس بزرگ استفاده نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: آگاهی از مقتضیات زمان یکی از خصوصیات شهید مطهری بود چنانکه وقتی داستان راستان را نوشت برخی انتقاد کردند که چرا به سراغ تالیف برای کودکان رفته است در حالی که بعدها مشخص شد این کار تا چه حد نیاز جامعه محسوب می‌شده است.

خدمات متقابل اسلام و ایران، حجاب، آفات نهضت‌های اسلامی صد ساله اخیر ، حماسه حسینی در مورد تحریفات عاشورا و برخی تالیفات دیگر استاد مطهری در زمینه زمان‌شناسی استاد مطهری مورد اشاره آذری قرار گرفت و افزود: اینها همه نشان می‌دهد که وی یک روشنفکر و فرد متفکر بود که آینده را به خوبی می‌دید.

آذری همچنین خاطرنشان کرد: در هفته معلم 941 معلم در مناطق و شهرستان‌های فارس معرفی و از بین آنها 46 معلم برای مرحله استانی و سه معلم برای مرحله کشوری برگزیده می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با رد برخی مطالب درباره هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در بخش جاری، اظهار داشت: 800 میلیارد تومان اعتبار جاری آموزش و پرورش است و نیازی به برداشت از بودجه عمرانی ندارد.

آذری درباره مشکلات کمبود فضای آموزشی در شهر صدرا نیز گفت: آموزش و پرورش متغیر وابسته نیست که بروند مسکن و یا موارد دیگر را بسازند و بعد انتظار داشته باشند بلافاصله آموزش و پرورش کلاس آن را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: سال پیش بخش قابل توجهی از پرداخت‌های آموزش و پرورش انجام شد.

تا اطلاع ثانوی استخدام نداریم


مدیر کل آموزش و پرورش فارس با نفی محتوای برخی پیامک‌ها در مورد استخدام در آموزش و پرورش بیان کرد: در مورد استخدام پیامک‌هایی منتشر شد که کذب هستند و تاکنون استخدامی اعلام نشده و حتی ممکن است در پس این پیامک‌ها انگیزه کلاهبرداری نیز وجود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت این است که ما با تعطیلی پنج شنبه بخشی از وظایفی که در مورد آموزش ابتدایی داریم را انجام نمی‌دهیم به ویژه این که مدارس دو شیفته ساعات فشرده‌ای دارند.

آذری در پایان از ساخت یک فرهنگسرای مدرن برای بازنشستگان فرهنگی این استان با همکاری خیران خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: انتخاب یک‌هزار معلم نمونه بین 65 هزار معلم استان فارس بسیار سخت است اما این اقدام، یک کار سمبلیک و نمادین است.

عبدالرسول احمدی افزود: ما اعتقاد داریم تمام معلمان نمونه هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: امکان تکرار انتخاب افراد به عنوان معلم نمونه محدود شده و بر اساس آئین‌نامه فرد منتخب تا سه سال دوباره انتخاب نمی‌شود.

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح آموزشگاه‌ها، نواخته شدن زنگ سپاس در 13 اردیبهشت ماه توسط یکی از دانش‌آموزان شاهد، استقرار میز سپاس در مدارس، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی و شب شعر و اختصاص فضاهای تفریحی اردوگاهی به خانواده معلمان، برخی از مواردی بود که احمدی به عنوان برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم برشمرد.

نظرات بینندگان