کد خبر: ۵۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

انتقاد فرماندار قیروکارزین از رفتار برخی مسئولین ادارات شهرستان

در خصوص کارگروه اقتصاد با توجه به اینکه بحث معیشت اغلب مردم شهرستان بر پایه کشاورزی بوده و قیروکارزین از پتانسیل بالایی در این حوزه بهره می برد کار کارگروه اقتصاد با محوریت جهاد کشاورزی خواهد بود.
 به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، اشکان کاظمی در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین در خصوص تعیین دو کارگروه فرهنگ و اقتصاد در شورای اداری شهرستان گفت: در خصوص کارگروه فرهنگ که مسئولیت آن بعهده امام جمعه شهرستان است و ایشان رئیس کارگروه را انتخاب خواهند کرد و فعالیت های آن انجام خواهد شد؛ اما در خصوص کارگروه اقتصاد با توجه به اینکه بحث معیشت اغلب مردم شهرستان بر پایه کشاورزی بوده و قیروکارزین از پتانسیل بالایی در این حوزه بهره می برد کار کارگروه اقتصاد با محوریت جهاد کشاورزی خواهد بود.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی حرکت هر جامعه ای فرهنگی است و در عین حال ناهنجاری هایی نیز دارد که می تواند برای جامعه مشکل ساز شود. وی در خصوص ناهنجاری های فرهنگی امروز جامعه اظهار داشت: استرس جوانان در جامعه امروزی باعث می شود آستانه تحمل آنان پایین بیاید و این امر باعث انجام رفتارهای نامعقولانه در جامعه می شود و از  آنجایی که 48 درصد ترکیب سنی این شهرستان  بین 10 تا 29 سال باید برنامه هایی برای این سنین داشته باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از عدم مشارکت در جامعه این شهرستان گفت: وقتی برای انجام یک برنامه اجتماعی چندین اداره مجبورند جلسات متعددی برای انجام آن داشته باشند این نشان دهنده عدم احساس مسئولیت است و هرکس می خواهد کار را بر دوش دیگری بیندازد. کاظمی ابراز داشت: برنامه هایی همچون اعتکاف و ستاد ارتحال امام برای یک اداره نیست بلکه برای تمام شهرستان است اما می بینیم تنها چند اداره هستند که احساس مسئولیت می کنند و در انجام کار همکاری می کنند .

فرماندار قیروکارزین با اشاره به فرهنگ کار در جامعه افزود: ناهنجاری های فرهنگ کار فقط به عدم حضور در اداره ختم نمی شود بلکه به عدم عمل کردن به وظایف نیز ارتباط دارد همانطوری که در حال حاضر میانگین کارکرد مفید برخی افراد در ادارات کشور 22 دقیقه است.

وی با انتقاد از برخی مسئولان در خصوص عدم ارتباط فعال با یکدیگر گفت: برخی مسئولان جواب مکاتبات را نمی دهند و نامه را به زیر دست خود سپرده و پیگیر اجرا یا عدم اجرای آن نمی شوند که این بزرگترین ضعف فرهنگ کاری است که متاسفانه در ادارت وجود دارد و امروز ما اگر می خواهیم برای فرهنگ یک شهرستان تصمیم بگیریم ابتدا باید خود را درست کنیم.

کاظمی همچنین در خصوص شوراها نیز ابراز داشت: به مکاتبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اولین فرصت پاسخ دهید تا باعث نارضایتی آنان نگردد، زیرا آنها نماینده مردم هستند و وظیفه ما خدمت به این مردم است.
نظرات بینندگان