کد خبر: ۵۵۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس آموزش و پرورش فارس در شورای شهر:

می‌خواهیم برترین آموزش و پرورش کشور باشیم/ شهرداری به مدارسی که در مناطق محروم ساخته می‌شوند زمین رایگان بدهد

تحقیقات نشان می‌دهد در جوامع شهری تا 90 درصد رفتار والدین در خانه‌ها تحت تاثیر فرزندان و دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه کل پاداش سال 92 بازنشستگان پرداخت شده است، گفت: سال گذشته 70 درصد کل مطالبات بازنشستگان را پرداخت کردیم. همچنین در آموزش و پرورش فارس حرکت به سمت کسب رتبه برترین آموزش و پرورش کشور را کلید زده‌ایم.

حمیدرضا آذری در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شیراز اظهار داشت: امروز کمتر خانواده‌ای در فارس وجود دارد که یک بیکار نداشته باشد و بدون شک در شرایط فعلی هر سرمایه‌گذاری که منجر به اشتغال شود، عبادت است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و با اذعان به اینکه شهید مطهری تنها اندیشمندی در قرن معاصر است که متناسب با نیازهای زمان برای مردم مطلب نگاشته است، گفت: شهید مطهری «داستان و راستان» را برای کودکان و «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را برای فلاسفه و بزرگان اندیشه نگاشته است.

آذری اضافه کرد: «خدمات متقابل اسلام و ایران»، «نهضت‌های صد ساله»، «عدل اسلامی»، «حجاب» و غیره برخی از کتاب‌هایی هستند که شهید مطهری هر کدام را با توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه و در زمان‌های متفاوت نگاشت و در آن مقطع همچون آبی خنک به کام تشنگان معارف اسلامی بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با 80 هزار معلم، 86 هزار بازنشسته، 8 هزار مدرسه و 890 هزار دانش‌آموز و 2 هزار میلیارد تومان اعتبار از تاثیرگذارترین دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: جوهره آموزش و پرورش منابع انسانی و معلم است و از سویی منابع انسانی در آموزه‌های مدیریتی، با ارزش‌ترین منابع هستند.

به گفته این مسئول، برای توسعه آموزش و پرورش باید هر گونه اقدامی را در راستای گرامیداشت مقام، جایگاه و پایگاه معلمان انجام داد.

آذری بیان کرد: اگر قرار است بدون نیاز به فعالیت‌ها و فشارهای بیرونی آسیب‌ها در جامعه کاهش یابد، لازم است پس از جامعه‌پذیری بحث هنجارپذیری را پیگیری کنیم و در این راستا آموزش و پرورش مهم‌ترین وسیله است.

وی ابراز داشت: راهکار حل مشکلات اقتصادی نیز حتی در آموزش و پرورش نهفته است چراکه اگر 14 میلیون دانش‌آموز در کشور شبی یک لامپ اضافی را خاموش کنند، یا در مصرف آب صرفه‌جویی خرج دهند و هر مسئله دیگر فرهنگی را پیگیر باشند، بدون شک تحول بزرگی در جامعه رخ می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش فارس علاوه بر 900 هزار دانش‌آموز حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از والدین را نیز زیر چتر خود دارد که حدود 75 درصد جمعیت این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: تحقیقات نشان می‌دهد در جوامع شهری تا 90 درصد رفتار والدین در خانه‌ها تحت تاثیر فرزندان و دانش‌آموزان است.

به گفته آذری، فرزندان یک خانواده در مورد تصمیم‌گیری نوع خودرو، نوع رستوران، مقصد سفر و بسیاری موارد تاثیر‌گذار هستند و این همان نقطه‌ای است که تاثیرگذاری آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: با این تفاسیر برنامه‌ریزی هر تحولی در خانواده‌ها باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به تبیین برخی موارد در زمینه مدیریت شهری پرداخت و گفت: هر شهری مانند یک کالبد زنده است و شهری موفق و پویا تلقی می‌شود که به تمام نیازهایش توجه شود.

آذری ادامه داد: در کنار کارهای عمرانی باید از فعالیت‌های فرهنگی نیز غفلت نکرد که در این زمینه از تصویب بودجه فرهنگی مناسب توسط شورای شهر شیراز در سال جدید قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: بیشترین ملاقات‌های مردمی که با ما صورت می‌گیرد در مورد اشتغال است و حتی گاه بازنشستگانی نزد ما آمده و می‌گویند حاضر هستند حقوق خود را به دولت بدهند اما برای فرزندان جوان آن‌ها که از شدت بیکاری و افسردگی تا ظهر می‌خوابند، شغل تامین شود.

آذری افزود: ما در آموزش و پرورش این استان حاضر هستیم هر گونه کمکی را برای ایجاد اشتغال انجام دهیم که گاه در یک مجتمع رفاهی مانند احسان 460 نفر حقوق بگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه است که برخی مشکلات ترافیکی مدارس غیر انتفاعی را نیز باید از منظر اشتغال ببینیم چرا که سرمایه‌گذار به جایی می‌رود که برای وی توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد: از آنجا که مدارس غیرانتفاعی به منظور صرفه اقتصادی در مکان‌های شلوغ شهر ایجاد می‌شوند؛ شورا و شهرداری به مدارسی که در مناطق محروم و کم‌جمعیت شهر ساخته می‌شوند زمین رایگان بدهد تا به حل ترافیک مرکز شهر هم کمک شود.

در ادامه جلسه بهرام پارسایی، رییس کمیسیون گردشگری پیشنهاد داد: اردوهای دانش‌آموزی شیرازشناسی برگزار شود تا دانش‌آموزان با هویت شهر خود بیشتر آشنا شوند.

دستغیب، عضو شورای شهر نیز با یادآوری اینکه بسیاری از ملی‌پوشان کار ورزش حرفه‌ای را از مدارس آغاز کردند، خواستار رسیدگی بیشتر و تقویت ورزش مدارس شد.

حقدل، رییس شورای شهر هم گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند یک پرده سفیدی است که وهابیت مانند یک لکه سیاه روی آن است و ضمن اینکه باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد اما نباید در این خصوص نگرانی به وجود آورد.

در ادامه جلسه از مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدیران 4 ناحیه آموزش و پرورش فارس، 8 تن از معلمان نمونه شاغل در 4 ناحیه و 4 نفر از اعضای شورای شهر که معلم هستند و همچنین سه نفر از کارگران نمونه شهرداری تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی
Germany
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
ای آقا!!!!!! زمین شهرداری مگه ارث پدرشه؟؟
هرچیزی قانون داره؟
همین شهرداری هنوز یه مرکز رفاهی نداره ببین اموزش و پرورش چه سالن ها و مراکزی داره
کمی مطالعه بفرمایید اقای مدیرکل