کد خبر: ۵۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
مشاور مدیر عامل هلال احمر فارس:

نام یکی از خیابان‌های شیراز را «هلال احمر» بگذارید/ آماده ایم به کارگران شهرداری واکسن هپاتیت بزنیم

بر اساس قانون، مسئولیت وظایف درمانی در داخل کشور صرفا برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شورای اسلامی شهر شیراز در چهل و پنجمین جلسه علنی خود میزبان تعدادی از مسئولین جمعیت هلال احمر استان فارس بود و در این جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شیراز به عضویت افتخاری و داوطلبانه هلال احمر فارس درآمدند.

در این جلسه مشاور اجرایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس ضمن تشریح خدمات و فعالیت‌های مختلف این جمعیت، امدادونجات، جوانان، داوطلبان و درمان و توانبخشی را چهار حوزه اصلی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر برشمرد و با اشاره به برخورداری جمعیت فارس از ۲۶ شعبه شهرستانی و ۲۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری گفت: تعداد این پایگاه‌ها در ایام و مناسبت‌های خاص مانند تعطیلات نوروز به ۴۴ پایگاه افزایش می‌یابد و علاوه بر خدمات رسانی به مسافران، امدادگران مستقر در این پایگاه‌ها در هنگام وقوع حوادث طبیعی به عنوان نیروهای پیشرو عمل می‌کنند.

سید محمدرضا افضلی از ذخیره کافی اقلام ۲۲گانه امدادی شامل مواد غذایی و اقلام زیستی در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر فارس خبر داد و افزود: این اقلام در زمان حادثه بین حادثه دیدگان توزیع می‌شود.

وی غنی سازی اوقات فراغت، ارائه آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه، تربیت امدادگر و اجرای برنامه‌های فرهنگی، عام المنفعه و بشر دوستانه را از مهم‌ترین فعالیت‌های اعضای جوان جمعیت هلال احمر برشمرد و مهم‌ترین رسالت واحد داوطلبان این جمعیت را حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان عنوان کرد.

مشاور اجرایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از وجود یک مرکز مجهز و جامع درمان و توانبخشی در شهر شیراز خبر داد و اظهار نمود: در این مرکز به جانبازان و معلولان خدمات ارتز و پروتز با کیفیت مطلوب و قیمت نازل ارائه می‌شود و حجاج و زائران عتبات عالیات می‌توانند معاینات و واکسیناسیون خود را در این مرکز انجام دهند.

افضلی با اشاره به تعامل مناسب داروخانه جمعیت هلال احمر استان فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت‌های تولید دارو برای تامین داروهای مایحتاج مردم به ویژه داروهای خاص، اضافه کرد: نمایندگی پزشکی حج و زیارت در استان فارس همچون دیگر استان‌های کشور با جمعیت هلال احمر است و در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی کادر درمانی وخدماتی از استان فارس به حج و عتبات عالیات اعزام شده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در ادامه ضمن تقدیر از تعامل شورای اسلامی شهر شیراز با این جمعیت، خواستار نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر شیراز به عنوان «هلال احمر» شد.

افضلی از آمادگی هلال احمر استان فارس برای ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به کارکنان شهرداری شیراز به عنوان مهم‌ترین دستگاه متولی مدیریت بحران شهری خبر داد و تصریح کرد: درصورت انعقاد تفاهم نامه مشترک، جمعیت هلال احمر استان فارس این آمادگی را دارد که کارکنان بخش‌های خدماتی شهرداری شیراز را در برابر بیماری هپاتیت B واکسینه نماید.

وی همچنین خواستار تامین زمین و احداث پایگاه‌های اقماری امدادی در ورودی‌های مختلف کلانشهر شیراز برای مواقع حوادث شد و گفت: در صورت تامین این منظور از سوی شهرداری شیراز، جمعیت هلال احمر تدابیر لازم را برای اسکان اضطراری وانبار اقلام امدادی ویژه حادثه دیدگان اتخاذ خواهد نمود.

افضلی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا گفت: بر اساس قانون، مسئولیت وظایف درمانی در داخل کشور صرفا برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر تنها در زمینه درمان خارج از کشور فعالیت می‌نماید؛ ضمن آنکه انبارهای امدادی جمعیت فارس از لحاظ تعداد چادرهای موجودی برای حوادث احتمالی وضعیت رضایت بخشی دارند.

وی همچنین در جواب سوال دیگری درخصوص نقش هلال احمر در کمک به مردم بحران زده سوریه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همواره در ارسال کمک‌های بشردوستانه به بحران‌های بین المللی به ویژه مردم نیازمند کمک، در دنیا پیشتاز بوده است و مردم سوریه نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

مشاور اجرایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس یادآور شد: مطابق با برنامه‌ریزی‌ها، امسال هزار دوره آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه برای مرکز استان در نظر گرفته شده است که امید است با جذب امدادگران جدید، مشکل کمبود امدادگر برای شیراز رفع شود.

در ادامه جلسه رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد که پیشنویس تفاهم نامه مشترک جمعیت هلال احمر فارس و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برای استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها و ارائه آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به عموم علاقه مندان، برای بررسی و تصویب به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شود.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اهداء لوح سپاس و هدیه، از مهدی افشین‌پور خزانه دار و عامل ذیحساب و فاطمه مرادی مهرآبادی کار‌شناس امور دانشجویی جمعیت هلال احمر استان فارس تقدیر کردند.

همچنین لوح سپاس شورای اسلامی شهر شیراز به دکتر محمدرضا ابراهیمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس و سید محمدرضا افضلی مشاور اجرایی این جمعیت تقدیم شد.

گفتنی است اعضای شورا در هنگام ورود به جلسه ضمن پوشیدن کاورهای سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، فرم عضویت این سازمان را تکمیل نموده و به عضویت افتخاری جمعیت درآمدند. همچنین کارت عضویت داوطلبی غلام مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و علیرضا پاک فطرت، شهردار شیراز طی مراسمی به آن‌ها تقدیم شد.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
با سلام؛ هفته پیش هلال احمر فارس همایش « پزشکی حج » را برگزار کرد که در این همایش برخلاف رسالت هلال احمر، آموزه های حج و مرام پزشکی ریخت و پاش فراوان از جمله ضیافت در رستوران هفت خوان را به همراه داشت که در شرایط کشور این اسراف ها قابل پیگیری از طرف رسانه شجاعی مثل شیرازه باید باشد.
ناشناس
متاسفم واسه امثال شمایی که فکر و ذکرتون منفی و دنبال حاشیست!