کد خبر: ۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

تخفیف ۲۵درصدی عوارض شهرداری به پرداخت‌کنندگان نقدی تمدید شد

به درخواست جمعی از اعضای شورا پرداخت کمک هزینه درمان به یکی از مدیران سابق شهرداری به صورت دوفوریتی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه درخواست شهرداری شیراز برای تشویق مؤدیان به پرداخت نقدی عوارض و تخفیفات مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار شیراز در این خصوص ضمن با ابراز خرسندی از تخفیف عوارض شهرداری، اظهار کرد: روند تخفیف عوارض تاکنون به خوبی جواب داده است.

علیرضا پاک فطرت افزود: اگر قرار باشد بحث تخفیف عوارض را به ماه‌های بعد موکول کنیم تعداد مراجعه کنندگان به شهرداری برای اخذ عوارض ساختمانی کم می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در شیراز، گفت: غیر از زمین‌های گران قیمت در بقیه بخش‌های شهر تقاضای اخذ پروانه ساختمانی کاهش یافته که دلیل آن هزینه بیمه‌هاست.

پاک فطرت هزینه عوارض پروانه ساختمانی را یک چندم عوارض بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: ادامه این روند سبب افزایش خلاف سازی شده و این خود سبب کاهش مقاوم‌سازی ساختمان‌ها می‌شود.

وی گفت: هر چه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزایش یابد درآمد شهرداری هم افزایش یافته بنابراین باید تکلیف تخفیفات عوارض تا پایان سال مشخص شود.

معاون مالی اداری شهرداری شیراز هم در این خصوص اظهار کرد: در بهمن سال گذشته شورای شهر شیراز مصوبه تخفیف 25 درصدی برای افرادی که عوارض را به صورت نقدی پرداخت کرده و تخفیف 15 درصدی برای افرادی که 50 درصد عوارض را به صورت نقدی پرداخت کنند در نظر گرفته شد.

محمد حسن اسدی با اشاره به ابراز رضایت مردم از این تخفیف‌ها، افزود: با توجه به اینکه دو روز دیگر مهلت این تخفیف‌ها پایان یافته و مردم نیز مراجعه زیادی در این خصوص دارند از شورای شهر خواستار تمدید این مصوبه به مدت 2 ماه دیگر هستیم.

اسدی از شورای شهر خواست این مصوبه را در طول سال نیز به این صورت که در چهار ماهه دوم سال 20 درصد تخفیف برای افرادی که به صورت نقدی پرداخت کرده و 10 درصد برای افرادی که 50 درصد عوارض را نقدی پرداخت کنند در نظر گرفته شود.

وی از شورای شهر خواست در 4 ماهه سوم سال نیز برای افرادی که عوارض را نقدی پرداخت می‌کنند 15 درصد و برای افرادی که 50 درصد نقدی پرداخت می‌کنند 7.5 درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه به درخواست جمعی از اعضای شورا پرداخت کمک هزینه درمان به یکی از مدیران سابق شهرداری به صورت دوفوریتی تصویب شد.

طبق این مصوبه مبلغ 30 میلیون تومان جهت ادامه درمان بیماری سرطان مدیر سابق منطقه 3 شهرداری شیراز پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان