کد خبر: ۵۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 30 اردیبهشت

کاهش سن مصرف دخانیات در زنان به 14 سال

پس از اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص فوتبال فارس، این بار رئیس فدراسیون والیبال از جایگاه مهم این استان گفته است.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب»، «نمادهای شیراز از استان‌های دیگر سر درآورد» را تیتر کرده و گفته در سایه غفلت مسئولین، کرمانی‌ها فالوده را متعلق به خود می‌دانند و شمالی‌ها برای بهارنارنج جشن می‌گیرند! همچنین این روزنامه از دستگیری چهار شایعه‌ساز خفاش شب خبر داده که این روزها نُقل خیلی از مجالس شده بود و امیدواریم این موضوع برای همیشه ریشه‌کن شود. اما خبر بسیار ناراحت کننده که این روزنامه منتشر کرده؛ پایین آمدن سن مصرف دخانیات در زنان به 14 سال است. این را دکتر باقری لنکرانی در آستانه برگزاری سمینار بین‌المللی سلامت زنان خبر داده و گفته افزایش روزافزون این آمار به دلیل گسترش استفاده از قلیان در حال اتفاق افتادن است. 400 هزار تن حاصل دست‌رنج گوجه‌کاران فارس در حال نابودی است که این اتفاق ناگوار به دلیل عدم رعایت الگوی کشت در کشور، سال‌ها است که قربانی می‌گیرد. از این موضوعات که بگذریم به ورزش فارس می‌رسیم که این روزها میزبان روسای فدراسیون‌های مختلف شده؛ این‌بار رییس فدراسیون والیبال برای انتخاب رئیس جدید هیات والیبال فارس به شیراز آمده و گفته «فارس توانایی تبدیل به قطب والیبال کشور را دارد».

«نیم‌نگاه» هم تماما کشوری تیتر زده و تیترهای استانی را حاشیه نشین کرده. «حجت الاسلام طاهری شیرازی: جایگاه علمی و ساده زیستی آیت الله العظمی شیرازی مغفول مانده است» و «معاون سیاسی استانداری فارس: روابط عمومی ها، کاستی ها را با سرمایه گذاری در بخش مدیریت رفع می کنند» که در اولین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان گفته شده، از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

«افسانه» هم خفاش شبی، تیتر زده و از دستگیری ناشران این شایعه، خبرداده و خبر بهره‌برداری سایت جدید برای آهن فروشان هم در صفحه اول خودنمایی می‌کند. در صفحات داخلی هم شاهد چند تیتر هستیم مثل «بازدید اعضای شورای شهر شاهرود از پروژه های عمرانی شیراز» و خبر ثبت 30 وقف جدید در فارس به نقل از مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس. مراسم بزرگداشت دکتر باستانی پاریزی که دیروز دستمایه خیلی از روزنامه‌ها شده بود، امروز در این روزنامه به آن پرداخته شده و این روزنامه با تیتر «یاد باستانی در ضیافت دوستان» به استقبال آن رفته.

«عصرمردم» هم کشوری تیتر زده ولی از میان موضوعات استان، به موضوع نمادهای شیرازی که از استان‌های دیگر سر درآورده، پرداخته و تیتر زده «بهارنارنج شمالی و فالوده کرمانی!» همچنین صحبت شهردار که قول داده آهن‌فروشانی را که به سایت جدید بروند، تشویق کند، هم در صفحه اول چاپ شده. تیترهای داخلی این روزنامه اما عبارتند از «تجلیل از روابط عمومی‌های برتر ادارات فارس» که با تعدادی عکس از این مراسم چاپ شده و «مخترعین تسهیلات می‌گیرند، اختراعات تجاری می‌شوند» که به نقل از رییس بنیاد نخبگان فارس چاپ شده و نوید بخش آینده ای روشن برای مخترعان است که البته امیدواریم فقط در حد حرف نباشد.


نظرات بینندگان