کد خبر: ۵۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 8 خرداد

«شهرسازی بدون شهرساز» هم‌چنان ادامه دارد

میز سرمایه گذاری آفریقا در فارس افتتاح شد تا گامی مهم در توسعه روابط بازگانی استان با قاره سیاه باشد.

به گزارش شیرازه؛ سالاد امروز را با «سبحان» شروع می‌کنیم که مثل تمام روزنامه ها به سراغ استاندار رفته و از میان انتقادهای شدید استاندار تیتر زده «مشخص نیست که چه دستی در کار است که نمی گذارد شیراز رشد کند». همین طور موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها که این روزها جنجا‌ل‌های خاص خود را پشت سر گذاشته تا بالاخره در شیراز اجرا شده، از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. «فاز اول خط یک مترو شیراز امسال به بهره برداری می رسد» هم از عناوین داخلی این رونامه است که از بهره برداری آن در نیمه نخست سال جاری خبر داده است.

«خبرجنوب» هم از ابهام استاندار در زمینه دست های پنهان تیتر زده و تقریبا تمام صفحه اول خود را در اختیار استاندار قرار داده. «میز سرمایه گذاری آفریقا به فارس آمد» دیگر عنوان امروز صفحه اول این روزنامه است که به نقل از نایب رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان آورده: «تشکیل میز سرمایه گذاری آفریقا گامی مهم در توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی بین استان فارس و آفریقا است». خبر رسیدگی به 53 پرونده کلاهبرداری اینترنتی و سوءاستفاده اخلاقی در شیراز و «از تورسیم درمانی شیراز به خوبی استفاده نشده است» به نقل از ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شیراز که از تغافل در این مورد گلایه کرده، از جمله عناوین داخلی این روزنامه است. صفحه گردشگری هم با تیتر متاثرکننده «تاریخی که در حال نابودی است» به چاپ رسیده که از بی‌توجهی به بناهای تاریخی شیراز مانند خانه سعدی و... گلایه کرده که این روز ها اصلا وضعیت مناسبی ندارند.

«افسانه» هم از میان صحبت‌های استاندار تیتر خود را انتخاب کرده و از اختصاص 5 میلیارد تومان برای اکتشاف معادن جدید در استان خبر داده. یادداشت امروز که با تیتر «شهرسازی بدون شهرساز» چاپ شده که از عدم تشکیل نظام مهندسی شهرسازی که چندسال از وعده آن میگذرد و هنوز اجرایی نشده گلایه کرده. یک صفحه هم تمام و کمال از بهره برداری قریب‌الوقوع فاز اول مترو شیراز گفته و به نقل از مدیرعامل قطار شهری شیراز آورده: «برای رفاه حال همشهریان تصمیم داریم کارت مشترک با اتوبوسرانی در مترو استفاده کنیم» که نشان از تصمیم مهم و جدی مسئولان برای رفاه حال شهروندان دارد. البته این پروژه قریب دو دهه است جهت رفاه حال شهروندان معابر اصلی را دست خوش ساخت و ساز کرده و هم‌چنان هم وعده‌های عملی نشده مسئولین در خصوص زمان افتتاح آن روی اعصاب مردم است.

اما «عصرمردم» استاندار را حاشیه نشین کرده و تیتر یک خود را از میان صحبت‌های فرمانده ناجا انتخاب کرده. این روزنامه از اختصاص 450 اتوبوس برای اعزام زائران به حرم امام(ره) خبر داده و اشاره ای هم به خبر احداث بیمارستان جدید نمازی کرده. در صفحات داخلی فرماندار شیراز درباره تجاوز زمین خواران به بستر رودخانه در سطح شهر هشدار داده و گفته: «متاسفانه در سطح شهر شاهد تغییر کاربری غیرقانونی هستیم». صفحات داخلی هم کماکان در تصرف خبرگزاری‌ها است اما امروز زور خبرگزاری پانا به دیگر خبرگزاری‌ها چربیده و بیشتر مطالب امروز از این خبرگزاری کپی شده. در آخر هم غنی سازی اوقات فراغت به سبک کاریکاتوریست این روزنامه؛

نظرات بینندگان