کد خبر: ۵۶۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 11 خرداد

از «نزاع‌های کودکانه» در استان تا روبوسی‌ای که درد بی‌درمان می‌آورد!

فرمانده سپاه فجر فارس چهار ماموریت این نهاد را در مواجه با جنگ نرم دشمن برشمرده است.

به گزارش شیرازه؛ «اعتبارات میلیاردی فارس در آستانه بازگشت» را روزنامه «افسانه» به عنوان تیتر یک امروز خود انتخاب کرده و به تذکر معاون عمرانی استانداری فارس به مدیرانی که توان جذب بودجه‌های تعیین شده را ندارند، پرداخته و نوشته: «بودجه‌های جذب نشده برخی ادرات در سال 92، از چند میلیارد تومان گذشته است». در صفحه آخر این روزنامه هم، گزارشی از جشنواره عکس «شیراز امروز» منتشر شده است؛ جشنواره‌ای که زین‌العابدین عرب عضو شورای شهر با حضور در آن گفته: جهان، ایران را با شیراز می‌شناسد. شهردار شیراز هم در آن از این‌که بیشترین توجه عکاسان به فضاهای عمرانی و کاستی‌ها و زیبایی‌های شهر معطوف شده سخن گفته است. راستی چرا کسی از مجموعه شورا و شهرداری از مستند انتقادی «زاویه» که در خصوص توسعه شهری در شیراز بود، تقدیر نکرد؟!

«عصر مردم» اما در حالی از قول رئیس جمهور تیتر زده «عده‌ای بی‌اطلاع از دین غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند» که این اظهارات در واکنش به برخی انتقادات به مواضع فرهنگی اخیر او بوده و به نظر می‌رسد این سخنان او دوباره موجی از انتقادات را به‌وجود بیاورد. «وقت کسی صرف اختلافات و نزاع‌های کودکانه نمی‌شود» را هم این روزنامه به نقل از استاندار تیتر کرده؛ اظهار نظری که در مواجهه یک استاندار اعتدالی در مواجه با منتقدان، چندان جالب نیست. طی روزهای اخیر نشانه‌هایی از تند شدن واکنش برخی مسئولین استان و شهرستان نسبت به موج گسترده انتقادات به احداث برج‌های 25 طبقه در باغ فرزانه که حالا مسئله‌ای کشوری شده، مشاهده می‌شود. کاریکاتور امروز این روزنامه اما از فشار خون بالای استاندار حکایت می‌کند؛




اما «نیم‌نگاه» ترجیح داده تا 14 تیتر و 10 عکس را فقط در نیم صفحه اول خود جای دهد! تیترهای اخبار و گزارش‌هایی که بعضا ارزش خبری بالایی برای آمدن در این قسمت را ندارند. علاوه بر این، این روزنامه مطلبی با عنوان «در رثای «عبدالله اسکندری» که به تبعیت از از «اباعبدالله» سر از بدنش جدا کردند» را هم عینا از شیرازه نقل کرده البته بدون ذکر مبنع. شهردار منطقه 5 شیراز هم از بهره‌برداری مرکز خوداشتغالی بانوان طی چهار ماه آینده خبر داده است.

«خبر جنوب» سخن استاندار مبنی بر این‌که «وقت فارس صرف درگیری‌های کودکانه نمی‌شود» را تیتر یک خود کرده است. این روزنامه به مناسبت روز پاسدار به سراغ فرماندهان ارشد فارس رفته تا نظر آن‌ها را در خصوص نقش پاسداران در جبهه جنگ نرم بپرسد. سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر استان چهار وظیفه سپاه در جنگ نرم را این‌گونه برشمرده است؛ تعقیق و محقق‌سازی مطالبات رهبری، خودسازی معنوی و انقلابی و آمادگی برای جهاد فرهنگی، شناخت و رصد دائمی خطوط و مسیر حرکت دشمن و در نهایت افزایش و توسعه بصیرت انقلابی و شناخت رفتارهای پیچیده منافقین درونی و ناکثین خارجی. امیرسرتیپ حسین محمدی فرمانده ارشد منطقه نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد اما در این گفتگو، اظهار داشته که سپاه به خوبی وظایف خود در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را انجام داده و سردار سجادیان فرمانده نیروی انتظامی فارس هم بر ضرورت تولید اقتدار نرم در مواجه با جنگ نرم دشمن تاکید کرده است. خبر جنوب اما در گزارشی با عنوان «روبوسی به قیمت درد بی‌درمان» گفته است برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تا 14 روز قید روبوسی و ملاقات با حجاج را بزنید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
این قسمت خیلی بی ریخت هست
جاش اون بالا روی اسلایدر نیست