کد خبر: ۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 12 خرداد

بلاتکلیفی 1800 کارگر بی‌خانه در فارس

این روزها در هوای شیراز عطر و بوی اهل بیت و عطر شهادت خادم اهل بیت آمیخته شده و هوای شهر را بدجوری بهشتی کرده.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» از میان صحبت‌های سید حسن خمینی تیتر یک خود را انتخاب کرده و از بدرقه زایران امام روح الله(ره) که قرار است عصر امروز راهی حرم امام خوبان شوند هم تیتر زده. صفحات داخلی از مراسم یادبود سردار اسکندری که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد گفته و به نقل از سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، تیتر زده «سپاه پاسداران در عاشورا شکل گرفت». «حضور 40 مدیرکل در طرح مسجد محوری» از دیگر عناوین داخلی این روزنامه است که رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از آغاز این طرح در 40 مسجد شیراز از 20 خردادماه سال جاری خبر داده. در انتها هم قبر پروژه مهر ماندگار که در کاریکاتور امروز کنده شده!

«خبرجنوب» گزارش ویژه‌ی خود در مورد روز جانباز را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده؛ خبرجنوب در این گزارش به سراغ جانبازان اعصاب و روان رفته و گوشه‌ای از درد و رنج سالیان دراز این عزیزان را به تصویر کشیده. تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه مربوط می شود به اظهارات بازرس کل استان فارس که از «اختصاص شعبه حمایت از سرمایه گذاران مولد و اشتغال زا در فارس» خبر داده، در این گزارش بازرس کل از روند رشد شیراز و روند رشد سرمایه گزاری داخلی و خارجی در این شهر گلایه کرده و گفته: «متاسفانه ذهنیتم با دیده هایم در شهر شیراز مطابقت ندارد». تیتر ناراحت کننده «بلاتکلیفی 1800 کارگر بی خانه در فارس» که در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می‌کند از دیگر تیتر های امروز این روزنامه است که از ناتمام ماندن مسکن مهری که قرار بود به کارگران واگذار شود گلایه کرده. صفحه گردشگری اما به سراغ ایوان صخره ای 2500 ساله ارسنجان رفته و تیتر زده «مقبره ای که هخامنشیان آن را نیمه تمام رها کردند».

«افسانه» اما تیتر یک خود را به «طرح سازمان بازرسی برای مقابله با مخالفان سرمایه گذاری» اختصاص داده که به نقل از بازرس کل کشور آورده شده. عکسی نه چندان درخور بازیگران و دست اندرکاران فرهنگ کشور هم از دیگر موضوعات صفحه اول امروز این روزنامه است که مربوط به نمایش اخیر "هم‌هوایی" است که اخیرا در شیراز اجرا شده. یادداشت امروز اما با عنوان «هفت گره طبیعی» از بحران‌های عمده ویرانی محیط زیست ودغدغه های رییس جمهور در مورد محیط زیست گفته و در پایان هم خواستار کنترل این عوامل شده. «در حمایت از آتش‌نشانی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم» را شهردار در بازدید از سازمان آتش‌نشانی گفته و این روزنامه در صفحات داخلی خود به آن پرداخته. همچنین خبر «احداث پارک تاریخ تمدن ها در شیراز» که شهردار منطقه سه این خبر را داده است.

«سبحان» تیترهای استانی را به حاشیه برده و کشوری تیر زده؛ از صحبت‌های رییس مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی که راه‌حل بحران سوریه را صندوق‌های رای دانسته و «نجات بازار پول و ارز از تلاطم» که به نقل از وزیر اقتصاد تیتر شده. خبر برگزاری مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در صفحات داخلی به چشم می‌خورد؛ آیت الله ایمانی در این مراسم گفته: «بقای فرایض الهی، بستگی به امر به معروف و نهی از منکر دارد» که این موضوع تیتر صفحات داخلی این روزنامه شده. «هدف استکبار از تحریم ایران، انصراف از مسیر پیش رفت است» هم از دیگر عناوین داخلی این روزنامه است که به نقل از فرمانده سپاه ناحیه بقیة الله(عج) آورده شده است.

نظرات بینندگان