کد خبر: ۵۶۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
مصوبات آخرین جلسه شورای شهر شیراز:

از معافیت پرداخت عوارض هتل داران تا اختصاص زمین به یک کانون فرهنگی مذهبی در عادل آباد

ا اکثریت آرای اعضای شورا شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت سه ماه مطالبات شهرداری از ادارات دولتی را پیگیری قاطع کند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز درخواست اتحادیه مهمانپذیران و جامعه هتلداران مبنی بر معافیت از پرداخت عوارض تعمیرات به منظور بالا بردن سطح کیفی هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا در این خصوص توضیح داد: براساس این مصوبه برای حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود به مدت دو سال بدون اخذ هرگونه عوارض نسبت به صدور مجوز تعمیرات کلی و جزیی کلیه تاسیسات گردشگری واقع در محدوده و حریم شهر شیراز اقدام نماید.

پارسایی با بیان اینکه معافیت شامل عوارض نوسازی و جرایم کمیسیون ماده  100 نخواهد شد، گفت: درصورتی که مالکین تغییر کاربری دهند مشمول عوارض می‌شوند.

دیگر دستور کار جلسه علنی شورا پیگیری اخذ مطالبات از ادارات دولتی توسط شهرداری بود که معاون مالی اداری شهرداری شیراز در این خصوص اعلام کرد: سرجمع مطالبات شهرداری شیراز 170 میلیارد تومان است که از این میزان نزدیک به 10 میلیارد تومان وصول شده و 8میلیارد و 300میلیون تومان به صورت نقدی دریافت و یک میلیارد تومان هم تهاتر شده است.

اسدی با تاکید بر اینکه وصول مطالبات شهرداری پیچیدگی‌های خاصی دارد، گفت: از استاندار قبلی و فعلی تقاضای تشکیل کارگروه ویژه به منظور پیگیری مطالبات شهرداری را داشتیم. همچنین تعدادی از حساب‌های بخش دولتی و خصوصی را بلوکه کردیم که با فشار افراد مختلف مجبور شدیم باز هم به آن‌ها مهلت دهیم.

در نهایت با اکثریت آرای اعضای شورا شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت سه ماه مطالبات شهرداری از ادارات دولتی را پیگیری قاطع کند و به شورا گزارش ارائه دهد.

همچنین در این جلسه تقاضای شهرداری شیراز درخصوص واگذاری 506مترمربع زمین به کانون فرهنگی مذهبی هلال مدینه مورد بررسی و تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در این خصوص گفت: کانون فرهنگی هلال مدینه در منطقه محروم قلعه عادل‌آباد قرار دارد که برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی درخواست زمین داشتند که با بررسی انجام شده و تایید نیاز آن‌ها، 506 متر زمین در کنار یک بوستان برای ساخت مجتمع به کانون مذکور واگذار می‌شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
0
کاش خیلی جاهای دیگرهم که نیاز به زمین جهت ساخت مجتمع فرهنگی داشتند شورای محترم موافقت میکرد