کد خبر: ۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
جام جهانی 2014 - برزیل

شکست سنگین کره مقابل الجزایر/ چشم بادامی ها آبروی آسیا را بردند +جدول

کره جنوبی در دومین دیدار خود در جام جهانی برابر الجزایر شکست خورد تا فقط روی کاغذ شانس صعودی شبیه معجزه داشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم‌‌های فوتبال کره جنوبی و الجزایر از ساعت 23:30 یک‌شنبه شب در ورزشگاه بیراریوی شهر پورتو آلگره در گروه H جام جهانی به مصاف هم رفتند و در پایان این تیم آفریقایی بود که با نتیجه 4 بر 2 نماینده آسیا را با شکست بدرقه کرد.

بازیکنان تیم ملی الجزایر در نیمه نخست با در اختیار گرفتن توپ و میدان ابتکار بازی را در دست گرفتند و با سرعت دادن به بازی تاکتیک های تیمی خود را بر تیم کره تحمیل کردند.

الجزایری ها در این نیمه بسیار حساب شده بازی کردند و توانستند با دادن پاس های دقیق به راحتی از خط دفاعی تیم ملی کره عبور کنند و سه بار توپ را درون دروازه این تیم جای دهند.

در ابتدا قفل دروازه کره جنوبی را سلیمانی در دقیقه 26 باز کرد و موفق شد با یک حرکت نفوذی در قلب دفاع کره، دروازه این تیم را باز کند.

دو دقیقه بعد هلیچه با ضربه سر از روی ضربه کرنر موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و جابو در دقیقه 38 دفاع از هم گسیخته کره جنوبی را تنبیه کرد و موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند تا الجزایری‌ها با پیروزی پرگل به رختکن بروند.

شکست سنگین کره مقابل الجزایر/ چشم بادامی ها آبروی آسیا را بردند +جدول
در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست، بازیکنان تیم ملی کره بازی را در دست گرفتند و با در اختیار گرفتن توپ و میدان در دقیقه 50 یکی از گل های خورده را با ضربه زیبای هون میونگ سونگ جبران کردند. این بازیکن موفق شد با عبور توپ را از بین پاهای دروازه‌بان الجزایر به گل نخست تیمش تبدیل کند.

بازیکنان تیم ملی الجزایر که به نظر می رسید بازی را با نتیجه ای که در نیمه نخست برای این تیم بدست آمده بود، تمام شده می دیدند با دریافت این گل به خود آمده و یک بار دیگر دروازه کره را باز نموده و فاصله خود با این تیم را حفظ کردند. یاسین براهیمی موفق شد در دقیقه 62 روی یک ضد حمله گل چهارم نماینده آفریقا را به ثمر برساند.

شکست سنگین کره مقابل الجزایر/ چشم بادامی ها آبروی آسیا را بردند +جدول
کره جنوبی پس از این گل سراپا حمله شد و توانست در دقیقه 72 یکی از گل‌های خورده را جبران کند. کو جای چو در دقیقه 72 موفق شد گلزنی کند تا این دیدار در پایان با برتری 4 بر 2 الجزایر به پایان برسد.

با این نتیجه امید کره جنوبی برای صعود تقریبا صفر شد چرا که برای صعود نیاز به معجزه دارند؛ آنها باید ابتدا در بازی با بلژیک صدرنشین با اختلاف 3 گل پیروز شوند و امیدوار بمانند که روسیه و الجزایر مساوی کنند که این نتایج با توجه به شرایط گروه و قدرت تیمها بسیار غیرممکن به نظر می رسد و ظاهرا باید کره جنوبی را پس از استرالیا دومین تیم حذف شده جام بیستم دانست.

در پایان این بازی اسلام سلیمانی، مهاجم تیم ملی الجزایر به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.او که 90 دقیقه در میدان حضور داشت و گل اول الجزایر را در دقیقه 26 به ثمر رساند،  22 پاس و 4 شوت داخل چارچوب داشت.


جدول رده بندی گروه H

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 بلژیک 2 2 0 0 3 1 2 6
2 الجزایر 2 1 0 1 5 4 1 3
3 روسیه 2 0 1 1 1 2 -1 1
4 کره جنوبی 2 0 1 1 3 5 -2 1
نظرات بینندگان