کد خبر: ۵۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 2 تیر

فاضلاب، 7000 واحد مسکونی مسکن مهر را در شیراز غیرمسکونی کرد!

قیمت‌های کالاهای اساسی در شیراز نسبت به سال‌های گذشته افزایش چندانی نداشته و خبرها حاکی از ثبات نسبی این بازار است.

به گزارش شیرازه؛ امروز استاندار یکه‌تاز صفحه اول «خبرجنوب» شده و از دست کوتاه خود و خرمای بر نخیل گفته و از کفگیر اعتباراتی که به ته دیگ خورده. در جلسه دیروز اعضای سازمان تبلیغات اسلامی فارس با استاندار که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان برگزار شده، استاندار از کمبود بودجه فرهنگی گلایه کرده و گفته:‌ »از کل بودجه‌های فرهنگی 10 درصد به دولت داده می شود و 90 درصد در اختیار صداوسیما و حوزه های علمیه قرار می گیرد». «ترمز گرانی در بازار شیراز کشیده شد» عنوان دیگر این روزنامه است که به بررسی تب‌وتاب بازار کالاهای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان پرداخته و از ثبات نسبی این بازار گفته. همچنین این گزارش قیمت بعضی از کالاهای اساسی را نسبت به سال قبل بررسی کرده و قیمت برخی از آنان را نیز اعلام کرده است. تیتر «7 هزار مسکن مهر شیراز معطل یک تصفیه خانه فاضلاب» که در صفحه اول جا خوش کرده به صحبت‌های قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اشاره دارد که وی گفته این مسکن‌ها مدت‌هاست آماده تحویل هستند ولی به خاطر نداشتن تصفیه‌خانه غیرمسکونی مانده‌اند. آتش‌سوزی‌های اخیر فارس دستمایه خبری در صفحات داخلی این روزنامه شده. این روزنامه آمار ناراحت کننده‌ی سوختن 2 هزار هکتار پوشش گیاهی استان در سال جاری را منتشر کرده که برابر با کل آتش سوزی سال گذشته است. امیدواریم مسئولین برای جلوگیری از تکرار این وقایع تاسف بار تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند و احیای این مناطق را در دستور کار خود قرار دهند.

«عصرمردم» با صحبت‌های رهبر انقلاب کار خود را شروع کرده و تیتر زده: «باید همصدایی از روسای قوا شنیده شود». فروچاله‌هایی که به جان تخت جمشید افتاده، امروز خود را به عصرمردم رسانده‌ است و این روزنامه با تیتر «تهدید یک آبروریزی» در صفحه شیراز خود به آن پرداخته و نوشته اگر این فروچاله‌ها آسیبی به این بنای تاریخی برساند یک آبروریزی بین‌المللی برای شیراز به وجود می‌آید. در آخر کاریکاتور سیاسی – ورزشی امروز که چندان خالی از لطف نیست؛

«تقسیم استان های کشور به پنج منطقه» را «افسانه» به نقل از معاون وزیر کشور تیتر کرده. ناصریان این اقدام را به منظور هم‌افزایی و تبادل تجربیات استان‌های مجاوری که در یک منطقه قرار می‌گیرند، برشمرده است. دیدار رهبر انقلاب با اعضای قوه قضاییه در قالب عکس صفحه اول به چاپ رسیده و از میان صحبت های رهبر انقلاب «با دخالت آمریکا در عراق مخالفیم» تیتر شده. «داور تبلیغاتی» عنوان یادداشت امروز افسانه است که داور بازی ایران و آرژانتین را نقد کرده و فساد فیفا را به رخ کشیده است و از سیاست زدگی فیفا گفته.

«نیم‌نگاه» هم صحبت‌های رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده و عکسی هم از ایشان در کنار رییس قوه قضاییه در دیدار دیروز به چاپ رسانده. این روزنامه به نشست استاندار و اعضای قوه قضاییه فارس هم نگاهی داشته ولی نه از دریچه بودجه و اعتبارات بلکه با رویکرد ظرفیت‌های کشور و با تیتر «دولت سازی و ملت سازی ایران زبانزد است» که به نقل از استاندار آورده شده. ستون «در شهر چه خبر است؟!» این روزنامه هم شادی روزهای گذشته مردم برای تیم ملی فوتبال را به تشنگی مردم برای شادی تعبیر کرده و تیتر زده «مردم ما تشنه لحظه ای شادی هستند»!

نظرات بینندگان