کد خبر: ۵۷۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
تقابل رسانه‌‌‌ای با جریان تکفیری؛

منتظر این سه فیلم ایرانی علیه داعش باشید

سه شخصیت برجسته سینمای ایران از تلاش خود برای ساخت فیلم سینمایی در نقد جریان تکفیری و مشخصا گروه تروریستی داعش سخن گفته‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ طی روزهای گذشته، سه شخصیت برجسته سینمای ایران از تلاش خود برای ساخت فیلم سینمایی در نقد جریان تکفیری و مشخصا گروه تروریستی داعش سخن گفته‌اند. پرویز شیخ‌طادی یکی از کارگردان‌های مطرح ایرانی گفته است که بیش از یک سال است مشغول نگارش فیلم‌نامه‌ای سیاسی و بین‌المللی با نام «امپراتوری جهنم» است که به ریشه‌یابی دولت‌های حامی تروریست‌های تکفیری می‌پردازد. علاوه بر این، منوچهر محمدی تهیه کننده برجسته سینمای ایران نیز از ارائه فیلم‌نامه‌ای با عنوان «برای بهشت باید آدم کشت» با موضوع مبارزه با گروهک‌های تروریستی و تکفیری و به طور خاص داعش خبر داده است. اما ابراهیم اصغری دیگر تهیه کننده سینما در حالی که محور فیلم‌نامه «بهشت از جنوب شرقی» را بر اساس جنایات برخی گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه جنوب شرقی ایران قرار داده بود، حالا می‌گوید که اقدامات داعش در عراق و مسائل روز که مرتبط با تحرکات گروه‌های افراطی است، محور جدید فیلم‌نامه او خواهد شد.

اما علاوه بر این سه شخصیت برجسته سینمایی ایران که برای مبارزه هنری با تفکر تکفیری‌ها دست به کار شده‌اند، هنرمندان ایرانی دیگری نیز نظر مساعدی نسبت به مقابله رسانه‌ای با جریان تروریستی تکفیری در منطقه دارند.

داوود میرباقری کارگردان دو سریال تاریخی و ماندگار «امام علی علیه السلام» و «مختارنامه» که حضور گروهک‌هاي تروريستي در منطقه را سازماندهي شده و البته مشکوک می‌داند، در گفتگو با مهر معتقد است: کارکردن روي سوژه‌هايي که تروريسم را به عنوان يک جريان مخرب در زندگي بشر معرفي مي‌کند نه تنها مفيد بلکه ضروري است و در بينش انسان‌ها تغيير ايجاد مي‌کند.

مهدی فخیم‌زاده دیگر کارگردان و بازیگر برجسته ایرانی که در سوابق کاری او، ساخت دو سریال تاریخی در خصوص زندگانی امام حسن و امام رضا علیهما السلام نیز دیده می‌شود، در خصوص ضرورت ورود سینمای ایران به مسئله گروه‌های تکفیری می‌گوید: هرگونه شک و ترديد و اهمال‌کاري در اين حوزه باعث مي‌شود هاليوود سردمدار اين جنگ رسانه‌اي شود. بنابراين سينماي ايران مي‌تواند و بايد روي موضوعاتي از اين دست کار کند اما واقعيت ماجرا اين است که براي انجام هر فعاليت سينمايي به صرف زمان نياز داريم تا فکر شده و براساس شناخت ابعاد اين خشونت و فجايع انساني را به تصوير بکشيم. وی سپس به یک شیوه هنری در مواجهه با گروه داعش اشاره دارد: بايد در جهت عکس تفکر اين گروهک‌ها فيلم ساخت به عنوان مثال بايد به ارتباط دوستانه و برادرانه شيعه و سني پرداخت. ما در طول سالها با برادران سني خود با محبت و دوستي همزيستي داشته ايم و سينماي ايران امروز بايد در آثار خود اين همزيستي محبت آمیز را تقويت کند.

لازم به ذکر است که سینمای ایران تا کنون با ساخت فیلم‌های سینمایی در حوزه فلسطین، مشی ضد تروریستی خود را بیان کرده است. فیلم سینمایی «بازمانده» در مورد اشغال‌گری اسرائیل در سال 1948 یکی از فیلم‌های ماندگار در جهان اسلام است که به مسئله فلسطین پرداخته است. سیف‌الله داد کارگردان ایرانی این فیلم، بیست سال قبل با استفاده از بازیگرانی چون سلما مصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود آن را در شهرهای لاذقیه و دمشق فیلم‌برداری کرد. علاوه بر این فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» که به بررسی رفتارها و افکار تروریستی صهیونیست‌ها می‌پردازد، یکی دیگر از فیلم‌های فاخر سینمای ایران است که مسئله فلسطین را به عنوان محور اصلی خود برگزیده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
0
افرین.سینما و صدا و سیما از ساختن فیلم ها باید هدف داشته باشند مانند هالیوود.فیلم های ایرانی باید مبلغ اسلام حقیقی و عرصه جهاد با دشمنان دین باشد