کد خبر: ۵۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۳

تولدی دوباره؛ روستای خرم‌آباد دوباره آباد می‌شود

با همکاری مردم روستا و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 60 خانوار این روستا قصد دارند حرکتی نو انجام دهند، قرار است کل خانه های این روستا بصورت «درجا سازی» از نو ساخته شود.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، در 24 کیلومتری شمال غربی شهر خرامه، روستای کوچکی به نام خرم آباد وجود دارد، روستایی که تا چندی پیش غیرقابل سکونت بود، یک روستا با مردمی که صدای جیرجیرک ها و گل و خاک کف کوچه را به سر و صدای ماشین ها و آسفالت شهر ترجیح می دهند.

این مردم به دنبال یک زندگی ساده و آرامند، زندگی ای که صبحش با صدای خروس آغاز شود، ظهرش را با چرای گوسفندان در دشت و صحرا بگذرانند و شبش را با نگاه به آسمان زلال به پایان برساند، شبی زیبا و آرام که خستگی ها را تسکین دهد.

مهاجرین روستای خرم آباد شهرستان خرامه، پس از گذر مدتی از زندگی خود در محیط شهری، بازگشت به روستا را معنای حقیقی زندگی دانستند، همان فضای مهربان و دوست داشتنی که به انسان آرامش می دهد.

اینجا روستای خرم آباد است، با همکاری مردم روستا و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 60 خانوار این روستا قصد دارند حرکتی نو انجام دهند، قرار است کل خانه های این روستا بصورت «درجا سازی» از نو ساخته شود.

این صدای کلنگ که توسط مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس بر زمین زده می شود، صدای زنگ آبادانی است، صدای آوای تولد دوباره روستای خرم آباد که به همت این مردم، دوباره «خرم» و «آباد» خواهد شد.

اما مسئولین برای این مردم چه کرده اند ......

محمد انصاری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرامه گفت: مبلغ 12.5 میلیون تومان وام جهت ساخت ساختمان های 85 متری به مردم این روستا پرداخت شده که پی گیر یک وام 2 میلیون تومانی بلاعوض هم هستیم.  

وی افزود: در این طرح قرار است کل روستا تخریب شده و بصورت درجا سازی دوباره احیاء شود، بناها بصورت اسکلت بنایی ساخته خواهد شد و مردم در این مدت از چادرهای هلال احمر استفاده خواهند کرد.

انصاری ادامه داد: تهیه طرح هادی جهت عملیات نقشه برداری انجام شده و هم اکنون در مرحله تهیه طرح توسط مشاور هستیم.

نظرات بینندگان