کد خبر: ۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

نیکوکار جنت‌شهری «جنت» را برای خود خرید+عکس

در این جلسه که خیر محترم آقای احمد علی شاکر نیز حضور داشت مقرر گردید این مرکز درمانی با زیربنای 1500 متر مربع در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در شمال شرق جنت شهر جنب سالن ورزشی احداث شود.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، شهرستان داراب در سال های اخیر همواره از کمبود مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات لازم رنج برده است. هر چند که دولت و مسئولین تلاش های زیادی در این زمینه کرده اند اما گستردگی شهرستان داراب و حجم زیاد مشکلات جوابگوی نیاز مردم نیست.

چند وقتی است با پیگیری های شبانه روزی اعضای مجمع خیرین تامین سلامت شهرستان، همکاری مسئولین و بخصوص همت والای مردم شهر امام حسن مجتبی (ع) کار احداث مراکز خدماتی و درمانی خیر ساز آغاز شده است. درمانگاه خیریه حضرت زهرا (س) در فاز 2، درمانگاه خیر ساز مرحوم میرزایی واقع در خیابان فیضیه، درمانگاه بیماران کلیوی واقع در خیابان سید جمال الدین، مرکز اورژانس جنوب شهر واقع در بلوار کشاورز تنها بخشی از پروژه های خیر ساز در حال احداث در حوزه درمان است.

اما به تازگی موج احداث درمانگاه و مراکز درمانی خیر ساز به بخش های شهرستان نیز رسیده است. در اواخر سال گذشته جمعی از خیرین جنت شهر با مراجعه به مسئولین این شهر برای ساخت درمانگاه خیر ساز اعلام آمادگی کردند.

خسرو ستوده عضو شورای خیرین تامین سلامت شهرستان داراب به خبرنگار داراب آنلاین گفت: پس از اعلام آمادگی مردم جنت شهر برای تامین هزینه ساخت درمانگاه پیگیری های مسئولین شهرستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد که در سوم تیر ماه امسال مجوز احداث یک درمانگاه شبانه روزی جنرال با امکانات و تجهیزات مناسب جهت سرویس دهی به مردم جهت شهر صادر شد.

وی افزود: صبح روز (شنبه) جلسه اعضای مجمع خیرین تامین سلامت شهرستان، بخشدار و امام جمعه محترم جنت، اعضای شورای شهر و شهردار و رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در حوزه علمیه امیر المومنین (ع) جنت شهر برگزار گردید.

 

ستوده گفت: در این جلسه که خیر محترم جناب آقای احمد علی شاکر نیز حضور داشتند مقرر گردید این مرکز درمانی با  زیربنای 1500 متر مربع در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در شمال شرق جنت شهر جنب سالن ورزشی احداث شود.

وی ادامه داد: هزینه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی ساختمان این درمانگاه مجهز توسط حاج احمد علی شاکر خیر نیکوکار جنت شهر پرداخت خواهد شد و به همین جهت نیز این درمانگاه به نام ایشان و همسر محترمشان خانم علیا غفوری نامگذاری می شود.

این عضو شورای خیرین تامین سلامت شهرستان داراب خاطر نشان کرد: هزینه ریالی زمین 5 هکتاری این درمانگاه حدود 25 میلیارد تومان می باشد که توسط شهرداری و شورای شهر جنت شهر به حوزه درمان اختصاص یافته است.

دکتر وحید عوض زاده در این جلسه با تقدیر از همدلی و اتحاد امام جمعه، بخشدار،شهردار و اعضای شورای شهر جنت شهر گفت: اخذ مجوز احداث درمانگاه جنرال شبانه روزی به آسانی امکان پذیر نیست و با تلاش های نماینده محترم، اعضای شورای خیرین و شخص دکتر ایمانیه موفق به دریافت مجوز احداث این درمانگاه شبانه روزی شدیم.

وی افزود:  هزینه احداث ساختمان این درمانگاه توسط خیر محترم جنت شهر و تامین هزینه تجهیزات و مدیریت این درمانگاه به عهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شبکه بهداشت داراب خواهد بود.

عوض زاده تجهیزات درمانگاه شبانه روزی جنرال را در حد یک بیمارستان کوچک اعلام کرد و گفت: این درمانگاه، آزمایشگاه، خدمات تصویربرداری، مامایی و دیگر خدمات پزشکی را خواهد داشت. ضمن اینکه ما می توانیم در آینده با همکاری خیرین و مردم جنت شهر آن را توسعه دهیم.

امام جمعه جنت شهر با اشاره به ویژگی های خاص مردم این شهر گفت: خوشبختانه مردم جنت شهر برای امور خیر پیش قدم هستند ، اینجا همه چیز غیر انتفاعی اداره می شود حتی مدارس دولتی. خیرین بزرگوار دیگری نیز اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم به زودی این درمانگاه به بهره برداری برسد.

نجفی بخشدار جنت با تقدیر از همکاری مسئولین گفت: خانواده بزرگوار شهید شاکر در همه امور خیر این شهر پیش قدم هستند و بارها به مساجد و ساختمان مصلی کمک کرده اند. ما به داشتن چنین افرادی در جنت شهر افتخار می کنیم و هر کمکی بتوانیم جهت رفع موانع انجام خواهیم داد.

نکته قابل توجه این جلسه همدلی و اتحاد مسئولین جنت شهر اعم از امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر بود. در پایان تفاهم نامه اهدای زمین این درمانگاه شبانه روزی و عملیات ساخت آن توسط طرفین امضا شد.

 
نظرات بینندگان