کد خبر: ۵۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 18 تیر

از نوشداروی خشکسالی فارس تا طرح‌هایی که چشم‌ به‌راه خارجی‌هایند

خیرین فارس در سال جاری 22 میلیارد تومان به کمیته‌ی امداد حضرت امام خمینی(ره) کمک مالی کرده‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تیترهای اصلی خود را به موضوع مذاکرات ایران و 1+5 اختصاص داده است. صحبت‌های رییس کل دادگستری که گفته: «برخی از کارخانه ها به افرادی واگذار شده که کننده کار نیستند» در صفحه اول تیتر شده. صحبت‌های حجت الاسلام حدائق در ضیافت افطار جامعه هتل‌داران، تیتر صفحه ایران این روزنامه است که وی در این ضیافت گفته: «یک هفته برنامه خود را با خدا تنظیم کنید، پاداش آنرا مشاهده کنید». مدیر کل کمیته امداد از کمک 22 میلیارد تومانی خیرین در سال جاری به این سازمان خبر داده است. همچنین او از درآمد 12 میلیارد تومانی صندوق‌های صدقه در سال گذشته گفته که در صفحات داخلی قابل مشاهده است.

«افسانه» صحبت‌های شهردار شیراز را تیتر یک خود کرده که در مورد هزینه کردن درآمد اوراق مشارکت است. شهردار در این خصوص گفته: «درآمد و سود اوراق مشارکت منحصرا صرف ساخت پروژه هایی می شود که از ابتدا مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفته و اوراق برای آن پروژه ها عرضه شده است». خبر احتمال برقی شدن خط راه‌آهن شیراز-اصفهان دیگر تیتر صفحه اول افسانه است که با عکسی از این خط‌آهن به چاپ رسیده. یادداشت امروز این روزنامه با تیتر «قلیانیسم» به موضوع افزایش گرایش به قلیان در بین جوانان و نوجوانان پرداخته. همچنین نویسنده راهکارهای نهادهای مختلف در برخورد با این معضل اجتماعی را بررسی کرده. معاون عمرانی استانداری فارس هم گلایه کرده: «آموزش قبل از بحران در سیستم اداری ما رعایت نمی شود». این موضوع در صفحه پارس این روزنامه به چاپ رسیده است.

«عصر مردم» از میان صحبت‌های رهبر انقلاب تیتر زده: «هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان است». تیتر دوم این روزنامه به گزارشی در مورد طرح پزشک خانواده است که در آستانه دو سالگی این طرح به آن پرداخته شده و تاریخچه‌ای اجمالی از زمان شروع این طرح تا به امروز ارایه کرده است. این موضوع را می‌توانید در صفحه سوم این روزنامه به طور مفصل بخوانید.

«خبرجنوب» تیتر خود را به گلایه نماینده‌های استان فارس در مجلس از تخصیص بودجه استان، اختصاص داده و تیتر زده «فرصت سوزی برای رسیدن نوشداروی فارس» که برخی از گلایه‌های نمایندگان استان را هم به چاپ رسانده. رییس سازمان امور اقتصاد و دارایی به بازدید خبرجنوب رفته و در این بازدید اعلام کرده: «260 طرح در استان فارس آماده ارایه به سرمایه گذاران خارجی». مدیر درمان تامین اجتماعی فارس هم از انجام عمل رایگان قلب در بیمارستان شهید بهشتی شیراز خبر داده و از بی‌خبری مردم از اینگونه خدمات گفته است. این خبر در صدر اخبار داخلی خبرجنوب به چاپ رسیده است.

نظرات بینندگان