کد خبر: ۵۸۳۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

همه در ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور مشارکت کنند/ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

علاقمندان جهت کمک به ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور مبالغ خود را به حساب سبیای 0126260000000 واریز کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: برای ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار کرد: بیمارستان پیوند اعضای مرکز جنوب کشور ویژه بیماران سرطانی با ۵۰۰ تخت در شهر صدرا در حال ساخت است که هر تخت این بیمارستان به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تنها منحصر به استان فارس نیست، گفت: کلنگ‌زنی، خاکبرداری و طراحی این بیمارستان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل اعتبار مورد نیاز، این بیمارستان در طول پنج سال آینده به بهره‌‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اینکه مردم استان فارس مردمی خیر در عرصه‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: جهت ساخت این بیمارستان که بدون بودجه دولتی و با همکاری اداره‌کل اوقاف استان فارس قرار است ساخته شود، اوراق وقف مشارکت جمعی میان اقشار مختلف مردم استان توزیع شده است بدین صورت که از هر شهرستانی 50 خیر و معتمد قبوض را تحویل می‌گیرند و پیش‌بینی می‌کنیم به طور میانگین از هر شهرستان 250 میلیون تومان و درنهایت 8 میلیارد تومان تا پایان ماه مبارک رمضان جمع‌آوری شود.

ایمانیه با بیان اینکه طرح وقف جمعی برای ساخت بیمارستان فقط در فارس و تهران اجرا شده است، این اقدام را نشان‌دهنده پیشتاز بودن مردم فارس در کار خیر دانست و افزود: مجمع خیرین سلامت فارس هم در کشور پیشتاز است و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت که همین امر موجب شد تا کنون 22 استان کشور مجمع خیرین تشکیل شود و فارس در تمام آن‌ها شریک است چراکه بنیانگذار مجمع خیرین سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن دعوت از مردم و مسئولین برای مشارکت در ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور اعلام کرد: علاقمندان جهت کمک به ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور می‌توانند مبالغ خود را به حساب سبیای بانک ملی به شماره 0126260000000 واریز کنند.

بر اساس آمار سال 90 بیش از 2500000 زن سرپرست خانوار است

مدیرکل کمیته امداد فارس هم در این جلسه با بیان اینکه فقر دغدغه‌ای جدی برای مسئولین ایجاد کرده است، گفت: امروزه فقر دوران درمان طولانی و هزینه بالایی دارد و با مشکلات اقتصادی کارخانه‌های تولیدی و روند تعطیلی آن‌ها نمی‌توانیم به ریشه‌کنی فقر خوش‌بین باشیم.

علی الهیاری اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار سرشماری در سال ۹۰، دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار داریم.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای ایجاد اشتغال و مسکن مددجویان در سال قبل اختصاص داده شده است، تصریح کرد: اعتبارات دولتی کفاف جامعه کمیته امدادی را نمی‌دهد و اگر بتوانیم فرایند فقرزدایی را مردمی کنیم قطعا توفیق ما بیشتر می‌شود که از این طریق در دوسال اخیر مشکل مسکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش حل شده است.

مدیران هم در ساخت بیمارستان سرطان مشارکت کنند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه وقف جمعی از ابتکارات سازمان اوقاف است از مدیران حاضر در جلسه خواستار شد که هر کدام یک برگ مشارکت در ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور را خریداری کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم مهم‌ترین شاخصه اهل تقوا در عرصه حیات اجتماعی را توجه به همنوعان و همدردی با آنان عنوان و اظهار کرد: در آیات آغازین سوره مبارکه بقره ایمان به غیب، برپایی نماز و انفاق از آنچه که روزی بندگان شده است از ویژگی‌های مومنین بیان شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳
2
دکتر ایمانیه شما عمکرد خوبی نداری.تاکی میخوای برطبل پزشک خانواده که مردم اصلا راضی نیستن به خاطر منافع شخصیت بکوبی.چرا نمیری توی مراکز درمانی و از مردم بپرسی.هرچند که میدونم خودت خوب میدونی چه بلایی سر مردم شیراز اوردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳
1
بسمه تعالي
با سلام
آين فرد ناشناس مشخص نيست که مزدور کيست که ميخواهد چهره يکي از خدومترين پزشکان کشور را خراب کند. ما به سلامت نفس و کوشس هاي بيدريغ دکتر ايمانيه ايمان داريم و از او سپاسگزاريم. اين گام جديد هم خير و انشالله مردم کمک کنند تا به سامان برسد. وقف صدقه جاريه است و تا قيامت براي فرد ماندگار است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳
2
دو سوال! چرا باید مردم شهرستانها پول دهند و بیمارستان در شیراز ساخته شود؟ تا کی باید بی عدالتی در حوزه درمان استان فارس را ادامه داد؟
رضا-2
ببخشید به نظر شما بیمارستان ، دکتر فوق تخصص و متخصص لازم نداره ؟ آیا دکتر های متخصص حاضرند برند توی بیابان طبابت کنند ؟ بهتر نیست به جای قومگرایی یه کم واقع بین باشیم ؟!؟!؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳
1
بی عدالتی در حوزه درمان در فارس غوغا میکند!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳
0
تو نیکی میکن ودر دجله انداز