کد خبر: ۵۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز تاکید کرد:

برخی عزل و نصب ها برای رسیدن به مجلس و تکرار حوادث دوره های گذشته است

خطیب‌ نماز جمعه شیراز عنوان کرد: وقایع سوریه و عراق و غزه نمونه‌هایی از حقوق بشر غربی است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر در اسرائیل به مدرسه‌ای بین‌المللی که زنان و کودکان غزه برای در امان ماندن به آن پناه برده‌اند، حمله کرده و آن را با خاک یکسان می‌کنند و عده‌ای بیگناه و غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشد.

خطیب‌ نماز جمعه شیراز عنوان کرد: وقایع سوریه و عراق و غزه نمونه‌هایی از حقوق بشر غربی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سکوت سازمان ملل و شورای امنیت و همراهی و حمایت سران مرتجع عرب از اقدامات اسرائیل، نشانه‌ها و نماد حقوق بشر غربی و آمریکایی است و عجب اینکه آمریکا با این همه فضاحت و رسوایی و بی‌آبرویی باز هم دم از حقوق بشر و صلح می‌زند.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید هوشیار و مراقب تمام فعالیت‌های تبلیغاتی دشمن بود بعضی از عزل و نصب‌ها، مهره‌چینی برای ورود برخی به مجلس و تکرار آنچه که در بعضی دوره‌ها اتفاق افتاد، است.

به گفته وی، پاره‌ای فشارها به مسئولان برای جابه‌جایی مهره‌ها و عوض‌کردن افراد، با هدف رسیدن به مجلس و تکرار آنچه که در برخی دوره‌ها اتفاق افتاد، دنبال می‌شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری جریانات منجر به شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری ابراز داشت: مسلمانان و علما در پیروزی مشروطه بیشترین نقش را داشتند و پس از آن و بعد از واگذاری دستاوردها به دست دیگران، خون و شهادت و زندان نصیب علما و مسلمانان شد و موج‌سواری برای روشنفکران آن عصر ماند.

این مسئول با یادآوری اینکه از دل مشروطه، استبداد سیاه رضاخانی خارج شد، گفت: این واقعه درس‌هایی به همراه دارد، اینکه باید مراقب باشیم که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند.

ایمانی با بیان اینکه برخی وقایع پس از انقلاب اسلامی به ویژه رخدادهای سال‌های 78 و 88، نمونه‌های کوچک‌تری از آنچه در مشروطه رخ داد بود، گفت: تحصن برخی نمایندگان مجلس و به استعفا کشاندن برخی مسئولان اجرایی و تلاش برای اثبات ناکارآمدی نظام و فتنه 88 و قبل از ‌آن در سال 78 نشان می‌دهد که چگونه برخی مهره‌چینی و فضاسازی کردند.

وی تصریح کرد: همواره باید هوشیار و بیدار بود و با برخی اقدامات مشابه برخورد کرد.

اشاره به 14 مرداد ماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی دیگر موردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز مورد اشاره قرار داد و افزود: در طول 100 سال اخیر، اروپا دو بار جهان را به جنگ کشید و در پایان یکی از این جنگ‌ها، آمریکا ژاپن را با بمب‌ هسته‌ای بمب‌باران کرد که آثار آن تاکنون در ژاپن و برخی نقاط دیگر مشاهده می‌شود.
وی در بیان حقوق بشر اسلامی، به مواجهه حضرت علی‌(ع) با قاتل خود اشاره و ادامه داد: امام علی‌(ع) در شب بیست و یکم رمضان خطاب به بنی‌هاشم تاکید می‌کند که قاتل من یک‌نفر است و یک ضربه به من زده که یا یک ضربه بزنید و یا او را ببخشید که حق شما است، مبادا شمشیر بردارید و به میان مردم بروید و گناهکار و بی‌گناه را بکشید.

امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز به فجایعی که تکفیری‌ها مرتکب شده و به تخریب بقیع پرداختند اشاره و عنوان کرد: پس از تخریب قبور همسران پیامبر و وابستگان آنان و صحابه پیامبر، تکفیری‌ها حرم‌ سامرا را نیز تخریب کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: امروز نیز شاهد هستیم که در گوشه و کنار جهان به تخریب قبور پیامبران گذشته و صحابه پیامبر اسلام(ص) و هتک حرمت به ائمه و معصومین (علیهم‌السلام) مبادرت می‌کنند و این نماد خشونت، بی‌منطقی و تحمیل فکر خود به دیگران است.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با هوشیاری، مانع ایجاد و رشد گروه‌های تکفیری شوند که اگر جامعه به این رفتارها گرفتار شد، به سادگی قابل حل نیست.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ادریس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
ولی به نظر می اید بیشتر این فشارهااز ناحیه برخی نمایندگان فعلی است تا بقای خود را تضمین کنند که در این میان انجه دیده نمی شود منافع مردم ونظام اسلامی است و سکوت .....