کد خبر: ۵۸۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

روز تلخ عاملان اسلام آمریکایی با ضربه محکم وزارت اطلاعات

دفاع ظاهری و تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند.
برخورد وسیع و یکپارچه با شبکه‌های ماهواره‌ای که در ظاهر در حال تبلیغ شیعه بودند اما در عمل بدترین شیوه ممکن را برای تخریب جایگاه تشیع و همچنین اختلاف افکنی عمیق میان شیعه و سنتی در پی گرفته بودند، جزو اتفاقات ارزشمندی است که روز گذشته عملیاتی شد تا در این مقطع تاریخی که جهان اسلام بیش از هر زمان به وحدت مذاهب احتیاج دارد، شاهد رویه‌ای خطرناک و تفرقه افکنانه نباشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، در نیم قرن گذشته، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط علمای برجسته اهل سنت و شیعه برای دستیابی به تفاهمی ماندگار و همیشگی و وحدتی ناگسستنی صورت پذیرفته تا جهان اسلام در سایه این یکپارچگی، بتواند به بالندگی دست یابد و زمینه پیشرفت سریع کشورهای اسلامی و ارتقاء چشمگیر جایگاه مسلمان جهان در صحنه‌ بین‌الملل فراهم شود.

با این حال همواره گروهی از دو طرف بوده‌اند که سهواً یا تعمداً از سر جهل و عناد اقدام به تفرقه افکنی کرده‌اند و عملاً بخشی از تلاش‌های وحدت بخش را کم اثر ساخته‌اند. این اقدمات تفرقه افکنانه در گذشته‌های دور در قالب کتب و مجلات بود و پاسخگویی به آنها نیز دشوار نبود اما با توسعه فضای اینترنت و همچنین تسهیل و ساده سازی راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، تلاش برای افزایش تفرقه مذهبی ابعاد تازه‌ای گرفت.

در این میان در کنار شبکه‌های وهابی که به طور مستمر در حال حمله به تشیع هستند، تعدادی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان ظاهری تبلیغ و دفاع از شیعه فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند که برآیند کلی فعالیت‌هایشان به جز تخریب و وهن شیعه نیست. طرح شبهات و گفتارهای عجیب که صرفاً موجب بهانه دادن به دست دشمنان اسلام و شیعه برای تخریب جهان تشیع می‌شود، بخشی از اتفاقات مرسومی است که در این شبکه‌ها رخ داده و علی رغم نقدهای مشفقانه، بر طرح این مباحث وهن آلود اصرار ورزیده شده است.

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به اکثر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد نظیر قمه زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند، بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

متاسفانه در گذشته با این گروه‌ها تساهل و تسامح می‌شد تا اینکه پس از تاکید رهبری بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از هرگونه تلاش برای تفرقه افکنی و همچنین اعتراض حسن نصرالله نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که بر آتش اختلاف مذهبی می‌دمند، نهادهای مسئول وارد شدند و حال فرزندان گمنام امام زمان در اقدامی ارزشمند و در عملیاتی گسترده، ریشه این شبکه‌ها را هدف قرار دادند و ضربه محکمی به عوامل داخلی این شبکه‌ که مرکز فعالیت‌شان و انگلیس بود، زدند.

روز گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات از شناسایی و توقیف دفاتر تولید تعدادی از شبکه های ماهواره ای که مرکز پخش آن‌ها در انگلیس و امریکا است، در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و بازداشت عوامل آن‌ها خبر داد. این دفاتر «به طور مخفیانه و غیر قانونی، در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع» فعالیت می کردند و نمود عینی اسلام آمریکایی بودند.

در گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی آمده است: «این شبکه ها در راستای اهداف برخی سرویس های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت کرده و درجهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می کردند.»

بر اساس این گزارش، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آن‌ها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک‌های غلط، خرافی و خشن عزاداری» بوده است؛ اتفاقی که در شرایط کنونی حکم تزریق سم به کالبد زخمی خاورمیانه است و از این منظر باید قدردان هوشیاری فرزندان گمنام امام زمان بود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
0
یا علی
خودم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
0
درود خدابر سربازان گمنام امام زمان (عج)