کد خبر: ۵۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

قیروکارزین پایانه مسافربری ندارد!

وجود پایانه مسافربری به عنوان حداقل زیرساخت حمل و نقل مسافر از ملزومات هر شهرستان است که باید به آن مجهز باشد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، شهرستان قیروکارزین در جنوب استان فارس واقع شده است و در عین حال پلی میان شمال و جنوب استان نیز می باشد.  مسافرانی که از شیراز با اتوبوس به سمت شهرهای جنوبی فارس حرکت می کنند غالبا در توقفی در شهر قیر دارند و سپس به مسیر خود به سمت جنوب ادامه می دهند. همچنین مسافرانی که قصد سفر با تاکسی به سمت شهر های جنوبی دارند پل ارتباطی بین شمال و جنوب استان فارس قیروکارزین است و مسافران غالبا از شهر های شیراز، جهرم، فیروزآباد وغیره به شهر قیر آمده و با تاکسی از این شهر به شهر های جنوبی همچون خنج، لار و لامرد مسافرت می کنند.

پرگون نوشت: شهرستان قیروکارزین علاوه بر اینکه پلی میان شمال و جنوب فارس می باشد با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر روزانه تعداد زیادی مسافر به شهرهای مختلف استان و شاید خارج از استان فارس دارد. با این اوصافی که در مورد این شهرستان بیان شد نیاز به یک پایانه مسافربری به صورت مبرم احساس می شود که متاسفانه تا کنون در این زمینه اقدام شایسته ای صورت نگرفته است.

در حال حاضر زمانی که شما قصد سفر داشته باشید باید به شهر قیر آمده و کنار خیابان و دقایقی یا ساعتی در آفتاب سوزان این منطقه بایستید تا بتوانید به مقصد خود سفر کنید. نبود پایانه مسافربری در شهرستان باعث شده ماشین های مسافربری در کنار خیابان بایستند و همیشه تجمعی از ماشین ها و مسافران در خروجی شهر قیر به سمت خنج ، جهرم و شیراز باعث شده علاوه بر خطرات تصادف و غیره، تردد نیز برای دیگر خودروهای سواری مشکل  شود.

وجود پایانه مسافربری به عنوان حداقل زیرساخت حمل و نقل مسافر از ملزومات هر شهرستان است که باید به آن مجهز باشد.

یکی دیگر از نکات فابل توجه در این موضوع این است مسافران بومی این شهرستان در برخی موارد با اتوبوس‌های عبوری اقدام به مسافرت می‌کنند که خود نکته قابل توجهی است که نیاز مردم به پایانه مسافربری ایمن را افزایش می‌دهد.

یکی از گلایه‌های همیشگی مسافران در شهرستان قیروکارزین، عدم وجود پایانه مسافربری در این شهرستان است به طوری که این امر موجب می‌شود که مسافران در شهر و به ویژه مبادی ورودی و خروجی شهر سرگردان شوند.

حال با توجه به نیاز مبرم شهرستان به یک پایانه مسافربری امیدواریم مسئولان شهر و شهرستان تلاش بیشتری در این زمینه انجام داده و یک پایانه مسافربری در حد و شان مردم فهیم شهرستان قیروکارزین بنا کنند.

نظرات بینندگان