کد خبر: ۵۹۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 3 شهریور

کمربند سبز شیراز محکم بسته نمی شود!

بافت تاریخی شیراز این روزها به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» تیتر یک خود را به شکار پهپاد اسرائیلی توسط سپاه پاسداران اختصاص داده است. این پهپاد در حریم هوایی تاسیسات هسته‌ای نطنز شناسایی و توسط پدافند هوایی سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفته است. مدیر کل راه و شهرسازی فارس از بخشنده کردن 345 کیلومتر از راه‌های فارس خبر داده که تیتر دیگر امروز این روزنامه است. باشگاه فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز میزبان نمایشگاه دستاوردهای دولت است که در شیراز به مناسبت هفته دولت آغاز به کار کرده است. این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه چاپ شده. و در پایان کاریکاتور هواپیمایی امروز؛



«خبرجنوب» اما تیتر یک خود را به بافت تاریخی از دست رفته شیراز اختصاص داده و تیتر زده:‌ »به جای گل‌ های شمعدانی سرنگ‌ های آلوده از زمین می روید!». این روزنامه دوربین خود را به بافت تاریخی شیراز برده که این روزها به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده و سرتاسر آن پر از سرنگ‌ها و زباله‌های آلوده شده است. «کمربند سبز شیراز محکم بسته نمی شود» تیتر دیگر این روزنامه است که به موضوع پروژه کمربند سبز شیراز مربوط می‌شود که به دلایل متعددی مثل آتش‌سوزی و کمبود منابع آبی ناتمام مانده است. ماجرای طلب چند میلیاردی کارگران کارخانه «ITI» هنوز هم به سرانجام مناسبی نرسیده و کارگران این کارخانه روز گذشته برای چندمین بار جلو این کارخانه تجمع کردند. این خبر هم در صفحه اول خبرجنوب با تیتر «ماجرای کارخانه 17 هکتاری که فقط 18 کارگر دارد!» جاخوش کرده است. صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به «تشکیل گروه های عملیاتی با هدف دستگیری محکومان و متهمان متواری» اختصاص یافته که به نقل از رییس کل دادگستری فارس به چاپ رسیده است.

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به بازدید رییس جمهور از صنایع و دستاوردهای دفاعی اختصاص داده است. این روزنامه همچنین به بازدید شهردار از طرح آموزش اولین گروه چریک‌های آتش‌نشان شیراز اشاره‌ای کرده است. صفحات داخلی این روزنامه چندان حرفی برای گفتن ندارد.

«افسانه» اما تیتر یک خود را به نمایشگاه دستاوردها و فرصت‌های دولت اختصاص داده و تیتر زده:‌ »فارس صاحب 8 پالایشگاه بومی می شود». یادداشت امروز این روزنامه هم با تیتر «مورمور فراموشی و فیروز نادری» به چاپ رسیده که به زلزله اخیر مورمور پرداخته است و آنرا به اختراع فیروز نادری مرتبط کرده است. نادری از مخترعان ایرانی است که مخترع "اَبَرخِشت" مقاوم در برابر زلزله است که در آمریکا به ثبت رسیده و مورداستفاده ناسا قرار گرفته. نویسنده همچنین گفته نادری قصد انتقال این اختراع و استفاده از آن‌را در ایران داشته که با ممانعت مسئولین مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خبر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
0
همکاران محترم سایت شیرازه
ضمن سلام و خسته نباشید
از بذل توجه شما نسبت به انعکاس اخبار خبرجنوب سپاسگزاریم .
همواره موفق و پایدار باشید .
خبرجنوب