کد خبر: ۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج شنبه 20 شهریور

آرایش عروس در شیراز چقدر پای داماد آب می‌خورد؟!

در مسیر جاده شیراز – اصفهان چند تابلو که علائم هشدار دهنده دارند به طرز عجیب و مبهمی در کنار جاده قرار گرفته اند.
به گزارش شیرازه؛ «سایه بیم و امید بر هنر هفتم در فارس»؛ این عنوان گزارشی از «خبر جنوب» است که به عنوان تیتر یک امروز منتشر شده است. در این گزارش، فیلم سازان شیرازی در آستانه روز ملی سینما دغدغه‌های خودشان را مطرح کرده‌اند. زارع یکی از این هنرمندان است که معتقد است: «همه امکانات در تهران متمرکز شده و همه گروه های سینمایی در پایتخت مستقر هستند و این موضوع دست هنرمندان را در شهرستان ها از تولیدات حرفه‌ای کوتاه می‌کند اما این همه داستان نیست و گروه‌های قصد دارند به هر بهانه‌ای، شهرستانی‌ها را زمین بزنند». این روزنامه هم‌چنین از حمله مسلحانه به یک اسباب‌بازی فروشی در شیراز خبر داده است؛ «دزدان مسلح خواب عروسک‌ها را پریشان کردند». «تابلوهای عجیب و غریب در جاده شیراز – اصفهان!» دیگر گزارش خبرجنوب است؛ «در مسیر جاده شیراز – اصفهان و در مسیر سعادت شهر به بخش پاسارگاد واقع در شهرستان پاسارگاد (بعد از تونل های دو قلو) چند تابلو که علائم هشدار دهنده دارند به طرز عجیب و مبهمی در کنار جاده قرار گرفته و باعث گمراهی راننده‌های وسائط نقلیه در این مسیر شده‌اند». افزایش 10 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی «آسمان»، برگزاری جشنواره تابستانه ارگ و آغاز ساخت پالایشگاه دوم شیراز از پاییز امسال از دیگر عناوینی است که در صفحه اول خبر جنوب دیده می‌شود.

«نیم‌نگاه» اما به وضعیت ترافیکی شیراز پرداخته و تیتر زده؛ «یک میلیون ساعت از وقت مردم شیراز در ترافیک تلف می‌شود». این را مسئول مطالعات حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز خبر داده و گفته: «اگر بتوانیم بهترین پل‌ها، روگذرها، زیرگذرها، پل عابر پیاده و عریض‌ترین بلوارها را بسازیم، اما فرهنگ مناسب ترافیکی نداشته باشیم موفقیت چندانی به دست نخواهیم آورد». اما این روزنامه واکنش شهردار شیراز به گزارش یکی از خبرگزاری‌ها را هم در صفحه اول خود تیتر کرده است. روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی از این که چرا اولین کلنگ احداث مترو باید در جنوب شهر به زمین زده شود اما اولین خطی که افتتاح می‌شود در شمال باشد، انتقاد کرده بود. شهردار شیراز اما حالا گفته که برای شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز مردم شمال و جنوب شهر در یک جایگاه هستند! ظاهرا پاک فطرت هم‌چنان معنای تاکیدات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر در اولویت بودن مستضعفان و محرومان در خدمت‌گزاری را به درستی درک نکرده است. «آرایشگاه‌های زنانه حکومت‌های خودگردان واحدهای صنفی شهر!!» عنوان گزارشی است که به قیمت‌های متفاوت و غیرمنصفانه در آرایشگاه‌های زنانه پرداخته است: «در آرایشگاه های زنانه شهر شیراز آرایش یک عروس از 500 هزار تا دو میلیون تومان قیمت دارد و البته تا این نکته [تفاوت قیمت با دیگر آرایشگاه‌ها] مطرح می‌شود، متصدیان این آرایشگاه‌ها مدعی می‌شوند نوع کارکرد و استفاده از مواد اولیه متفاوت است و به همین دلیل قیمت‌ها تا این اندازه نوسان دارند اما در موارد بسیاری مشاهده شده است یک نوع آرایش عروس خاص با مواد اولیه یکسان در آرایشگاهی معمولی حدود 300 تا 400 هزار تومان هزینه در برداشته و در آرایشگاه صاحب نام دیگری در بالای شهر همین خدمات با همین مواد میلیونی پای داماد بیچاره آب خورده است!!!»

«ارسال نامه اعتراضی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» تیتر یک امروز «عصر مردم» است. اما نکته‌‌ای که در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می‌کند، تیتری در خصوص آیت‌الله طالقانی است که به نقل از «بسته‌نگار» منتشر شده است. بسته‌نگار یکی از چهره‌های مطرحی است که چندین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و واگرایی او با نظام امری بدیهی است.

«افسانه» هم هم‌چون نیم‌نگاه میزان پشت ترافیک ماندن شیرازی‌ها را تیتر یک کرده است. «نابینایان ایران صاحب عصای هوشمند می‌شوند» از جمله اخبار صفحه اول این روزنامه است!

نظرات بینندگان