کد خبر: ۵۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

یارانه دریافتی روزنامه عصر مردم و یک نکته+ اصلاحیه وزارت ارشاد

برخی اهالی رسانه که خود از وضعیت مالی یکدیگر اطلاع کافی دارند، ناجوانمردانه سعی کردند رقم غیرواقعی بیست و اندی میلیارد را باور کنند.

به گزارش شیرازه چندی قبل پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یارانه دریافتی روزنامه‌های ملی و محلی را از ابتدای سال 84 تا پایان سال 91 منتشر کرد. شیرازه با استناد به این گزارش و گزارش‌های دیگر این سایت در خصوص یارانه دریافتی روزنامه‌ها در شش ماه اول و دوم سال 92، گزارشی با عنوان «یارانه مطبوعات و کیفیت روزنامه‌های استان فارس؛ قضاوت باشما! + جدول» منتشر کرد. به دلیل یک اشتباه سهوی در تایپ، متاسفانه یک صفر اضافی در مقابل رقم دریافتی روزنامه عصر مردم بین سال‌های 86 تا 92 قرار گرفت که رقم آن را به بیست و اندی میلیارد تبدیل کرد. شیرازه اگرچه این اشتباه را تصحیح کرد اما همین یک صفر اضافه، زمینه را برای بداخلاقی برخی افراد و گروه‌ها نسبت به روزنامه عصر مردم فراهم ساخت. در صورتی که شیرازه تمامی لینک‌های مرتبط با گزارش‌های وزارت ارشاد را در مطلب خود ارائه کرده بود و هر کسی می‌توانست با یک جمع زدن، رقم واقعی را پیدا کند، برخی اهالی رسانه که خود از وضعیت مالی یکدیگر اطلاع کافی دارند، ناجوانمردانه سعی کردند رقم غیرواقعی بیست و اندی میلیارد را باور کنند و بر مبنای آن دست به اقدامی بزنند که به دور اخلاق است در حالی که رقم واقعی دو میلیارد و اندی بود.

حالا اما وزارت ارشاد اصلاحاتی را در گزارش خود انجام داده است. در این اصلاحیه، به جای چهار روزنامه عصر مردم، عصر اوز، عصر مرودشت و عصر نیریز، وزارت ارشاد از نام «موسسه عصر مردم» استفاده کرده است و مبلغی که در مقابل این سایت قرار گرفته است نیز مجموع یارانه دریافتی این روزنامه از ابتدای سال 86 تا سال 92 می‌باشد که عبارت است از 3282400000 تومان.

نظرات بینندگان