کد خبر: ۶۰۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

معاون استاندار فارس: تغییر مدیران مانند دو امدادی است/ معاون بهزیستی کشور: مدیر کل سابق را بازنشسته نمی‌کنیم

اگر سمن‌های مردم‌نهاد نباشند خلاء آن‌ها احساس می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور ایران گفت: ایران در منطقه‌ای قرار گرفته که حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیاری در آن رخ می‌دهد. همچنین تصادفات جاده‌ای و بیماری‌های ژنتیکی هزینه‌های بسیاری برای نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی ایجاد کرده است.

حسین بدخشان در تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان فارس، خدمات روزانه کارمندان بهزیستی را صدقات جاریه توصیف و اظهار کرد: سازمان بهزیستی به طیف وسیعی از کودکان تا بزرگسالان خدمات ارائه می‌دهد که توانمندسازی جامعه هدف از اولویت‌های سازمان است و به آن توجه ویژه می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف با سازمان بهزیستی در جهت تحقق مطالبات و اهداف این سازمان عنوان کرد: با توجه به تعداد سالمندان، جانبازان، معلولان و خانم‌های باردار حدود 20 درصد از افراد جامعه نیازمند مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی هستند که همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها باید برای تحقق اهداف سازمان تلاش کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های کشاورز، مدیرکل سابق بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: به همت مدیران و کارمندان بهزیستی فارس این اداره کل در فعالیت‌های مختلف از جمله جذب مشارکت‌های مردمی جزو استان‌های برتر بوده  و از همه مهمتر بهزیستی فارس جزو ادارات کم‌حاشیه و حتی بی‌حاشیه می باشد.

بدخشان منابع انسانی را جزو منابع اصلی یک کشور دانست و افزود: اگر منابع انسانی توانمند در کنار منابع انسانی قرار گیرد پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت و درخصوص آقای کشاورز هم بحث بازنشستگی مطرح نیست بلکه از توانمندی وی در قسمت‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که مدیرکل جدید بهزیستی فارس نیز بتواند روند رو به رشد این نهاد را با اقدامات و ارائه خدمات بهتر به نحو احسن ادامه دهد.

تغییر مدیران مانند دو امدادی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس هم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات صادقانه کشاورز، مدیرکل سابق بهزیستی استان فارس تصریح کرد: بهزیستی فارس در بحث معتادین با جدیت ورود پیدا کرد و اقدامات خوبی انجام داد.

کمال فیروزآبادی با تصریح اینکه باید تا لحظه آخر مسئولیت به‌گونه‌ای کار کنیم که بتوانیم برای دنیا و آخرت خود اندوخته‌ای داشته باشیم، گفت: تغییر مدیران مانند دو امدادی است که دونده در پیست می‌دود و هرجا خسته شد پرچم را به دیگری می‌سپارد و دونده تازه نفس هم با تمام توان خود می‌دود.

وی با اذعان به اینکه مردم فارس قدرشناس مدیرانی هستند که با تمام توان برای اعتلای استان تلاش می‌کنند، گفت: از مدیرکل جدید سازمان بهزیستی انتظار داریم سازمان را رو به جلو پیش ببرد به‌گونه‌ای که اگر اکنون در رتبه سوم است آن‌را به اول برساند.

فیروزآبادی با یادآوری اینکه جمعیت هدف سازمان بهزیستی جمعیت بزرگی است، به نقش مهم سمن‌های مردم نهاد و NGO ها در پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد و گفت: اگر سمن‌های مردم‌نهاد و خیرین نباشند خلاء آن‌ها قابل احساس خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس بر لزوم تعامل بین بخشی سازمان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: هرکس نقاط ضعف و قوتی دارد و وظیفه ما این است که نقاط قوت جامعه هدف را شناسایی و تقویت کنیم.

فیروزآبادی توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی در همه حوزه‌ها را کاری سخت و زمان‌بر دانست و گفت: توانمندسازی افراد کم‌توان نیازمند حس درونی قوی است که هرکسی ندارد و خداوند آن را به خانواده بهزیستی عنایت کرده است.

در این مراسم از زحمات عبدالحمید کشاورز تقدیر شد و سید مرتضی موسوی به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس معرفی گردید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جوانمرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
0
من بااجازه آقاي معاون مي خواستم به توصيه ايشان كلمه زندگي راهم اضافه نمايم (تا لحظه آخر عمرمان به‌گونه‌ای زندگي وکار کنیم که بتوانیم برای دنیا و آخرت خود اندوخته‌ای داشته باشیم) ولي بايد عرض كنم بعضي ها چنان به دنيا مادي دل بسته اندكه اخرت راكلا" فراموش كرده اند، وفقط چشمشان فرش قرمز رامي بينند، التماس دعا
دوست دار جوانمرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
0
احسن جوانمرد جان.اصلا حاضر نیستند کنار برن و جوانان هم نوبت پیدا بکنن وارد عرصه بشوند فقط خودشان را می بینند و برای رسیدن به قدرت دنیوی همه چیز را زیر پا میذارند.این مجلس را ببینید بعضی ها چندین دوره است که ول نمی کنن و همش دوست دارن قدرت در دستشان باشه یکی نیست بپرسه برادر من چه گلی سر مردم این همه سال زدی که ول کن نیستی به خدا جوانان شیراز هم تخصص دارند و هم لیاقت ولی زیر سایه نام خانوادگی اقایان پژمرده میشن انشالله که بفهمن