کد خبر: ۶۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

۱۴۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود/ توجه نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس

در فارس دو خانواده 4شهیدی و 26 خانواده سه شهیدی زندگی می کنند که سند افتخار استان می باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس قطعه شهدا شیرازه، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری بیش از ۱۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان فارس خبر داد و افزود: این برنامه ها با همکاری سپاه، ارتش و سایر ادارات و سازمان ها برگزار می شود.

حسن خلیلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در گرامیداشت دفاع مقدس، امسال سپاه فجر استان 1300 برنامه، آموزش و پرورش 41 برنامه، جهاد سازندگی 15 برنامه، کانون فرهنگی و هنری مساجد 9 برنامه، صدا وسیما 7 برنامه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 7 برنامه، بنیاد شهید 6 برنامه، اداره میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد هرکدام 5 برنامه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری شیراز هریک 4 برنامه اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روزهای هفته دفاع مقدس به نام‌های مختلف نامگذاری شده و با توجه به هر کدام از نامگذاری‌ها برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این هفته پرداخت و افزود: رژه نیروهای مسلح با سخنرانی مسئولان کشوری، میزگرد تلویزیونی سرداران و پیشکسوتان دفاع مقدس، ویزیت رایگان بیماران، جمع‌آوری اسناد مربوط به دفاع مقدس و رونمایی از لوح فشرده مستند زندگی تعدادی از شهیدان دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

دیدار فرماندهان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان فارس، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، چاپ ویژه نامه، پیاده کرن ماکت عملیات محرم، جمع آوری خاطرات رزمندگان و فرماندهان در قالب جشنواره خاطره نویسی، برگزاری مسابقات فرهنگی در صدا و سیما، کوهپیمایی، برگزاری نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه آبی و خاکی در بلوار چمران و باغ جنت از دیگر عنوان برنامه‌های هفته دفاع مقدس بود که مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از آن ها نام برد.

خلیلی با بیان اینکه امسال در هفته دفاع مقدس برنامه های متفاوتی در مدارس اجرا می شود، گفت: نواختن زنگ مقاومت، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی، برگزاری تئاتر دانش آموزی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه بهترین پیامک از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس ویژه دانش آموزان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از اعزام تیم های تخصصی کشاورزی و دایر کردن کلینیک های گیاه شناسی در روستاها برای مشاوره دادن به کشاورزان به عنوان کارهای متفاوتی که امسال اجرا خواهد شد، یاد کرد.

خلیلی با بیان اینکه فارس بیش از 14600شهید از جمله 400 فرمانده را تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: در فارس دو خانواده 4شهیدی و 26 خانواده سه شهیدی زندگی می کنند که سند افتخار استان می باشند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنج پربهایی است که پاسداشت آن با مشارکت و تعامل مردمی و همه سازمان‌ها امکانپذیر است، گفت: در سال گذشته 20 برنامه مستند از خانواده‌های دو شهیدی و سه شهیدی استان فارس ساخته شد که در شبکه‌های ملی نیز پخش شده و این کار باید ادامه یابد.

خلیلی ضمن اظهار تاسف از اینکه آنچنان که شایسته است به تبیین دفاع مقدس و معرفی شهدا پرداخته نشده است، تاکید کرد: باید بیش از این به سیره شهدا و معرفی آن‌ها پرداخته شود که در این میان رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به اهداف برگزاری برنامه های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نهادینه سازی آثار، ارزش ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، تبیین درس ها و عبرت ها از جنگ تحمیلی و تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی تهدیدات دشمن از جمله اهداف برگزاری برنامه ها در هفته دفاع مقدس می باشد.

خلیلی بر توجه به فرامین مقام معظم رهبری تاکید و عنوان کرد: در برنامه های هفته دفاع مقدس به نقش قومیت ها و اقشار جامعه در تحکیم وحدت و ترویج و ارتقای فرهنگ حماسی دفاع مقدس توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه واکاوی و برجسته سازی عملیات های بزرگ و تاثیرگذار در برنامه ها دیده شده است، خاطرنشان کرد: در برنامه های امسال به توجه دادن نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس و نقش آن در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و همچنین نمایش اقتدار نیروهای مسلح در واکنش به یاوه گویی های استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیسم تاکید شده است.

خلیلی با اشاره به تفاوت جنگ سخت و نرم تصریح کرد: امروز جنگیدن در جبهه جنگ نرم بسیار مشکل‌تر از جنگ سخت است و باید از همه توان برای مقابله با این شیوه جدید جنگ استفاده کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
0
ایکاش برنامه های صدا و سیما را که مخاطبان بیشتری دارد زیاد میکردید نه حالا بلکه در طول سال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
0
زشته براتون فونتش درست کنید