کد خبر: ۶۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳

ورزشگاه میانرود؛ پروژه ورزشی یا محلی برای تمرین مدیران عمرانی؟!

ساخت ورزشگاه میانرود شیراز طی 13 سال به محلی برای تمرین مدیریت عمرانی ورزشی کشور تبدیل شده است.
در حالیکه 13سال از زمان کلنگزنی ورزشگاه 50 هزار نفر میانرود شیراز گذشته اما همچنان این پروژه گرفتار مشکلات مالی است و طی مدت گذشته نیز ساخت این پروژه به دلیل نبود اعتبارات رها شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ دولت یازدهم به عنوان سومین دولت در زمان ساخت این ورزشگاه است و بارها نیز طی هفت سال گذشته مسئولین ورزشی و سیاسی کشور قول افتتاح در سال جاری را به مردم داده اند در حالیکه امروز نه تنها وعده های هفت سال گذشته اجرایی نشده بلکه اعتماد ورزشکاران و مردم شیراز نیز به وعده های مسئولین از بین رفته است.

بزرگترین مشکل این پروژه محلی نبودن آن است به گونه ای که شرکت توسعه و تجهیز مسئول اجرای این پروژه است و مسئولین استان فارس نیز تاکنون نتوانسته اند به گونه ای ساخت این پروژه را در دست بگیرند به همین دلیل هیچگونه مسئولیتی را مدیران فارس بر عهده ندارند.

از طرفی دیگر باید امروز وضعیت مکان ورزشگاه را نیز مد نظر قرار داد، زمانیکه کلنگ اجرایی این ورزشگاه به زمین خورد، ورزشگاهی بود که هیچگونه مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کرد اما امروز به گونه ای ورزشگاه میانرود در میان منازل مسکونی قرار گرفته و اگر این مسیر تعطیلی پروژه چند سال دیگر ادامه داشته باشد به طور حتم مسئولین آن زمان استان فارس باید به فکر ساخت یک ورزشگاه دیگر در جهت رفع مزاحمت این ورزشگاه برای مردم باشند.

اما باید به مشکل بزرگتری در این راستا نیز اشاره کرد که همان فرسوده شدن سازه های این مجموعه ورزشی است که پس از گذشته یک دهه با طور حتم احتیاج به بازسازی پیدا کرده است.

سازه های سالن دو ومیدانی این مجموعه هشت سال پیش نصب شده و اگر هم قرار باشد که همین امروز این ورزشگاه راه اندازی شود سازه های این مجموعه نیاز به نوسازی پیدا می کند که به طور حتم به توجه به عدم مدیریت صحیح این کار انجام نخواهد شد.

اعتبارات فاز اول این مجموعه پیش بینی نشده است

اما رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ورزشگاه میانرود، گفت: فاز اول ورزشگاه میانرود که استادیوم 50 هزار نفری است، از 13 سال قبل که این پروژه آغاز شده است، تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خداکرم کریمی افزود: اعتبار مورد نیاز برای به بهره برداری رساندن فاز اول این پروژه 25 میلیارد تومان است که هنوز این اعتبار پیش بینی نشده است.

وی اظهار کرد: این مقدار اعتبار صرفا برای شرایط کنونی پروژه است و احتمالا با گذشت زمان اعتبار مشمول تورم خواهد شد و پروژه اعتبار بیشتری را خواهد طلبید.

کریمی بیان کرد: ساخت این ورزشگاه پروژه ای ملی است که کارفرمای آن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است که ما از آنها به خاطر این کار گله مند هستیم و الان حرکت پیشرفت پروژه به حدی کند است که عملا می توان گفت راکد رها شده است.

وی ابراز کرد: حدود هشت سال قبل سایه بانی از فرانسه خریداری و در ضلع غربی پروژه نصب شد ولی ضلع شرقی هنوز این سایه بان را ندارد و اعتباری نیز برای نصب سایه بان در این قسمت پیش بینی نشده است.

رئیس اداره فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان فارس ادامه داد: در بخش زمین چمن نیز فقط لوله گذاری انجام شده است و کار دیگری برای تکمیل این زمین انجام نشده است.

کریمی همچنین گفت: همچنین برای سیستم گرمایشی و سرمایشی زمین چمن هنوز اعتباری تامین نشده است.

وی بیان کرد: در مجموعه میانرود یک سالن دو و میدانی هست که پیشرفت فیزیکی 15 درصد دارد ولی به خاطر نبود اعتبار به حال خود رها شده است و با توجه به اینکه همین سازه های کم این سالن نیز هشت سال قبل نصب شده اند بعد از گذشت این مدت دچار فرسودگی شده اند و چنانچه دوباره کار آغاز شود لازم است که سازه های قبلی دوباره جایگزین شوند.

رئیس اداره فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان فارس گفت: اداره ورزش و جوانان در خصوص وضعیت این پروژه پیگیری هایی انجام داده ولی به نتیجه ای نرسیده است.

نظرات بینندگان