کد خبر: ۶۰۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

مقایسه امکانات ما با دشمن مانند قطره‌ای با دریا بود/ دشمن می‌خواهد مسئولین نظام را در تصمیم‌گیری دچار تردید کند

نیروهای مسلح حافظان و تامین کنندگان امنیت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برای ما عزت، اقتدار و عظمت آفرید.

امیر سرتیپ دوم حسین محمدی در جلسه جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه جنگ ممکن است چهره زشت یا تابناک داشته باشد، اظهار کرد: جنگ برای استعمار دیگران، نسل‌کشی و قدرت‌طلبی منفور است اما چهره زیبای جنگ وقتی متجلی می‌شود که برای پاسداری از ارزش‌های الهی، نوامیس، باور‌ها و اعتقادات مردم باشد که جنگ ما نیز اینگونه بود و به همین دلیل دفاع ما مقدس شد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یک برهه تاریخی و تابناک در کشور ماست که هیچگاه از اذهان افراد منصف پاک نمی‌شود، عنوان کرد: جنگ در حالی به ما تحمیل شد که کشور عراق را بیش از ۳۱ کشور جهان حمایت می‌کردند و قدرت‌های بر‌تر نظامی و صنعتی سلاح‌های پیشرفته و اطلاعات فنی و تکنیکی را در اختیار عراق قرار می‌دادند.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد با تصریح اینکه در منطقه به‌جز الجزایر و سوریه که بی‌طرف بودند، سایر کشورها از عراق حمایت می‌کردند و در بین اسرای عراقی ملیت‌های مختلف وجود داشت، گفت: حتی شورای امنیت و سازمان ملل هم با سکوت خود از رژیم متجاوز بعثی علیرغم استفاده از گازهای سمی حمایت می‌کردند.

وی با یادآوری اینکه کشور ما در طول تاریخ هر بار که در برابر هجوم بیگانگان قرار گرفته است، نتیجه‌اش این شده که بخشی از کشور ما جدا شده یا مجبور شده‌ایم برای پایان جنگ تن به قطعنامه‌هایی که به ضرر ما بوده بدهیم، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با وجود همه حمایت‌هایی که از عراق می‌شد، حتی یک وجب از خاک کشور تصرف نشد و هیچ امتیاز سیاسی، اقتصادی و نظامی ندادیم که افتخاری بالاتر از این نیست.

محمدی تصریح کرد: با اینکه می‌گویند با دست خالی در برابر عراق جنگیدیم مخالف هستم چراکه روز دوم جنگ 200 فروند هواپیمای ما عملیات انجام داد که 140 فروند مراکز مهم عراق را مورد هدف قرار دادند و 60 فروند هم ادوات جنگی که وارد کشور شده بودند را متوقف کردند اما امکانات ما در برابر امکانات دشمن مانند مقایسه قطره‌ای با دریا بود.

وی با اشاره به نقش عوامل فرهنگی و معنوی در پیروزی ملت ایران تاکید کرد: روحیه ایثار، شهادت طلبی، تکلیف‌گرایی، فرهنگ عاشورایی، بصیرت دینی و انتظار مشتاقانه رزمندگان برای عمل کردن به فرمایشات امام و یکپارچگی ملت بود که ما را در این جنگ پیروز کرد.

فرماند ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: اکنون دشمنان دستور کار خود را تغییر داده و به جنگ نرم روی آورده‌اند که هدف از جنگ نرم و جنگ فرهنگی، تاثیرگذاری بر روح و نگرش یک جامعه مطابق خواست تهیه کنندگان آن‌ها است.

محمدی با بیان اینکه دشمنان جنگ نرم را در سطوح مختلف طراحی کرده‌اند، گفت: دشمنان باورهای دینی و انسجام ملی ما را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند مسئولین نظام را در تصمیم‌گیری محدود یا دچار تردید کنند و در سطح نیروهای مسلح قصد دارند روحیه ایستادگی و شهادت طلبی را از ما بگیرند که با لطف خدا و مقام معظم رهبری تاکنون ناکام مانده‌اند.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سایه اقتدار است که می‌توان امنیت داشت، تاکید کرد: کار نیروهای مسلح یک کار تولیدی نیست که خدمات آن مشهود باشد بلکه نیروهای مسلح حافظان و تامین کنندگان امنیت هستند که مقوله‌ای چند بعدی، ذهنی، روحی و روانی است.

به اعتقاد وی حضور با اقتدار در صحنه‌ سیاسی و جهانی، توسعه فرهنگی و اجتماعی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی به پشتوانه وجود امنیت است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد ضمن تاکید بر حفظ انسجام و وحدت ملی گفت: بصیرت به معنای تشخیص راه صحیح از باطل در فضای غبارآلودی است که دشمنان ایجاد می‌کنند و مردم نشان داده‌اند که با بصیرت هستند.

محمدی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی نظامی قرار دارند و وضعیت دفاعی را بومی کرده‌ایم و در این امر متکی به خودمان هستیم و افزایش ضریب امنیت در جامعه افزایش آرامش را به دنبال دارد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز هم در این جلسه با بیان اینکه امروز روحانیت وظیفه خود می‌داند که از ارتش و خدمات ارتش دفاع کند، گفت: نیروهای مسلح ما از هر نظر آماده در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

حجت الاسلام محی الدین طاهری بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی علی رغم تمام محدودیت‌هایی که از خارج به ما تحمیل شده و تحریم‌هایی که هست دستاوردهای بزرگی را در بعد نظامی داشته که هیچ ارتشی در منطقه جرات نگاه چپ به ارتش ایران را ندارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید جون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳
0
یک درجه از شما ترفیع گرفتن؟
امیر سرتیپ دوم حسین محمدی . . .
چقدر این نکات رو من متذکر بشم واقعا چقدر؟