کد خبر: ۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳

همایش «حبل متین» به زودی در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش شیرازه، همایش چهار روزه مهدویت با عنوان "حبل متین" و به همت به همت جامعه اسلامی دانشجویان و مرکز مهدویت دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز و شبکه کانون های مهدویت دانشگاههای سراسر کشور 22 الی 26 مهرماه 93 در شیراز برگزار می‌شود. نشست خبری این همایش صبح امروز با حضور کادر اجرایی این همایش برگزار شد.

دبیر همایش چهار روزه "حبل متین" در این نشست خبری با بیان اینکه مخاطبان این همایش دانشجویان دانشگاه های شیراز، بیش از 150 نفر از دانشجویان نخبه فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور و عموم مردم شهر مقدس شیراز می باشند؛ افزود: تبلیغات این همایش علاوه بر محیط دانشگاه های کشور در سطح شهر شیراز و مرکز صدا و سیمای فارس نیز انجام خواهد شد. 10 روز قبل از آغاز به کار همایش؛ نمایشگاه ها، غرفه ها، نشریات و برنامه های دیگری مثل مسابقات کتابخوانی، پخش فیلم، برگزاری تئاتر و... هم در دستور کار قرار گرفته و در اکثر دانشکده های داشگاه شیراز و علوم پزشکی، برگزار خواهد شد.

محمدعلی کاویانی گفت: فلسفه امامت و به تبع آن مبانی امامت امام عصر، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در تحقق مساله ظهور، اسیب شناسی سبک زندگی موجود و تبیین جامعه توحیدی بعد از ظهور از موضوعات محوری این همایش می باشد و از اساتید برجسته کشوری و استانی جهت حضور و ایراد سخنرانی دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه تعامل با سایر تشکل ها برای برگزاری این همایش در دستور کار قرار گرفته است؛ افزود: یکی از قسمت های مهم همایش برگزاری جشنواره در 4 بخش پژوهشی، ادبی، هنری و فضای مجازی می باشد که متقاضیان می توانند آثار خود را به نشانی festival.hm@gmail.com ارسال کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز بیان کرد: در مراسم افتتاحیه همایش حبل متین که در 22 مهرماه برگزار می شود؛ نماینده ولی فقیه در فارس، فرمانده محترم سپاه فجر، رؤسای دانشگاه شیراز و علوم پزشکی حضور دارند و ایراد سخنرانی می کنند. قطعه موسیقی تولیدی این مجموعه به خوانندگی آقای محمد حسین باج در این روز رونمایی خواهد شد.

دبیر اسبق مرکز تخصصی مهدویت دانشگاه شیراز نیز گفت: همایش فعالین مهدویت دانشگاه های سراسر کشور 22الی 26مهرماه 93 در شیراز برگزار می‌شود که منجر به جریان سازی در بستر دانشگاههای شیراز و شهر شیراز خواهد شد. گروهای فرهنگی مهدویت و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در این نشست حضور می یابند.

محمد جواد عباسی فرهنگ مهدویت را تنها فرهنگی دانست که می توان با آن به جهاد و جنگ با تهاجم فرهنگی رفت و افزود: فرهنگ مهدويت پيام آور بيداري و آگاهي امت بزرگ اسلام و زمينه ساز درك عزيزانهِ آدمي از حيات طيبه و حقيقت وجود است. فرهنگ مهدويت مردمي ترين فرهنگ بشري است و در پرتو آن اميد به كاستن از رنج محرومان، آزادي مظلومان و برقراري عدالت اجتماعي طنين انداز قلبهاي منتظران میشود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: فرد منتظر در صدد انحراف و كژي ها اصلاح بر مي‌آيد و در رفتار فردي و اجتماعي با اعتقاد به نظارت امام خويش همواره سعي میكند بر سيره حق پايبند باشد و خطا نكند؛ لذا ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه و تربیت فرد منتظر موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد زمینه های ظهور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد فرهنگ مهدوی در کار تشکیلاتی نهفته است ؛ اضافه کرد: جذب نیروی نخبه فرهنگی , متعهد به گفتمان انقلاب اسلامی و خوش ذوق اساس این کار تشکیلاتی است که با پرورش در بستر فرهنگ مهدوی تبدیل به فردی مبتکر و فعال در عرصه فرهنگی شده و نقش مطلوب تری درجنگ نرم ایفا می کند. در بستر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید با عمل فرهنگی و جریان سازی فطرت و بصیرت مردم به صورت چریکی را هدف قرار دهیم و موتور دشمن را ازکار بیندازیم.

دبیر اسبق مرکز تخصصی مهدویت دانشگاه شیراز گفت: در شهر شیراز با توجه به وجود چندین دانشگاه مهم و فضای فرهنگی و سیاسی حاکم بر آن لازم است با تدبیر ویژه ای به مقوله مهدویت پرداخته شود و با تشکیل شورای هم افزایی حوزه و دانشگاه روزبه روز شاهد فعالیت های منسجم تر و تشکیلاتی تر هستیم .

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این شست خبری با بیان اینکه مهدویت عین ولایت است ؛ افزود: چون بدون وجود ولی امر معصوم امور عالم مختل می گردد، انتظار ظهور بیعت و انعقاد پیمان با ولایت و امام معصوم است که بر این اساس انتظار فرج از نظر شیعه افضل عبادات می باشد.

احمدرضا امینیان اعتقاد به مهدویت را عشق به انسانیت، عدالت، یکتا پرستی و پیوستن به اردوگاه نور دانست و گفت: انتظار یعنی نهادینه شدن عشق به اولیای دین و امام (ع) در دل ها و اقدام عملی جهت آماده سازی درونی هر فرد و در مرحله بعدی جامعه اسلامی برای ظهور ولی عصر و این امر تقدس انتظار را به عنوان بیعت اسلامی با ولی امر توجیه و تعریف می کند. ظهور زمانی اتفاق خواهد افتاد که شیعیانولی عصر جوانه وجودی خود را با درخت تنومند ولایت پیوند زده باشند.

این فعال دانشجویی با اشاره به برگزاری همایش "حبل متین" در اواسط مهر ماه افزود: تشکیل و برقراری چنین همایش هائی به دلیل اینکه موجبات گفتگو در خصوص فلسفه مهدویت و انتظار را فراهم میکند یکی از مصادیق عملی مبحث انتظار است. ایجاد محیطی آرام و معنوی جهت مدعوین استفاده از ظرفیت های فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تلاش برای ارتقاء کیفیت برگزاری همایش رئوس فعالیت این تشکل دانشجویی است.
نظرات بینندگان