کد خبر: ۶۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

پایه های فکری سیاسی نظام سلطه شکسته/ برای مقابله با کم آبی برنامه ریزی کنید

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه خشکسالی متوالی در استان فارس به وجود آمده است، گفت: مقابله با کم‌آبی در استان فارس با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز، اظهار کرد: 98 درصد آب استان فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تنها 2 درصد آن در بخش خانگی و صنعتی به مصرف می‌رسد.

وی با اشاره به خشکسالی متوالی که در استان فارس به وجود آمده است، گفت: مقابله با کم‌آبی در استان فارس با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد:‌ جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی و به‌ویژه انتخاب بذری که به آب کمتری برای به بار نشستن نیازمند است، اقدام کند چرا که زمین به دلیل دست‌کاری بشر از ویژگی‌های ابتدایی خود دور شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب اشغالگر قدس نیز اشاره و تصریح کرد: امروز به اسم دفاع از مردم در مقابل تروریسم،‌ زیرساخت‌های کشورها را نابود می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی این تلاش را در راستای فروپاشی نظم نوین جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: نظم جهانی از جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفته بود و اکنون پایه‌های سیاسی نظام سلطه از بین رفته و به‌شدت ضعیف شده است.

وی با اشاره به سستی پایه‌های استکبار جهانی، بر سه نکته تأکید و تصریح کرد: مردم باید بدانند که مقاومت تنها راه نجات است و این همان چیزی است که در ایران، فلسطین، لبنان و وسوریه مشاهده شد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به بیداری اسلامی به‌عنوان موضوعی نو در دنیا، گفت: این بیداری اسلامی نظام سلطه را به هم ریخته است و با وجود همه تلاش‌ها بیداری اسلامی نابود نشده و بلکه توسعه پیدا کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: بیداری اسلامی در حال توسعه است و برای نمونه در لبنان بهتر از قبل نتیجه داده اما مردم باید بیدار باشند که در این راه فریب نخورند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مردم تشنه عدالت با چشمه زلال اسلام سیراب می شوند، خاطرنشان کرد: در نظام آینده،‌ اسلام جایگاهی بلند دارد و برای این منظور نباید مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل اصلی مقدم داشت.

امام جمعه شیراز به روز عرفه و جایگاه این روز در اسلام اشاره و اظهار کرد: دعا مغز عبادت و روز عرفه نیز روزی با اهمیت است و باید کارها را تعطیل و نباید دعای روز عرفه را فراموش کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان