کد خبر: ۱۶۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
امام‌جمعه شیراز:

منتخبین مردم به فکر منافع ملت باشند

امام‌جمعه شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب خطاب به افرادی که در انتخابات گذشته رأی آورده‌اند، از این افراد خواست تا به‌جای اینکه به فکر منافع خود باشند، به فکر ملت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز امروز ۲۵ اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز به منویات رهبر معظم انقلاب خطاب به کسانی که در انتخابات گذشته رأی آورده و وارد مجلس شدند، اشاره کرد و خطاب به این افراد گفت: مردم در چارچوب عزت اسلام و ایران به شما رأی دادند و اگر تلخی برای کشور پیش بیاید، رأی آن‌ها از شما سلب می‌شود؛ لذا همه مراقب باشند. راه‌حل این موضوع چیست؟ به‌جای اینکه به فکر منافع خود و اعضای خود باشند، به فکر ملت باشند.


وی با بیان اینکه اگر منافع ملی بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلوی اکثر این دعواها گرفته می‌شود و کشور پیشرفت کرده و مشکلات معیشتی مردم و مشکلات عدیده کشور حل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که به‌عنوان نماینده مردم در مسیر مجلس وارد شدند این نکات را مدنظر خود قرار دهند و ما به آینده خیلی بهتری برای مردم و کشورمان امیدوار شویم.


آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود به در پیش‌رو بودن ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یکی از رسوم خوب نوروز دید و بازدید یعنی به یاد دیگران بودن است. در برخی از شهرهای استان فارس متداول است که کسی که می‌خواهد برای دید و بازدید برود، اول چیزی را برای کسانی که امکان میزبانی ندارند، می‌فرستد تا دست خالی نرود.


وی خواستار توجه به گرفتاران جامعه در این ایام شد و افزود: کمیته امداد پیش از نوروز جشن نیکوکاری دارد و رسم نوروز را که نیکوکاری است، تقویت کرده است؛ لذا سعی کنیم در ایام نوروز، به هر شکلی که می‌توانیم به دیگران کمک کنیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این فتنه‌های آخرالزمانی که رسانه‌های از خدا بی‌خبری که تبلیغ کفر، بی‌حیایی و امثال این‌ها می‌کنند و به فکر انسان‌ها نیستند و ظلم به همه ملت‌های عالم می‌کنند، باید رسم‌های خود را نگه داریم تا انسان باشیم، نه شکل انسان. رسانه‌های غربی زندگی حیوانی را ترویج می‌دهند.


آیت‌الله دژکام ضمن انتقاد از جنایت صهیونیست‌ها و همدستانشان در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین ادامه داد: این جنایت‌کاران، اگر حیوان نبودند این‌گونه انسان‌ها، زنان و کودکان را در فلسطین نمی‌کشتند. آنان ظلم آشکار نسل‌کشی را رقم می‌زنند که این رفتار نشان از آن دارد که به فکر انسانیت نیستند.


از حمایت از مردم مظلوم فلسطین غافل نیستیم
وی تأکید کرد: باید به شکلی به برادران، خواهران و فرزندان فلسطینی برسانیم که از فکر شما غافل نیستیم و ما انسان هستیم. این مسیر را در ایران دنبال می‌کنیم و اگر در این راستا هر کمکی از عهده ما بر می‌آید، باید انجام دهیم. مسلماً تا روز قدس خود را آماده می‌کنیم چرا که فریاد روز قدس ملت ایران در آسمان‌ها اثر خواهد کرد و فضا را برای آن‌ها تغییر خواهد داد.


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار کرد: در سطح بین‌الملل به فکر دیگران هستیم؛ اما در درون کشور خودمان بیشتر و بهتر باید به مردم توجه داشته باشیم.


آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه در ماه رمضان باید ملکه تقوا در وجود ما تقویت شود، بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید که روزه را واجب کردیم که شما با تقوا شوید و این عمل واجب، یک تمرین است پس سعی کنیم که این تمرین تقوا را برای خود و اطرافیان به جد دنبال کنیم چرا که ممکن است افرادی بی‌توجهی داشته باشند.


علت تأکید بر عدم روزه‌خواری برای مردم تبیین شود
وی با تأکید بر اینکه اگر کسی به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد، جلوی مردم و روزه‌دار از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند، گفت: این تقید را باید در جامعه ایجاد کنیم. اگر دلایل عدم روزه‌خواری صمیمانه برای عموم توضیح داده شود، در جامعه شاهد تحول خواهیم بود چرا که مردم ایران به خصوص استان فارس و شهر شیراز انسان‌های با فرهنگی هستند و غیر ممکن است فردی از فرهنگ و ادب بهره‌مند باشد و جلوی کسی که روزه‌دار است، خوراکی بخورد.


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه ایرانی‌ها مسلماً چنین رفتار ناپسندی انجام نمی‌دهند مگر اینکه غفلتی وجود داشته باشد که باید غفلت را برطرف کرد، بیان کرد: به اسم آزادی و انجام روزه‌خواری، به مردم‌آزار و اذیت روا نداریم. این چه آزادی است که انسان را به حد حیوانیت تنزل دهد؟ آزادی خوب است که انسان را به مقام انسانیت بالا ببرد. برخی افراد از هر دو جهان آزاد هستند برای اینکه ارزش‌ها را رعایت کنند.


آیت‌الله دژکام در ادامه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی حدیثی از مولای متقیان را در این زمینه یادآور شد و گفت: آن حضرت فرمودند پول و دارایی همه فتنه است و همه چه آنکه دارد چه آنکه ندارد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.


وی با بیان اینکه در این دنیا قطعاً مورد آزمایش الهی قرار می‌گیریم، افزود: سؤال اینجاست زمانی که دچار فتنه و آزمایش می‌شویم چه کاری انجام دهیم تا گمراه نشویم و امتحان خود را خوب پس دهیم که خداوند در این رابطه راه‌حل پیشنهاد داده و در قرآن کریم فرموده است که برای هدایت‌شدن باید قرآن بخوانیم. پس برای گمراه‌نشدن در فتنه‌ها باید قرآن بخوانیم.


امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه در مقابل تبلیغات رسانه‌ای جهانی که دین خدا را مورد هجمه قرار می‌دهند، باید قرآن بخوانیم، گفت: شک نکنیم که قرآن کتاب هدایت است و طبق آیات قرآن اگر با تقوا باشیم هدایت خواهیم شد و گمراه نمی‌شویم.


آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر زندگی سعادتمند و با عزت می‌خواهیم باید بدانیم که قرآن بهترین راه زندگی را بشر نشان می‌دهد، افزود: روزه‌داری مزد بزرگ و اجر کبیر است و نمازخواندن سعادت دنیا و آخرت به دنبال خواهد داشت.


وی با یادآوری حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) که فرمودند در فتنه‌ها قرآن زیاد بخوانید، گفت: ما شبانه‌روز در معرض فتنه‌ها و حیله‌های شیطانی هستیم و بمباران فتنه‌های گمراه کننده توسط دشمنان اسلام بر علیه ما شروع شده است و در زمان فتنه‌ها انسان نمی‌داند کدام درست و کدام دروغ است که راهکار آن را در این دوران و عصر فتنه که به اصول عقاید و باورهای مردم حمله می‌شود، پیامبر (ص) فرموده است.


امام‌جمعه شیراز بر ضرورت حضور در جلسات قرآن و گوش فرادادن به تفسیر آیات وحی تأکید کرد و گفت: قرآن بهار، آبادی و روشنی دل‌ها را به دنبال دارد؛ لذا به قرآن اهمیت دهیم و در این ماه قرآن تلاش کنیم تا از مواعظ قرآن کریم بهره‌مندی بیشتری داشته باشیم.


وی با بیان اینکه انس با قرآن موجب می‌شود که قرآن روز قیامت شفاعت انسان کند، گفت: در ماه رمضان جاری طرح سراسری زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» در حال اجراست که این طرح به‌منظور آشناسازی با آیات کاربردی قرآن کریم و برای امسال ۳۰ آیه در دستور کار قرار گرفته است؛ لذا درخواست می‌شود که از این طرح استقبال کرده تا زندگی خود را با قرآن تنظیم کنیم و تلاش کنیم تا زندگی ما قرآنی شود که از شر فتنه‌ها در امان باشیم.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان